۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۰۹/۰۵

فقط ۱۰ درصد زیان بخشی ریلی مسافری پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه اقتصاد بخش ریلی ضعیف است گفت: سال گذشته راه آهن کشور ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید در حالی که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.
فقط ۱۰ درصد زیان بخشی ریلی مسافری پرداخت می شود
کد خبر:۸۹۲۲

به گزارش اقتصاد معاصر به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، داود طالبی، معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با اعلام این خبر افزود: صنعت ریلی یکی از بخش‌های بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساخت‌های حمل ونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکانپذیر نخواهد بود.  
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغی خود به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، به ویژه در بند‌های ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار داده اند.  
 
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه نیز مقام معظم رهبری توجه ویژ‌های به موضوع حمل ونقل داشته اند بیان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخش‌های زیرساختی کشور است، اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است.  
 
وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمی‌شود.  
 
طالبی با بیان اینکه به دلیل عدم پشتیبانی لازم و بموقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: میزان سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، استاندارد جهانی سرمایه گذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینه‌های کشور در این رابطه حدود هشت ونیم درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایه گذاری در این بخش است.  
 
وی ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مسولان و نیز مدیران و کارکنان در بدنه صنعت ریلی، اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه ریلی به نحو مطلوب اجرا شود.

ارسال نظرات