۱۳/آبان/۱۴۰۴ | ۲۰:۴۱
جدول قیمت گوشی شیائومی امروز سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ جدول قیمت گوشی سامسونگ امروز سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ افت ضربان قلب صابر کاظمی؛ ارگان‌های بدن آسیب بیشتری دیدند+فیلم هشدار درباره موج جدید واردات غیررسمی پارچه مصرف گاز بخش خانگی‌ از نیروگاه‌ها پیشی گرفت رشد ۳۶ درصدی شاخص کل بورس در ۴۵ روز خالی فروشی نهاده‌ها و ۱۵ هشدار بی‌نتیجه به وزارت جهاد کشاورزی مهاجرانی: قیمت بنزین سهمیه‌ای تغییر نمی‌کند واریزی جدید برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی در پایان آبان‌ماه طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ + جدول مقصر گرانی برنج کیست؟ واردات انبه از کنیا مجاز شد آغاز پرداخت غرامت گندمکاران با واریز ۱۱۰۰ میلیارد تومان سوال ملی از وزیر اقتصاد اعلام وصول شد شمارش معکوس توقف برداشت آب از سد کرج دریافت نسخه IOS همراه بانک ایران زمین بدون محدودیت جزییات جدید درباره واریز مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی آبان ماه ۱۴۰۴ عملیاتی‌شدن سامانه زیرساختی مدیریت روسازی و مدیریت فرودگاهی در آینده نزدیک قیمت روز گوشی ۱۳ آبان ۱۴۰۴ شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد هشدار جدی به مشاوران املاک/ اجاره این خانه‌ها ممنوع شد! سقف انحصار ارزی بازرگانان ۳۳ درصد تعیین شد قیمت جهانی طلا امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۴ روایت بانک مرکزی از تورم مزمن؛ تقابل نقدینگی و نرخ ارز تجهیزات ساخت ۷ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی وارد کشور شد افشای ۲۰ میلیارد دلار معافیت مالیاتی در جیب ۱ درصدی‌ها مرحله نخست پرداخت غرامت گندم‌کاران با واریز ۱۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد قیمت دلار و ارز در بازار ارز تجاری امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۴ گام نهایی مالیات هوشمند؛ حذف فاکتور‌های کاغذی از دی‌ماه ۱۴۰۴ شیوع جدی تب‌برفکی در برخی دامداری‌ها و خطر احتمالی کمبود لبنیات و گوشت اعلام زمان حراج سکه + جزییات دوره تضمین کیفیت خودرو به سه سال افزایش یافت واردات ۱۵۰ میلیون مترمکعبی گاز از روسیه روی میز مذاکره حضور مدنی زاده و سبحانیان در فراکسیون توسعه متوازن کاهش جزیی تورم بازار مسکن در مهر سهم صورت‌حساب‌های کاغذی از مالیات خرید مؤدیان به کمتر از ۱۰ درصد رسید نرخ محاسباتی ارز در گمرک؛ چالش تازه بودجه ۱۴۰۵ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو سه شنبه ۱۳ آبان۱۴۰۴ گزارش هواشناسی امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۴ گزارش نهایی بررسی عملکرد یکساله برنامه هفتم ۱۹ و ۲۰ آبان در صحن مجلس قرائت می‌شود جایگزین سریال نون خ در آی فیلم جدول قیمت گوشی سامسونگ امروز دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴ جدول قیمت گوشی شیائومی امروز دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴ بیماری لامین یامال چیست؟ جزییات واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی+ مبلغ توزیع برنج پاکستانی در بازار با قیمت مصوب ۴۶ هزار تومان رکوردشکنی قرارگاه سازندگی خاتم در پروژه حیاتی انتقال آب طالقان نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها و سیمانی‌ها برای سال ۱۴۰۴ اعلام شد دو حراج سکه در آبان؛ پیش‌فروش قطعی با سررسید ۳۰ بهمن قیمت روز گوشی ۱۲ آبان ۱۴۰۴ طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴ + جدول بسته توسعه اقتصادی استان البرز تدوین می‌شود تفهیم اتهام مسئولان حوزه واردات نهاده‌ دامی؛ اختصاص ۶میلیارد دلار برای واردات نهاد جزییات دهک‌بندی جدید یارانه ها+ مبلغ و ملاک‌های جدید حذف یارانه ماجرای وام سهام عدالت بدون ضامن چیست؟ ۱۱۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی به مدار تولید می آید پیش‌بینی بانک‌های بزرگ درباره قیمت انس جهانی نقره تا پایان ۲۰۲۵ دوره گارانتی خودرو و موتورسیکلت ۳ سال تعیین شد جابجایی ۳۴۵ میلیون تن کالا در ۷ ماه اجرای کامل کالابرگ راهکار اصلی مهار تورم کالاها است بیانیه اتاق بازرگانی در پاسخ به انتشار فهرست بدهکاران ارزی سقف تاریخی شاخص بورس در تیررس سهامداران ازسرگیری پرواز‌های هواپیمایی اتریش به ایران پس از ۵ ماه رئیس‌جمهور امروز پروژه انتقال آب از سد طالقان به تهران را افتتاح می‌کند تورم ۴۸.۶ درصدی؛ هشداری جدی درباره رکود تورمی و فقر کارگری وام نقدی ازدواج حذف می‌شود؟ جزئیات ثبت‌نام کارت رفاهی ازدواج اعلام شد قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو دوشنبه ۱۲ آبان۱۴۰۴ قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۴ هشدار هواشناسی امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۴ بهره‌برداری از ۲۱۰۹ طرح اشتغال‌زایی جایگزین کولبری توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هشدار جدی نسبت به تداوم خشکسالی و ضرورت مدیریت مصرف آب ثبت ۴۸۰ میلیون تردد بین‌استانی وسایل نقلیه در شبکه راه‌های کشور آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود اضافه برداشت بانک سپه از بانک مرکزی به دلیل مطالبات از دولت و پرداخت وام‌های تکلیفی و سیاستی قیمت روز گوشی ۱۱ آبان ۱۴۰۴ رشد 10 هزار واحدی شاخص کل جزئیات نحوه تخصیص ارز به واحدهای تولیدی مناطق آزاد ۳.۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی فروخته شد افزایش ۱۶ درصد ذخیره‌سازی گاز در ۱۴۰۴ تکلیف جدید بانک مرکزی برای تأمین ارز و بازپرداخت اقساط ارزی ارزش‌گذاری ویلای لواسان در پرونده چای دبش آغاز شد اتخاذ تصمیمات ویژه برای مدیریت بحران آب شرب تهران آیا کارت رفاهی جهیزیه صف وام ازداج را کاهش می‌دهد؟ پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران آغاز شد پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده جزئیات محاسبه قبض آب اعلام شد ۳۰ میلیون دلار سرمایه هندی‌ها در بندر چابهار جذب شد آب چند اداره پُرمصرف تهران قطع شد امضای تفاهم‌نامه صنعتی با روسیه برای ارتقای صادرات نتایج قرعه کشی ایران خودرو مادران با کد ملی امروز ۱۱ آبان+ لینک اسامی مجوز مشروط سرمایه‌گذاری برای تکمیل ترمینال فرودگاه شیراز صادر شد واریز ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود سهامداران در هفته اول آبان کشف قیمت ۸۸۹۸ ریالی هفتمین عرضه اولیه امسال شرایط و الزامات ثبت درخواست روادید کارگری برای اتباع قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو یکشنبه ۱۱ آبان۱۴۰۴ وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۱۱ آبان ۱۴۰۴ فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور از امروز بررسی تخصیص ارز برای کالاهای اساسی با حضور معاون رئیس جمهور تخصیص ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار عبور کرد روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز مشعل تا پایان ۱۴۰۵ جمع آوری می‌شود امکان استفاده از محدودیت های گازی برای وصول مطالبات ثبت سفارش جدید دانه‌های روغنی و کنجاله از ۱۲ آبان آغاز می‌شود قیمت روز گوشی ۱۰ آبان ۱۴۰۴ حمل نهاده‌های دامی به واحدهای تولیدی آغاز شد شاخص بورس در کانال ۳.۲ میلیون واحد باقی ماند اقدام جدید گمرک ایران برای رفع مشکل کشنده‌های متوقف در خاک ترکیه امکان ارسال فهرست معاملات از طریق سامانه مؤدیان فراهم شد حذف ۵ محصول از فهرست محصولات کشاورزی و مواد غذایی پر آب بر نرخ مالیات بنزین سوپر تعیین شد ثبات ۵ هفته‌ای نرخ سود بین‌بانکی دستور جدید بانک مرکزی: سقف وام کارکنان بانک‌ها معادل تسهیلات جهش مسکن شد نمونه صورتحساب الکترونیک در سامانه مالیاتی بارگذاری شد افزایش دوبرابری ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها بدون مصرف انرژی بیشتر عملکرد یک ساله اجرای قانون برنامه هفتم با حضور وزرای دولت بررسی می‌شود قیمت جدید میوه و سبزی اعلام شد فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۵ اعلام شد طرح گزیر نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود ویلای ۸ هزار متری متهم ردیف اول چای دبش به بانک ملت تحویل داده شد جلوگیری از واردات ۱.۵ میلیارد دلاری با بومی سازی تجهیزات سلامت مافیای اقتصادی پشت پرده واردات زغالسنگ شهر لجستیک تهران راه‌اندازی می‌شود تورم ۳۶.۶ درصدی بخش مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ هفتمین عرضه اولیه امسال، امروز انجام می شود زمان دقیق واریز کامل معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی+ جزییات و مبلغ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ رتبه ایران در اینترنت موبایل و ثابت سقوط کرد سبقت بورس از طلا و دلار بازار کدام شغل ها تحت تأثیر هوش مصنوعی سکه می‌شود؟ بورس کالا در مسیر تنوع دارایی؛از کالاهای صنعتی و معدنی تا رمزارز و طلا دستور پزشکیان؛ وزارت اقتصاد مأمور ساماندهی مدیریت مرزها شد عارف: ایران می‌تواند جزو ده کشور جهان در حوزه هوش مصنوعی باشد حاجی‌دلیگانی: قطع یک‌باره یارانه سه دهک، اشتباه است یارانه‌ها باید مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی برسد واریز مستقیم حقوق نیروهای شرکتی توسط دولت تا تعیین تکلیف قانونی طرح جدید جهاد کشاورزی برای اصلاح سیاست‌ تامین ارز