به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ شرکت پیپال اعلام کرد که در همکاری با ویژگی «پرداخت فوری» اوپنایآی، کاربران از سال ۲۰۲۶ قادر خواهند بود تا مستقیما در داخل ChatGPT خرید خود را انجام دهند.
پیپال با پروتکل تجارت عاملیتدار (Agentic Commerce Protocol – ACP) اوپنایآی یکپارچه میشود؛ پروتکلی متنباز که به فروشندگان اجازه میدهد تا محصولات خود را در نرمافزارهای هوش مصنوعی عرضه کنند و کاربران با استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی خرید کنند.
ویژگی «پرداخت فوری» اوپنایآی امکان تایید سفارش، حملونقل و پرداخت را بدون ترک ChatGPT فراهم میکند و کاربران میتوانند از کیف پول پیپال برای پرداخت استفاده کنند و از مزایایی مانند حمایت از خریدار و فروشنده و حل اختلاف برخوردار شوند. همچنین پیپال فناوری پرداخت با کارت را از طریق API پرداخت جداگانه ارائه میدهد.
سال آینده، محصولات فروشندگان فعال در پیپال در ChatGPT ابتدا در دستهبندیهایی مانند پوشاک، مد، زیبایی، بهبود خانه و الکترونیک قابل مشاهده خواهد بود و فروشندگان نیازی به ساخت یکپارچگی خاص ندارند؛ پیپال مسیردهی پرداخت و مدیریت فروش را به صورت خودکار انجام میدهد.
همچنین پیپال مجموعه تجارت عاملیتدار راهاندازی میکند که به فروشندگان امکان میدهد کاتالوگهای خود را در اپلیکیشنهای هوش مصنوعی نمایش دهند، پرداختها را بپذیرند و بینشهایی از رفتار مصرفکننده کسب کنند.
الکس کریس، رئیس و مدیرعامل پیپال اعلام کرد: «صدها میلیون نفر هر هفته برای انجام کارهای روزمره از جمله پیدا کردن محصولاتی که دوست دارند، به ChatGPT مراجعه میکنند و بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از پیپال برای خرید استفاده میکنند. با همکاری اوپنایآی و استفاده از پروتکل تجارت عاملیتدار، کاربران ما فقط با چند ضربه میتوانند از چت به پرداخت برسند.»
علاوه بر این همکاری، پیپال دسترسی سازمانی به ChatGPT را برای همه کارکنان خود فراهم کرده و به مهندسان شرکت اجازه میدهد از ابزارهای کدنویسی اوپنایآی بهرهمند شوند.