دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه عرضه می‌کند

جدیدترین اطلاعیه پذیره‌نویسی اوراق مرابحه نشان می‌دهد که دولت قصد دارد، تمام ظرفیت باقی‌مانده فروش اوراق در بودجه سال جاری را در هفته جاری منتشر کند.
دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه عرضه می‌کند
کد خبر:۵۰۱۵

به گزارش اقتصاد معاصر؛ شرکت فرابورس اطلاعیه جدید پذیره‌نویسی اوراق مرابحه عام دولت در نماد‌های اراد ۱۸۰ تا اراد ۱۸۸ را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، وزارت اقتصاد بنا دارد تا مبلغ ۶۰.۶ همت (هزار میلیارد تومان) اوراق مرابحه عام (اوراق نقدی) را در حراج سه شنبه ۲۴ مهر از طریق فرابورس پذیره‌نویسی کند. 

 

این اطلاعیه نشان می‌دهد که دولت قصد دارد، تمام ظرفیت باقی‌مانده انتشار اوراق در قانون بودجه سال جاری را در حراج این هفته استفاده کرده و حدود ۶۰ همت منابع مالی از آن کسب کند.

 

عزم دولت برای فروش یک‌جای تمام ظرفیت باقی‌مانده اوراق در هفته جاری، اخبار غیررسمی مبنی بر اخذ مجور افزایش سقف انتشار اوراق در بودجه سال جاری را تایید می‌کند.

 

شنیده‌ها حاکی از این است که دولت در جلسه سران قوا، مجوز افزایش ظرفیت انتشار اوراق به ۴۰۰ همت را گرفته است. بدین ترتیب ظرفیت انتشار حدود ۱۵۰ همت اوراق جدید برای دولت ایجاد می‌شود. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که دولت در هفته‌های آینده، فرآیند انتشار اوراق جدید تصویب‌شده در سران قوا را آغاز کند.

ارسال نظرات