۱۰:۲۳ ۱۴۰۳/۰۸/۰۷

کاهش ۳ دلاری قیمت نفت

بازار نفت در اولین روز کاری و پس از اتفاقات اخیر منطقه، با کاهش ۳ دلاری قیمت هر بشکه، کار خود را آغاز کرد.
کاهش ۳ دلاری قیمت نفت
کد خبر:۶۳۲۸

به گزارش خبرنگار اقتصادمعاصر؛ طبق گزارش رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از ۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت.رویترز اعلام کرده است این کاهش قیمت به دلیل حمله اسرائیل به ایران در آخر هفته گذشته بود که به تاسیسات نفتی و هسته‌ای تهران آسیب نرساند و تامین انرژی را مختل نکرد. همچنین این موضوع موجب کاهش تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه شد.

 

در آغاز معاملات، قیمت نفت برنت به ۷۲.۵۹ دلار در هر بشکه رسید که نشان‌دهنده کاهش ۴.۶ درصدی است. همچنین، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (WTI) با کاهش ۳.۳۷ دلار معادل ۴.۷ درصد، به ۶۸.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.

 

دلیل افزایش ۴ درصدی قیمت در هفته گذشته

قیمت‌ها در هفته گذشته، به دلیل عدم قطعیت درباره واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران و همچنین انتخابات ایالات متحده در ماه آینده، ۴ درصد افزایش یافته بود.

 

تحلیلگران معتقدند که ترس از افزایش قیمت نفت به دلیل این حملات کاهش یافته، به طوری که ساؤل کاوونیک، تحلیلگر انرژی در سیدنی گفت: «چون حملات اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران آسیب نرساند، باعث کاهش تنش‌ها و کاهش قیمت‌ها شده است.»

 

وی افزود: «بازار به دقت وضعیت را زیر نظر دارد تا ببیند، آیا ایران در هفته‌های آینده تلافی می‌کند یا خیر، چون در این صورت ممکن است قیمت‌ها دوباره افزایش یابند.»

 

ارسال نظرات