
فقط ۱۰ درصد زیان بخشی ریلی مسافری پرداخت می شود

به گزارش اقتصاد معاصر به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، داود طالبی، معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با اعلام این خبر افزود: صنعت ریلی یکی از بخشهای بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساختهای حمل ونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکانپذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی ابلاغی خود به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، به ویژه در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار داده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه نیز مقام معظم رهبری توجه ویژهای به موضوع حمل ونقل داشته اند بیان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخشهای زیرساختی کشور است، اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمیشود.
طالبی با بیان اینکه به دلیل عدم پشتیبانی لازم و بموقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنیم، افزود: میزان سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، استاندارد جهانی سرمایه گذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینههای کشور در این رابطه حدود هشت ونیم درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایه گذاری در این بخش است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مسولان و نیز مدیران و کارکنان در بدنه صنعت ریلی، اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه ریلی به نحو مطلوب اجرا شود.