PostEx بهزودی وارد بازار عربستان سعودی میشود
به گزارش اقتصاد معاصر به نقل ازtechcrunch، شرکت استارتاپ پاکستانی PostEx که خدمات مالی و لجستیکی به فروشندگان آنلاین ارائه میدهد، قرار است به زودی وارد بازارهای جدیدی شود. اولین بازار خارجی که هدف قرار گرفته، عربستان سعودی است. بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، محمد عمر خان، در مصاحبهای اعلام کرد که قصد دارند وارد بازارهای دیگر شوند تا با استفاده از فرصتهای موجود در این بازارها، تحولی ایجاد کنند.
بازار تجارت الکترونیک در پاکستان که در حال حاضر حدود ۱.۵ درصد از کل بازار خردهفروشی این کشور را تشکیل میدهد، در ۱۲ ماه گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و PostEx احتمالا یکی از عوامل این رشد بوده است.
فروشندگان آنلاین در پاکستان با چالشهایی مانند پرداخت نقدی در هنگام تحویل مواجه هستند. این در حالی بوده که این پرداختها ۹۵ درصد از کل تراکنشها را تشکیل میدهند. شرکتهای حملونقل در این کشور بین ۱۰ تا ۱۵ روز برای تسویه این تراکنشها زمان نیاز دارند که این امر منجر به مشکلات نقدینگی برای فروشندگان میشود.
محمد عمر خان در سال ۲۰۲۰، PostEx را تاسیس کرد تا این مشکلات را با ارائه پرداختهای پیشپرداخت به فروشندگان در برابر سفارشات نقدی هنگام تحویل و ارائه خدمات لجستیکی متصل، حل کند. این استارتاپ همچنین به عنوان یک موسسه مالی غیربانکی در پاکستان تنظیم شد و سپس خدمات سرمایهگذاری رشد را برای فروشندگان آنلاین راهاندازی کرد.
PostEx با جمعآوری وجه به طور مستقیم از مصرفکننده، توانسته است میزان وامهای غیرقابل پرداخت خود را زیر ۰.۰۳ درصد نگه دارد. این شرکت با داشتن ۱۵ هزار فروشنده فعال، موفق به جذب ۷.۳ میلیون دلار در یک دوره تامین سرمایه شده که به رهبری Conjunction Capital بوده است. PostEx قصد دارد در سه ماه آینده وارد بازار عربستان شود و در آینده نیز به بازار امارات متحده عربی گسترش یابد.