اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بانک

صنعت

کشاورزی

راه و مسکن

اقتصاد بین الملل

انرژی

بازرگانی

بورس

فناوری

سیاست و اقتصاد

کارآفرینی و تعاون

چند رسانه ای

۲۷/ارديبهشت/۱۴۰۴ | ۰۹:۳۲
۰۹:۲۷ ۱۴۰۴/۰۲/۲۷
عضو سابق هیأت مدیره راه‌آهن در گفت‌و‌گو با اقتصاد معاصر:

کمترین زیان ۱۰ ساله راه‌آهن در ۱۴۰۲ ثبت شد

عضو هیأت مدیره راه‌آهن در دولت سیزدهم با بیان اینکه ادعای افزایش ٣ برابری زیان انباشته راه‌آهن در دولت سیزدهم خلاف واقع است، گفت: کمترین زیان ۱۰ ساله راه‌آهن در ۱۴۰۲ ثبت شد.
کد خبر:۲۳۱۹۴

احسان شعبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد معاصر با بیان این مطلب، افزود: شرکت راه‌آهن به خاطر پرداخت یارانه و ارائه خدمات مسافری به مردم با هزینه کمتر از قیمت تمام شده در همه سال‌ها زیان‌ده بوده است. البته منافع حاصل از صرفه جویی مصرف سوخت چندین برابر این زیان بخشی است.

وی ادامه داد: علیرغم ثبت رکورد جابه‌جایی ریلی مسافرین در دولت سیزدهم، با افزایش بهره‌وری لکوموتیو‌ها و همچنین افزایش قابل توجه ترانزیت ریلی، زیان خالص سالیانه با پایه پولی یکسان کاهش‌های قابل توجه داشته و به کمترین میزان رسیده است.

رئیس سابق کمیته حسابرسی راه‌آهن افزود: در دولت سیزدهم با توجه به تاکید مجمع محترم و بند سازمان حسابرسی در خصوص عدم اعمال هزینه طرح‌های عمرانی برای سال‌های قبل از ۱۴۰۰ (به میزان ۶ همت معادل حدودا کل زیان انباشته!)، صورت‌های مالی راه آهن را به دستور دکتر صالحی مدیرعامل راه آهن در دولت شهید رییسی، شفاف کردیم و جلوی آرایش حساب را گرفتیم.

به گفته شعبانی، بر اساس صورت مالی ۱۴۰۱ که پس از اعمال هزینه طرح‌های عمرانی به تایید سازمان حسابرسی رسیده است، زیان انباشته در ابتدای سال ۱۴۰۰، حدود ۱۴ همت بوده است و در سه سال دولت سیزدهم کمترین زیان سه ساله بر پایه پولی یکسان ثبت شده است.

ارسال نظرات