کالاهای اساسی اصلاح طرح کالابرگ در دستور کار دولت ۳ راه جبران کسری بودجه در سال آینده سیم‌کارت‌های فیزیکی در مسیر خداحافظی گام های نهایی دولت و مجلس برای ساماندهی نیروهای شرکتی سبحانیان: درآمدهای مالیاتی در تمامی شاخص‌ها افزایش داشته است هدف‌گذاری یکصد میلیارد دلاری وزارت اقتصاد برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری قیمت خودرو در هفته‌ اول آبان آمریکا معافیت تحریم‌های بندر چابهار را تمدید کرد ارزش معاملات خرد سهام از مرز ۱۴.۵ همت عبور کرد وزیر اقتصاد: اصلاح بانک های ناتراز در اولویت است بازدید رئیس هیأت عامل ایمیدرو از غرفه چادرملو در نمایشگاه فولاد کیش مجوز ترخیص ۶۰۰ کشنده معطل در مرز ترکیه صادر شد برنامه اصلاحی بانک مرکزی درباره ۵ بانک ناتراز اعلام شد ثبت‌نام جدید سایپا آبان ۱۴۰۴+جزییات و شرایط شمش طلا اولین کالای وارداتی به کشور/ افزایش ۹۱ درصدی واردات برنج قیمت روز گوشی ۷ آبان ۱۴۰۴ بازدهی بورس تهران در مهر ماه به ۲۱ درصد رسید تکلیف کاهش ساعت کاری کارکنان دولت روشن شد جزئیات مصوبات کمیته حمایت از کسب‌وکار عدم شمول جریمه مالیات ارزش افزوده در صورت نداشتن بدهی تصمیمات جدید دولت برای نوسازی گمرک شرکت های مجاز واردات بنزین سوپر به گمرک معرفی شدند پیش‌بینی طلای ۵۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۶ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴ ثبت‌نام فروش فوری سایپا آبان ۱۴۰۴+ جزییات و شرایط+ لینک ثبت نام تورم مهر ماه اعلام شد ورود ۶۰۰ کامیون ایرانی از ترکیه به کشور آغاز شد قیمت روز گوشی ۶ آبان ۱۴۰۴ رشد 48 هزار واحدی شاخص کل بورس شستا مسئول ناترازی صندوق‌های بازنشستگی نیست/ مشکل بنزین را حل کردیم میدری: ۸۵ درصد مردم از طرح کالابرگ الکترونیک رضایت دارند بازپرداخت وام‌های اشتغال‌زایی ۵ ساله شد زمان هفتمین عرضه اولیه امسال مشخص شد قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو سه شنبه ۶ آبان ۱۴۰۴ تولید ال ۹۰ ایرانی در پارس خودرو رسماً آغاز شد رشد ۴۳ هزار واحدی شاخص کل بورس قیمت جدید انواع وانت نیسان زامیاد اعلام شد+ جدول تخصیص اعتباری ارز با دامنه محدود کالایی و اعتراض رئیس سازمان توسعه تجارت قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ گسترش همکاری‌های تجاری ایران و ژاپن با تکیه بر حوزه سلامت و صنایع غذایی قدردانی سازمان بهزیستی استان یزد از بانک ایران زمین قیمت روز گوشی ۴ آبان ۱۴۰۴ ترامپ تعرفه‌های کانادا را ۱۰ درصد دیگر افزایش داد نماینده تجاری آمریکا: مذاکرات با چین به نتایج «سازنده» نزدیک شد شورای رقابت علیه ۷ نهاد اعلام جرم کرد بخشنامه جدید گمرک برای کنترل قیمت موبایل در زمان ترخیص قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ شورای عالی کار در رکود 8‌ ماهه؛ جلسات مزدی فقط در اسفند برگزار می‌شود خودروی داخلی باید به کالایی مصرف تبدیل شود قیمت جهانی نفت امروز ۳ آبان ۱۴۰۴ افزایش ۷ تا ۱۲ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو دیزل + جدول واکنش چین و هند به تحریم‌های نفتی آمریکا بیت‌کوین صعود کرد پیش‌فروش مکسوس استار H با قیمت ۱.