
بانک رسالت عملکرد خود را در کدال شفاف کرد؛ بازگشت مطالبات با کندی رو به رو شده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ بانک قرضالحسنه رسالت اعلام کرد که فعالیت اصلی این بانک جذب منابع برای اعطای وامهای قرضالحسنه است. این بانک از سال ۱۳۹۴ به منظور توسعه بانکداری اجتماعی، اقدام به جمعآوری شعب فیزیکی در سراسر کشور نمود و مشتریان میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، تمامی خدمات بانکی خود از جمله افتتاح حساب و دریافت تسهیلات را از طریق سامانهها و سکوهای الکترونیکی، شامل رسالت اینترنت، همراه بانک و پیشخوان مجازی رسالت دریافت کنند.
وضعیت مالی بانک در سالهای گذشته
بانک اعلام کرد که در طول سالهای گذشته، از نظر سود و زیان و مطالبات جاری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشته است. با این حال، از ابتدای سه ماه سوم سال ۱۴۰۳، شرایط و التهابات سیاسی و اقتصادی ناشی از فضای مقدماتی جنگ ۱۲ روزه موجب تغییرات اساسی در رفتار مشتریان شد. بسیاری از مشتریان به بازارهای ارز و طلا روی آوردند و فروش طلای خرد از طریق سکوها و سامانههای آنلاین افزایش یافت. این تغییرات، همراه با عدم بازپرداخت اقساط وامها، باعث افزایش مطالبات معوق بانک شد.
بانک قرضالحسنه رسالت تاکید کرد که با ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر ایجاد فاصله بین سقف وامهای قرضالحسنه بانکهای قرضالحسنه با بانکهای دیگر و همچنین با تخصصی شدن حوزه فعالیت بانکها و پیگیریهای بانک رسالت در جذب منابع جدید و مدیریت صحیح مصارف، روند اصلاح و بهبود نسبتهای مالی در باقیمانده سال جاری و تا پایان سال ۱۴۰۴ در حال انجام است.
بانک همچنین اعلام کرد که اقدامات انجام شده به گونهای است که مشکلات ناشی از مطالبات معوق و تغییر رفتار مشتریان در بلندمدت برطرف خواهد شد و امید است این روند ادامه یابد.
با توجه به شفافسازیهای ارائه شده، بانک قرضالحسنه رسالت همچنان مسیر خود را در گسترش بانکداری اجتماعی، ارائه خدمات غیرحضوری و مدیریت منابع و مصارف دنبال میکند. اقدامات بانک در جذب منابع جدید و مدیریت مصارف میتواند موجب افزایش ثبات مالی و بهبود نسبتهای اقتصادی بانک در ماههای آینده شود.