وزارت اقتصاد گزارش داد؛

رشد ۳۶ درصدی خالص بدهی دولت در بهار امسال

آمار‌های جدید وزارت اقتصاد نشان می‌دهد که فقط در طول بهار امسال، خالص بدهی دولت ۳۶ درصد، خالص بدهی شرکت‌های دولتی ۱۹۷.۶ درصد و خالص بدهی مجموع دولت و شرکت‌های دولتی ۰۵ درصد افزایش یافته است.
رشد ۳۶ درصدی خالص بدهی دولت در بهار امسال
کد خبر:۴۶۸۸

به گزارش اقتصاد معاصر؛ آخرین گزارش مرکز مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد نشان می‌دهد که مجموع بدهی‌های دولت در پایان بهار امسال به ۱،۵۴۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسیده که نسبت به پایان سال گذشته رشد ۱۳.۳ درصدی داشته است. همچنین مطالبات دولت در طول سه ماه نخست امسال ۶ درصد کاهش یافته و به ۶۹۳ همت رسید. با توجه به این ارقام، خالص بدهی‌های دولت در پایان بهار امسال به ۸۵۷ همت رسیده که نسبت به رقم ۶۳۰ همت در پایان سال گذشته، رشد ۳۶ درصدی را رقم زد.

 

رشد خالص بدهی، علاوه بر دولت، برای شرکت‌های دولت هم اتفاق افتاده است. آمار‌ها نشان می‌دهند که مجموع بدهی شرکت‌های دولت در پایان بهار امسال با کاهش ۴.۲ درصدی به ۲،۷۳۶ همت رسید. در مقابل اما مطالبات شرکت‌های دولتی در این فصل، با کاهش ۴۳.۹ درصدی به ۱،۳۴۰ همت رسیده است. این ارقام نشان می‌دهند که خالص بدهی شرکت‌های دولتی در طول سه ماه نخست امسال رشد ۱۹۷.۶ درصدی داشته و حدود ۳ برابر شده است. 

 

بدین ترتیب خالص بدهی دولت و شرکت‌های دولتی در پایان بهار امسال ۲،۲۵۳ همت بوده که نسبت به پایان سال گذشته رشد ۱۰۵ درصدی داشته و به بیان دیگر، مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولت در طول فصل بهار امسال بیش از ۲ برابر شده است.

 

در حال ویرایش/ رشد ۳۶ درصدی خالص بدهی دولت در بهار امسال/خالص بدهی شرکت‌های دولتی در بهار امسال ۳ برابر شد/ خالص بدهی دولت و شرکت‌های دولتی در بهار امسال ۲ برابر شد

ارسال نظرات