آسمان‌های عراق به روی پروازها گشوده شد

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که با رفع خطرهای احتمالی درباره امنیت هوانوردی غیرنظامی در عراق حریم هوایی این کشور به روی پروازها گشوده شد.
آسمان‌های عراق به روی پروازها گشوده شد
کد خبر:۶۱۲۱

به گزارش اقتصاد معاصر؛ رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل‌ونقل عراق، امروز شنبه از بازگشت کامل تردد هوایی به حالت عادی در تمامی فرودگاه‌های عراق پس از توقف آن به دلیل آنچه تنش‌های منطقه‌ای خوانده شده بود، خبر داد.


ساعت چهار صبح امروز به وقت عراق  و به دنبال اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران، وزارت حمل و نقل عراق از توقف پروازها خبر داده بود.


در بیانیه دفتر رسانه‌ای وزارت حمل‌ونقل عراق آمده است: پس از رفع همه خطراتی که ممکن بود امنیت و ایمنی هوانوردی غیرنظامی در عراق را تحت‌تأثیر قرار دهد، وزیر حمل‌ونقل دستور داد حریم هوایی این کشور برای عبور هواپیماهای غیرنظامی از حریم هوایی و ورود و خروج از فرودگاه‌های عراق بازگشایی شود.


این بیانیه افزود: شرکت کل فرودگاه‌ها و مدیریت ناوبری هوایی کار خود را برای دریافت هواپیماهای ورودی، خروجی و ترانزیت و مدیریت حریم هوایی عراق آغاز کرده است.


بر اساس این بیانیه، شرکت دولتی خطوط هوایی عراق هم‌زمان با گشوده شدن حریم هوایی عراق به روی تردد هواپیماها، پروازهای خود را ازسرگرفته و مسیرهای خود را به‌تمامی مقاصد خود فعال می‌کند./ فارس

ارسال نظرات