نصب نیوجرسی بدون گواهینامه فنی ممنوع؛ کارگران راهسازی آموزش میبینند
غزال راهب، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد معاصر اظهار داشت: در حوزه راهها و جادهسازی، کاری که مرکز تحقیقات انجام میدهد، کنترل کیفی راه و مصالح مورد استفاده در آن است، بخشی از این کنترل کیفی مربوط به رویههای راه است که معمولا شامل رویههای آسفالتی میشود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در این بخش، قیر مورد استفاده و آسفالت مصرفی در حوزه راهداری و انواع راهها در مرکز تحقیقات کنترل کیفی و گواهینامههای ساختمانی نیز در حوزه قیر و آسفالت صادر میشود.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر اقداماتی در زمینه فناوریهای نوین در عرصه قیر و آسفالت انجام میشود تا بتوانیم قیرهای با دوام بهتر و کیفیت بالاتر را در پروژههای راهسازی مورد استفاده قرار دهیم؛ مانند قیرهای پلیمری، آسفالت گوگردی و موارد مشابه که فعالیتهای تحقیق و توسعه آن در مرکز تحقیقات انجام میشود.
راهب اضافه کرد: در کنار موضوعات مرتبط با کنترل کیفیت، اقدام دیگری که در این حوزه صورت میگیرد، صدور گواهی مهارت است. همچنین آموزشهای مهارتی برای نیروهای کار فعال در عرصه راهسازی توسط مرکز ارائه میشود.
وی بیان کرد: در حوزه ایمنی راهها نیز مرکز تحقیقات گواهی فنی نیوجرسیها (جاده کننده جاده) را صادر میکند که نقش موثری در ارتقای ایمنی راه دارد. داشتن گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات برای نیوجرسیها موضوعی اجباری است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توضیح داد: در حوزه مدیریت هزینه، در مدت اخیر پروژههای مهندسی ارزش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دست انجام بوده است. در این پروژهها در زمینه راه، راهآهن و مونوریل، گزینههای بهینه با روش مهندسی ارزش ارائه میشود تا بیشترین اثرگذاری با کمترین هزینه حاصل شود.