۷ میلیارد آغاز شد آخرین قیمت خودروهای داخلی؛ کف قیمت ۶۲۰ میلیون تومان! تعرفه پیامک و مکالمه تلفن همراه بروز رسانی شد + جزئیات شرایط فروش نقدی محصولات بهمن‌دیزل ویژه مهر ماه ۱۴۰۴ آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی +جزییات و فهرست جدید کالا‌های اساسی زمان واریز حقوق مهرماه فرهنگیان بازنشسته ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۴+ جزییات + شرایط و لینک ثبت نام خودرو‌های سایپا گواهی سپرده کالایی گندله چادرملو رونمایی شد سایپا دیزل رکورد ۶ ساله تولید را شکست رکورد تاریخی صنایع پتروشیمی کرمانشاه در نیمه نخست سال ۱۴۰۴؛ از پیشانی تولید تا قله سودآوری عرضه گواهی سپرده کالایی گندله برای اولین بار در کشور توسط چادرملو شرط دریافت دوباره وام ۵ میلیاردی اشتغال پیش‌فروش محصولات سایپا از فردا قیمت جهانی نفت امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۴ مدیرعامل جی‌پی مورگان: قیمت طلا به ۱۰ هزار دلار می‌رسد بازديد معاون معدنی وزیر صمت از غرفه چادرملو در متافو تبريز آیا سازمان حمایت جایزه ارزبری به مونتاژکاران خودرو می‌دهد؟ افزایش خرید نفت روسیه توسط هندی ها بر خلاف ادعای ترامپ قرمزپوشی کامل بازار رمزارزها؛ ریزش ۴ درصدی بیت‌کوین در بازار جهانی ورود بلاک‌چین‌ها به سیستم پرداخت ملی انگلیس شرط انگلیس برای لغو سقف نگهداری ارزهای دیجیتال طلای جهانی از ۴۲۰۰ دلار عبور کرد ماهواره هدهد هک نشده است هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره مازاد عرضه نفت بریکس ابزار دفع فشار‌های ارزی و نفتی؛ تحریم را با پیمان‌های چندجانبه دور بزنیم عرضه نخستین شمش طلای سرمایه‌گذاران خارجی در مرکز مبادله ایران صادرات جهانی چین در سپتامبر رکورد زد واگذاری صدور مجوز تاکسی‌های اینترنتی بین‌شهری به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی «کروز» واحد صنعتی نمونه استان تهران شد وزیر ارتباطات: تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر با شورای عالی فضای مجازی است تمامی منازل در مراکز استان‌ها تا شهریور سال آینده به فیبرنوری مجهز می شود ارزش گمرکی آیفون ۱۷ اعلام شد لزوم حمایت مالی و ارائه تسهیلات خرید برای گسترش خودروهای هیبریدی ساخت داخل فاصله بیت‌کوین تا شکستن رکورد جدید کم شد بیت‌کوین رکورد ۲ ماهه را شکست دستور جدید انگلیس برای دسترسی به داده‌های محرمانه کاربران اپل برنامه ایران‌خودرو دیزل برای گسترش ارتباط با قطعه‌سازان داخلی آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان دانسته‌های گمرکی اربعین ویژه زائران کدام خانه‌ها مشمول مالیات برخانه‌های خالی می‌شوند؟ میزان تقاضای مصرف برق همچنان نزدیک ۸۰ هزار مگاوات صدور صورتحساب الکترونیکی در ۱۲۰ ثانیه قیمت ارز اربعین/دلار مبادله‌ای رشد کرد افت قیمت دام زنده/ متعادل شدن قیمت گوشت قرمز در بازار تولید محصولات لبنی ؛ صنعتی حساس و استراتژیک در صنایع غذایی کشور خشکی تالاب گاو خونی منشأ ریز گرد‌ها و آلودگی هوا‌ی استان اصفهان تنور نفت
۰۹:۰۴ ۱۴۰۴/۰۳/۰۷

گازوئیل ۳ نرخی فعلا منتفی است

رئیس سازمان راهداری با بیان" مسئولان ارشد دولتی هنوز تصمیمی برای گازوئیل ۳ نرخی نگرفته‌اند" از تخصیص سوخت بیشتر به ناوگان حمل بار خبر داد و گفت:تا یکماه آینده مشکل بیمه و سوخت رفع می‌شود.
گازوئیل ۳ نرخی فعلا منتفی است
کد خبر:۲۴۳۰۵

به گزارش اقتصاد معاصر؛  رضا اکبری رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نارضایتی رانندگان کامیون طی روزهای اخیر، اظهار کرد:‌ در ماه‌های اخیر جلسات منظمی با اصناف و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل برگزار و بخشی از مشکلات رانندگان شناسایی و رفع شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم، تصمیم‌گیری درباره توزیع عادلانه بار بود که با استقبال رانندگان مواجه شد. همچنین نرخ تن-کیلومتر برخلاف روال سال‌های گذشته، دو بار در سال گذشته به‌روزرسانی شد. موضوع مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های حمل‌ونقل نیز با تصویب مجلس حل شد. این جلسات همچنان ادامه دارد و رسیدگی به سایر مطالبات در دستور کار است.

وی افزود: در روزهای اخیر موضوعاتی مانند کمبود سوخت، حق بیمه رانندگان و تأخیر چندماهه در پرداخت کرایه‌ها، به دغدغه‌های جدی رانندگان تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین مطالبات، پرداخت به‌موقع کرایه بود که در همین هفته تصمیم مناسبی برای آن اتخاذ شد. همچنین برای توزیع عادلانه بار در استان‌ها نیز اقدامات جدیدی برنامه‌ریزی شده است. بسیاری از این مشکلات از گذشته باقی مانده و برخی نیز در سال‌های اخیر شکل گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که رانندگان، انسان‌های بسیار مسئولیت پذیری هستند، گفت: بعید است کسی باور کند رانندگان کشور بخواهند مثلاً اعتراض گسترده‌ای راه بیندازند یا چرخ اقتصاد کشور را اذیت کنند یا به کالای اساسی آسیب بزنند.

وی اضافه کرد: اگرچه در روزهای اخیر اعتراضاتی مطرح شده، اما مدیران سازمان راهداری تأکید دارند که جامعه حمل‌ونقل کشور نقش مهمی در چرخش اقتصاد و تأمین کالاهای اساسی دارند. در همین راستا، طی سه روز گذشته سه جلسه با حضور نمایندگان اصناف برگزار شده که در آن‌ها مسائل مختلف بررسی و درباره حل آن‌ها توافق‌هایی صورت گرفته است. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، قرار است طی یک ماه آینده این توافق‌ها عملیاتی و مشکلات گام‌به‌گام برطرف شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره مسئله سوخت، یادآور شد: موضوع کمبود سوخت از چندین ماه پیش مرتباً در جلسات با تشکل‌های صنفی مطرح می‌شد و این نشان‌دهنده فراگیر بودن مشکل است. بر اساس مقررات فعلی، تخصیص سوخت به کامیون‌ها بر اساس پیمایش و جدولی است که حدود 10 تا 12 سال پیش تهیه شده است. این جدول هنوز به‌روز نشده و رانندگان خواستار بازنگری آن هستند، زیرا اکنون سن و وضعیت ناوگان تغییر کرده و مصرف سوخت واقعی متفاوت است.

اکبری به مثالی در این‌باره اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه کامیونی که آن زمان 5 ساله بوده، اکنون 20 ساله است و طبیعتاً مصرف سوختش بیشتر شده است. همچنین برخی رانندگان در مسیرهای طولانی و ترافیک‌های سنگین مجبور به صرف سوخت بیشتر می‌شوند، اما سوخت اختصاص‌یافته کفاف نمی‌دهد و مجبورند از بازار آزاد و با قیمت بالاتر تامین کنند.

وی با اشاره به طرح سه نرخی شدن گازوئیل، تاکید کرد: هنوز تاریخ اجرای این طرح مشخص نیست و مسئولان ارشد دولت نیز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند. ما تاکید داریم که به رانندگانی که سالم و منظم کار می‌کنند، سوخت کافی و به قیمت مصوب تعلق بگیرد.

وی تصریح کرد:در جلسه‌های اخیر با انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی توافق کردیم  جدول و قواعد تخصیص سوخت را با شرکت نفت بازنگری و ضرایب آن را اصلاح کنیم تا سوخت بیشتری به رانندگان اختصاص یابد. تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که سوخت کافی به نرخ مصوب به رانندگان سالم تعلق می‌گیرد، سه نرخی شدن اجرایی نخواهد شد.

وی همچنین درباره بیمه رانندگان اظهار کرد: بیمه موضوعی قدیمی است که سال‌هاست نیمه‌کاره مانده و به کندی پیش می‌رود. رانندگان به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول رانندگانی که مشمول یارانه بیمه دولت هستند و گروه دوم، 200 هزار راننده جدیدی هستند که از سال 97 وارد چرخه حمل‌ونقل شده‌ و مشمول یارانه دولت نیستند.

وی افزود: رانندگان مشمول یارانه در سطوح کاری مختلف از کامیون و تریلر گرفته تا اتوبوس، ون و سواری، پیش از این (اسفند ماه) حدود 1.6 میلیون تومان حق بیمه پرداخت می‌کردند که اکنون این مبلغ به حدود 3.3 میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین رانندگانی که مشمول یارانه نیستند، قبلاً بین 2.2 تا 2.3 میلیون تومان پرداخت می‌کردند که این رقم اکنون به حدود 4.7 تا 4.8 میلیون تومان رسیده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که برای این مشکل باید راه‌حلی پیدا کنیم، اضافه کرد: در همین راستا جلساتی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی برگزار کرده‌ایم. دولت نیز بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه آیین‌نامه‌ای تصویب کرده که با هدف جبران ناترازی‌های تامین اجتماعی، بخشی از حق بیمه‌ها را کاهش داده است. چند پیشنهاد برای حل موضوع بیمه داریم که هنوز قابل اجرا نیست اما در کارگروه‌های مرتبط و کمیسیون عمران مجلس مطرح کرده‌ایم. قانونی تحت عنوان توسعه حمل‌ونقل عمومی در حال بررسی است که امیدواریم بتواند این موضوع را حل و منابع لازم را تأمین کند.

در پاسخ به این سؤال که آیا زمان‌بندی مشخصی برای حل مشکل بیمه وجود دارد یا خیر، اکبری گفت: فکر می‌کنم ظرف یک ماه بتوانیم پیشنهادی عملیاتی برای دولت ارائه کنیم. در سازمان راهداری، تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا پیشنهاد نهایی را به دولت برسانیم و امیدواریم دولت آن را تصویب کند. در صورت نیاز، قانون‌گذاری هم انجام خواهد شد. در این فاصله درخواست می‌کنیم اجرای آیین‌نامه فعلی تامین اجتماعی که باعث افزایش زیاد هزینه بیمه شده را چند ماه به تعویق بیندازند تا فرصت داشته باشیم طرح جدید را به دولت ارائه کنیم و تصمیم بهتری گرفته شود.

وی درباره اصلاح نظام بیمه رانندگان نیز گفت: باید بیمه را به سمتی ببریم که مبتنی بر عملکرد باشد؛ یعنی رانندگانی که بیشتر کار می‌کنند و مسافت بیشتری را در ماه طی می‌کنند، حق بیمه بیشتری پرداخت کنند و در آینده از مزایای بازنشستگی بهتری بهره‌مند شوند. در حال تهیه پیشنهادی بر این اساس هستیم.

وی تاکید کرد: طی روزهای گذشته 8 موضوع مهم را با تشکل‌های صنفی جمع‌بندی کرده‌ایم که  حداکثر تا یک ماه در برنامه زمانی کوتاه‌مدت با رانندگان توافق خواهیم کرد. برخی از این موضوعات در اختیار ماست و برخی نیازمند اخذ مجوز است که باید پیگیری کنیم.

نرخ حمل بار کامیون‌ها به روزرسانی می‌شود

به گزارش تسنیم،‌ دوشنبه گذشته نیز معاون سازمان راهداری از الزام صاحبان بار برای تسویه کرایه حمل حداکثر تا 48 ساعت خبر داد و گفت:محاسبه کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر به‌روزرسانی می‌شود.

مهدی خضری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تصمیمات اخیر این سازمان گفت: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان راهداری انجام شد، چند مصوبه به جز سوخت و بیمه داشتیم.

وی توضیح داد:‌ یکی از موارد به‌روزرسانی کرایه حمل کامیون‌ها بر اساس تن بر کیلومتر بود. در این راستا مقرر شد تا 20 خرداد صنف رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل  مدارک و مستندات مربوط به افزایش هزینه‌های جاری و اقلام مصرفی ناوگان را ارائه دهند تا با بررسی این مستندات، نسبت به به‌روزرسانی نرخ حمل (تن بر کیلومتر) اقدام شود.

وی ادامه داد: این نرخ جدید در جهت افزایش به مراجع مربوطه از جمله کمیسیون تنظیم بار،‌ارجاع دهیم و این اتفاق بیفتد.

