۱۹:۵۶ ۱۴۰۳/۰۸/۰۷

افزایش نسبی دمای هوا از ۸ آبان

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از سه‌شنبه تا روز جمعه روند افزایش نسبی دما در بسیاری از مناطق کشور ادامه خواهد داشت.
افزایش نسبی دمای هوا از ۸ آبان
کد خبر:۶۳۹۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه  امشب در نواحی شمال و شمال شرق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود، گفت: امشب بارش‌های پراکنده در شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از جنوب کشور از جمله استان کرمان و مناطق شمالی استان هرمزگان ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد : امشب وزش باد نسبتاً شدید در مناطق شرقی کشور ادامه  خواهد  داشت.

 

ضیائیان  با  بیان  اینکه جوی آرام و پایدار  از امشب تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور غالب خواهد بود، گفت: از پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود که انتظار می‌رود بارندگی‌هایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

 

او در خصوص وضعیت  آب و هوایی استان تهران توضیح داد: از امشب تا روز پنجشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است که ممکن است منجر به کاهش کیفیت هوا شود.

 

ضیائیان  اظهار کرد:  بیشینه دمای هوای شهر تهران از  امشب تا جمعه یازدهم آبان ماه بین ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتیگراد است یعنی در این مدت هوای شهر تهران با پنج درجه سانتیگراد افزایش، گرم‌تر می‌شود.

 

او گفت:همچنین کمینه دمای این کلانشهر در این بازه زمانی از امشب هشت درجه سانتیگراد بوده و در نهایت در روز جمعه به نسبت گرم‌تر و به ۱۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

وی بیان کرد: هوای شهر تهران در این بازه زمانی نیز صاف تا قسمتی ابری به تدریج با افزایش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود که تا روز یکشنبه مردم پایتخت تغییراتی همچون افزایش غبار رقیق را شاهد خواهند بود.

 

مدیرکل پیش  بینی  سازمان  هواشناسی افزود: از فردا سه‌شنبه تا روز جمعه، روند افزایش نسبی دما در بسیاری از مناطق کشور ادامه خواهد داشت. ضمن این که آب‌های خلیج فارس نیز تا روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود که محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های دریایی ایجاد خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات