اقتصاد معاصر بازار برنج طی چند سال اخیر را بررسی کرد
برنج ایرانی؛ محصولی استراتژیک که در دام سوءمدیریت و سوداگری افتاد
برنج، دومین محصول پرمصرف ایرانیان پس از گندم است که این روزها بیش از آنکه به عنوان یک کالای استراتژیک در خدمت امنیت غذایی باشد، به میدان آشفتگیهای مدیریتی، واردات پرنوسان، احتکار و بیانضباطیهای ساختاری بدل شده است. در حالی که مصرف سرانه برنج در ایران بین ۳۳ تا ۴۰ کیلوگرم برآورد میشود، روند افزایشی قیمتها و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای واقعی را به سراشیبی برده است.