معاون حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری با بیان این‌که یکی از اعتراضات رانندگان عدم پرداخت کرایه از سوی صاحبان کالا بود، تصریح کرد:‌ بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته مقرر شد صاحبان بار موظف شوند حداکثر ظرف 48 ساعت پس از صدور بارنامه، کرایه رانندگان را پرداخت کنند. در صورت عدم رعایت این مصوبه، خدمات شرکت‌ حمل‌ونقل صادرکننده بارنامه قطع خواهد شد و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صاحبان کالایی که از پرداخت کرایه اجتناب کنند نیز خدمات ارائه نخواهد شد.

خضری با اشاره به برخی پرداخت‌های معوق، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کرایه‌ها با تاخیرهایی حتی تا دو ماه به رانندگان پرداخت می‌شود. به‌ویژه در بارهایی که مربوط به شرکت‌های دولتی است، این تأخیرها بیشتر مشاهده می‌شود. خوشبختانه طی چند روز اخیر با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی دستگاه‌های نظارتی واریز کلی 230 میلیارد تومانی انجام شد.

وی با بیان این‌که سئوال اصلی رانندگان این است که اگر امکان چنین پرداختی وجود دارد، چرا این مبالغ در موعد مقرر پرداخت نمی‌شود، اضافه کرد: رانندگان می‌گویند شرایط ما به صورتی است که بار را حمل کرده‌ایم، هزینه‌ها و عوارض پرداخت کرده‌ام اما کرایه را باید دو ماه بعد دریافت کنیم.

وی از تشکیل یک کمیته ویژه برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها در فرآیند صدور بارنامه خبر داد و گفت: این کمیته با حضور نمایندگان رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و کارشناسان سازمان راهداری تشکیل خواهد شد و مسئول بررسی تخلفاتی از جمله دریافت کمیسیون‌های اضافه و غیرقانونی خواهد بود.

خضری همچنین به مشکلات مربوط به سهمیه سوخت ناوگان باری اشاره و بیان کرد: در حال حاضر رانندگان نسبت به مقدار پایین سوخت پایه معترض هستند. سوخت پایه برای زمان‌هایی است که ناوگان در حال پیمایش نیست، مانند ایستادن در صف تخلیه یا بارگیری. پایین بودن این سهمیه، رانندگان را دچار بحران کرده است. به عنوان مثال، زمانی که راننده در صف بارگیری یا تخلیه منتظر می‌ماند، پیمایشی ثبت نمی‌شود؛ همچنین ترددهایی که قبل یا بعد از صدور بارنامه انجام می‌شود نیز در سیستم پیمایش ثبت نمی‌شود. در چنین مواردی، تنها سهمیه پایه باید پاسخگوی نیاز سوختی راننده باشد.

وی افزود: در کنار سوخت پیمایشی که بر اساس صدور بارنامه تخصیص می‌یابد، سوخت پایه نیز باید به‌صورت دقیق‌تری بر اساس تناژ محاسبه شود. مقرر شده این موضوع با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و با نظر کارشناسی دقیق مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین تصمیم قبلی مبنی بر کسر ماهانه 5 درصد از سهمیه سوخت پایه متوقف شده و سهمیه به عدد قبلی بازگشته است.

خضری با یادآوری این‌که قرار شد کارشناسی شود اگر سهمیه پایه یا پیمایش تغییراتی نیاز دارد، اعمال شود، گفت: ابتدا این موضوع اصلاح و سپس سه‌نرخی شدن نرخ گازوئیل اجرا شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرای نظام سه‌نرخی گازوئیل را پیگیر می‌کرد که پیش‌تر مطرح شده بود، فعلاً متوقف شده تا ابتدا بحث تخصیص عادلانه و کافی سهمیه سوخت  و سهیمه پایه ناوگان توسط تشکل‌ها و سازمان راهداری مورد بررسی قرار گیرد. در صورت حصول اطمینان از تأمین کافی سوخت ناوگان، اگر خواستند نظام سه‌نرخی را اجرا کنند./ تسنیم