۱۵:۲۷ ۱۴۰۳/۰۹/۰۵

رکود بازار خودرو ۸ روز پس از شوک افزایش قیمت‌

بازار خودرو ۸ روز پس از افزایش ناگهانی قیمت ها از سوی خودروسازان هنوز در رکود به سر می برد و خریداران خودرو در انتظار کاهش قیمت‌ها و فروشندگان هم در انتظار افزایش بیش‌تر قیمت‌ها هستند.
رکود بازار خودرو ۸ روز پس از شوک افزایش قیمت‌
کد خبر:۸۹۵۱

به گزارش اقتصاد معاصر؛ 8 روز از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو توسط دو خودروساز داخلی می گذرد و تاثیرات منفی این تصمیم هنوز بر بازار خرید و فروش خودرو سایه افکنده است.

نکته قابل توجه اینجاست نگرانی مردم از تغییرات قیمتی باعث شده تا فروشندگان از این شرایط سو استفاده کرده و قیمت‌های بالایی را برای خودروهایی که تا دیروز مشتری نداشتند اعلام کنند. امروز پژو 207 اتوماتیک با قیمت 986 میلیون تومان و کوییک 446 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است.

اسد کرمی، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودروی تهران در خصوص وضعیت بازار پس از افزایش قیمت‌های دو خودروساز بزرگ داخلی می گوید: پس از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو، قیمت فروش خودرو در بازار افزایش‌یافته است و فروشندگان خودروهای داخلی قیمت خودروهایشان را تا 30 میلیون تومان افزایش داده‌اند.

وی افزود: البته پیرو افزایش قیمت خودروهای داخلی قیمت خودروهای وارداتی نیز در بازار افزایش‌ یافته است.

کرمی بیان داشت: اما علیرغم افزایش قیمت‌ها، هیچ‌گونه خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و بازار در رکود مطلق است.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودروی تهران بازار خودرو خریداران خودرو در انتظار کاهش قیمت‌ها و فروشندگان هم در انتظار افزایش بیش‌تر قیمت‌ها هستند؛ بنابراین هیچ خریدی و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و بازار در روزهای اخیر در رکود فرورفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه قدرت خرید خودرو بالای یک میلیارد تومان را ندارند و حتی خرید خودرو 500 و 600 میلیون تومانی نیز برایشان امکان‌پذیر نیست، گفت: بخشی از رکود حاکم بر بازار خودرو ناشی از عدم توان مردم برای خرید خودرو است که با افزایش اخیر قیمت‌ها و افزایش قیمت خودروهای داخلی به بیش از یک میلیارد تومان توان این عده برای خرید بیشتر کاهش می‌یابد./ تسنیم

نام خودرو

قیمت امروز در بازار5 آذرماه

اطلس

605,000,000

سهند S

552,000,000

ساینا S دوگانه سوز

515,000,000

کوییک S

460,000,000

کوییک GXR

461,000,000

شاهین اتوماتیک G

G901,500,000

چانگان CS35 فول 2024

1,750,000,000

کوییک اتوماتیک

570,000,000

سورن پلاس

812,000,000

دنا پلاس توربو اتوماتیک

1,100,000,000

پژو پارس

768,000,000

پژو 207 دنده‌ای هیدرولیک

800,000,000

پژو 207 دنده‌ای پانوراما (ارتقاء)

876,000,000

پژو 207 اتوماتیک

986,000,000

تارا اتوماتیک V4

1,085,000,000

پژو پارس TU5

930,000,000

سورن پلاس (XU7P)

680,000,000

 

ارسال نظرات
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
100 درصد نباید خرید کرد. این عدم خرید ناشی از فرهنگ بالای جامعه نیست. ناشی از عدم توان خرید خودرو به قیمت های گزاف و چندین برابر قیمت جهانی است. خودرویی که مثلا قیمت تمام شدش هست 280 تومن به خلق الله به قیمت 590 تومن میدن چون شرکت های زیرمجموعه ایرانخودرو و سایپا همشون ضررده هستند و این پول را از جیب مردم میگیرند. یه عده هم به این خیال که بعدا خودرو را توی بازار گرون تر بفروشن میرن خودرو میخرن ولی ای دل غافل که خبری نیست چون همنوع خودشون هم میره ثبت نام میکنه. و از طرف دیگه با تخصیص بنزین به هر کدملی یه عده باید عزا بگیرند. همچنین تعرفه واردات از 60 درصد به 45 درصد کاهش پیدا میکنه که در نهایت این دو خودروسازی باید یه فکری به حال خودشون بکنند. فقط این را بدونید که وضعیت خودرو در سراشیبی قرارداره و خریدار پولش را نمیاره توی بازار مگر اینکه واقعا بیچاره باشه و یا در حد 100 تومن بخواد پول بده واز روی بدبختی بیچارگی 100 درصد باشه وگرنه اصلا ارزش نداره. مثلا کدوم آدم عاقلی میاد 1 تومن بده برای دنا اتوماتیک؟ خوب معلومه بره کار دیگه ای بکنه توی این شهرهای شلوغ ایران خیلی بهتر هست و نتیجه میگیره. به امید و التماس تفکر
0
0