۲۰:۱۲ ۱۴۰۳/۰۸/۰۴

سامانه بارشی فردا از کشور خارج می‌شود

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی که در چند روز گذشته در کشور فعال بود فردا شنبه از کشور خارج می‌شود.
سامانه بارشی فردا از کشور خارج می‌شود
کد خبر:۶۰۹۶

به گزارش اقتصاد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور یا بیان اینکه بارش باران، وزش باد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات  شمال کشور را شاهد هستیم  گفت: استان‌های شرق گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال یزد پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد : در برخی مناطق از شمال اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق انتظار می‌رود.

 

 ضیائیان  با  بیان  اینکه  شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان و خراسان رضوی بیشتر خواهد بود گفت:  فردا شنبه وزش باد شدید در مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی شده که در برخی مناطق مستعد، با گردوخاک همراه خواهد بود.

 

 مدیر کل  پیش بینی  سازمان هواشناسی  اظهار کرد:  فردا ۵ آبان سامانه بارشی به‌تدریج از اواخر وقت از کشور خارج خواهد شد. اما فردا بعدازظهر، رگبار پراکنده و رعدوبرق در مناطق جنوب غرب و زاگرس جنوبی رخ خواهد داد و از اواخر وقت فردا، بارش‌ها در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آغاز خواهد شد.

 

او   افزود:  فردا  دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و از امشب تا پنج روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج خواهند بود که به همین منظور، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر شده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات