۲۰/اسفند/۱۴۰۳ | ۰۴:۱۴
قانونی که اجرا نمی‌شود؛ بلاتکلیفی صنایع در جبران خسارت قطع برق و گاز ثبت تمام معاملات دولت در سامانه ستاد الزامی است امنیت غذایی کشور فدای واردات آیفون‌های لوکس شد فعالان اقتصادی در ماه رمضان به معیشت گروه‌های آسیب پذیر توجه کنند پیشنهاد تمدید مهلت تسویه بدهی بدهکاران حساب ذخیره ارزی ماجرای محدودیت ترخیص کالاهای ایرانی در بندر الرویس قطر چیست؟ رئیس مجلس قانون موافقتنامه تجارت ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ابلاغ کرد اسکله «بندر دیر» بوشهر پایانه گمرکی شد برای انتخاب رایزن صادرات خدمات فنی و مهندسی با اتاق ایران هم فکری شود مجوز ثبت سفارش سبب مجاز مشروط شدن کالاها نمی‌گردد تحریم‌ها مانع‌اند، اما تجارت با استرالیا از راه‌های جایگزین ممکن است ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی لغو شود درخواست تسهیل بازگشت ارز در آیین تجلیل از صادرکنندگان یزد قیمت گذاری مواد ناریه با توافق دولت و بخش خصوصی مشخص شد افت شبانه ۱۰درصدی آیفون بعدازافشای محاسبات دلاری ارزش افزوده
۲۱:۳۴ ۱۴۰۳/۱۲/۱۹

واردات اتوبوس و تریلی نو و کارکرده آزاد شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی آیین‌نامه نحوه واردات اتوبوس و کشنده را ابلاغ کرد.
واردات اتوبوس و تریلی نو و کارکرده آزاد شد
کد خبر:۱۷۵۴۱

به گزارش اقتصاد معاصر؛ محمدعلی بهپوری مدیرکل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی آیین‌نامه اجرایی بند «پ» ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت در خصوص واردات اتوبوس و کشنده جاده‌ای را که هیأت وزیران به تصویب رسانده است، برای اجرا «تا اطلاع ثانوی» ابلاغ کرد.

بر اساس آیین‌نامه مصوب هیأت وزیران، مالکان اتوبوس یا کشنده جاده‌ای با عمر بالای ۲۵ سال می‌توانند اقدام به ثبت سفارش واردات اتوبوس یا تریلی با عمر کمتر از ۱۰ سال در ازای اسقاط وسیله نقلیه فرسوده خود کنند.

هیأت وزیران سود بازرگانی واردات اتوبوس یا کشنده را به شرح زیر تصویب کرد:

- اتوبوس زیر ۲ سال کارکرد، ۵ درصد و کشنده ۸۰ درصد

- اتوبوس ۳ تا ۴ سال عمر ۱۰ درصد و کشنده ۹۰ درصد

- اتوبوس با عمر ۵ تا ۶ سال ۵۰ درصد و کشنده ۹۷ درصد

- اتوبوس با عمر ۷ تا ۸ سال ۷۰ درصد و کشنده ۹۸ درصد

اتوبوس با عمر ۹ تا ۱۰ سال ۹۰ درصد و کشنده ۹۹ درصد

 

واردات اتوبوس و تریلی نو و کارکرده آزاد شد/ سود بازرگانی واردات اتوبوس، ۵ درصد

منابع ارزی واردات اتوبوس یا کشنده نو یا کارکرده از محل ارز بازگشت از صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، منابع ارزی با منشأ خارجی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی تأمین می‌شود.

واردات اتوبوس و تریلی نو و کارکرده آزاد شد/ سود بازرگانی واردات اتوبوس، ۵ درصد

ارسال نظرات