به گزارش اقتصاد معاصر؛ پیش از انحلال بانک سابق آینده، مسئولان شعب این بانک اعلام کردند که پروندههای درخواست تسهیلاتی که پیش از موعد واریز تشکیل شده و برخی تضامین خود را ارائه داده بودند اما واریز نشده، دیگر پرداخت نخواهند شد و متقاضیان بایستی از ابتدا طبق چارچوب بانک ملی، در شعب این بانک برای دریافت وام اقدام کنند.
با این حال، ابوالفضل نجارزاده - مدیرعامل بانک ملی ایران - اعلام کرده که این افراد میتوانند تسهیلات خود را به همان روال سابق دریافت کنند.
همچنین حمید مومنی - عضو هیئت عامل و معاون امور شعب بانک ملی - نیز در گفتوگویی تصویری توضیح داد: فرآیندها و کلیه خدمات و عملیات بانکی از بانک آینده منتزع و به بانک ملی منتقل شده و هیچ خللی در فعالیتها ایجاد نمیشود.
وی خاطر نشان کرد: مشتریان اعتباری نیز مانند سپردهگذاران میتوانند به شعب معین بانک ملی مراجعه کرده و درخواستهای خود را ارائه دهند. این درخواستها بررسی و مطابق روال سابق اجابت خواهد شد.
مومنی تاکید کرده که روند پرداخت تسهیلات تغییر نکرده و مشتریان باید برای پیگیری درخواست خود به شعب بانک ملی مراجعه کنند تا تسهیلات مورد نظرشان بررسی و پرداخت شود.
حال سوال اینجاست که آیا موضوع مطروحه برای تخصیص وامها بصورت کلی و با مشمولیت وامهای ازدواج و فرزندآوری که از همان تاکید شده بود، بدون هیچ خللی و براساس همان لیست ارائه شده به بانک ملی صورت میپذیرد و نوبتی از بین نخواهد رفت یا این شرایط برای متقاضیان عادی تسهیلات هم صدق میکند؟/ایسنا