۱۲:۲۷ ۱۴۰۳/۰۸/۰۶

شرایط جدید پرداخت وام ودیعه مسکن/ چه افرادی مشمول می‌شوند؟

بانک مرکزی در بخشنامه ای شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مجردها را اعلام و اولویت بندی پرداخت این تسهیلات به واجدین شرایط را مشخص کرد.
شرایط جدید پرداخت وام ودیعه مسکن/ چه افرادی مشمول می‌شوند؟
کد خبر:۶۲۴۷

به گزارش اقتصاد معاصر؛ بانک مرکزی در بخشنامه ای شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مجردها و همچنین اولویت‌بندی پرداخت این تسهیلات به واجدین شرایط را اعلام کرد.

 

بانک مرکزی در این بخشنامه تأکید کرده است:‌ حسب ماده 7 دستورالعمل اجرایی تسهیلات ودیعه مسکن در خصوص شرایط متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع این دستورالعمل متقاضی می بایست متاهل باشد. چنانچه متقاضی مجرد باشد در خصوص زنان بایستی بالای 35 سال سن و در خصوص مردان بالای 45 سال سن داشته باشند.

 

همچنین اولویت بندی متقاضیان بر مبنای تصویب نامه هیات وزیران موضوع ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها انجام می پذیرد.

 

لذا بانک های عامل موظفند نسبت به اعطای تسهیلات مزبور مطابق اولویت بندی مذکور به ترتیب به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتیف زنان سرپرست خانواده، خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر، زوج های جوان و خانوارهای دهک های پایین درآمدی و برای افراد مجرد نیز براساس شرایط سنی ذکر شده اقدام نمایند.

 

به گزارش تسنیم، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است.

 

ضمن اینکه سود تسهیلات ودیعه مسکن 23 درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 5ساله تعیین شده است.

 

شرایط جدید پرداخت وام ودیعه مسکن/ چه افرادی مشمول می‌شوند؟

ارسال نظرات