
سقوط چشمگیر ثبتنام خودروهای تسلا در آلمان

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر به نقل از بلومبرگ؛ ثبتنام خودروهای تسلا در آلمان طی ماه گذشته با کاهش شدید مواجه شد، همزمان با آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت با حمایت از یک حزب راست افراطی، موجب نارضایتی رایدهندگان در انتخابات فدرال این کشور شد.
بر اساس دادههای اداره فدرال حملونقل موتوری آلمان، فروش تسلا با افت ۷۶ درصدی به ۱،۴۲۹ دستگاه کاهش یافت. این عملکرد در تضاد آشکار با روند کلی بازار خودروهای برقی در آلمان بود که در فوریه رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرد.
ماسک در ماههای منتهی به انتخابات ۲۳ فوریه از حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) یک حزب ضد مهاجرت و طرفدار روسیه که به شدت منتقد ساختار سیاسی آلمان است، حمایت کرد. با وجود آنکه AfD موفق شد جایگاه خود را به دومین حزب قدرتمند در انتخابات ارتقا دهد اما فریدریش مرتس، صدراعظم احتمالی آینده اعلام کرده که این حزب را در حاشیه نگاه خواهد داشت.
در مجموع، فروش تسلا در آلمان در دو ماه نخست سال با کاهش ۷۱ درصدی همراه بوده و در فرانسه که به همراه آلمان بزرگترین بازارهای خودروهای برقی در اتحادیه اروپا محسوب میشوند، افت ۴۴ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی بوده که در بریتانیا که سال گذشته از آلمان به عنوان بزرگترین بازار خودروهای برقی در اروپا پیشی گرفت، ثبتنام خودروهای تسلا در دو ماه نخست سال، ۱۱ درصد افزایش یافته که این رشد عمدتا ناشی از افزایش چشمگیر فروش در فوریه بود.