۰۹:۵۳ ۱۴۰۳/۰۷/۲۹

جزییات جدید از میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در ۱۴۰۴

با توجه به بودجه 1404 میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده از سوی سازمان برنامه بودجه اعلام شده است در ادامه این خبر جزئیات و میزان افزایش حقوق کارمندان در 1404 ، میزان عیدی و پاداش کارمندان در سال 1404 و جدول طبقه بندی کارکنان و ... را خواهیم آورد.
جزییات جدید از میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در ۱۴۰۴
کد خبر:۵۶۲۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴ با توجه به بودجه 1404 که هنوز هم دولت در حال تدوین و بررسی آن می باشد از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص می شود. گویا میزان افزایش حقوق کارمندان طبق روال سال های گذشته برای سال آینده هم 20 درصد خواهد بود در ادامه این خبرنحوه افزایش میزان حقوق در سال ۱۴۰۴؛ مبلغ عیدی و پاداش کارمندان, میزان حقوق کارکنان زن و مرد در 1404 را با توجه به تاهل و داشتن فرزند و ... را بخوانید

 

حقوق کارمندان دولت در ۱۴۰۴

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴

بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه ۱۴۰۴ که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده،‌ پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده ۲۰ درصد پیش‌بینی شد و در نهایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

 

 این رقم از اقلام مهم لایحه بودجه کل کشور است،‌ زیرا ۸۰ درصد درصد بودجه کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.از طرفی این پارامتر مهم در لایحه بودجه کل کشور،‌سیگنال مهمی به فعالان اقتصاد کشور می‌دهد که دولت قصد دارد، تورم را برای سال آینده در حول و حوش ۲۰ درصد نگه دارد یا هدفگذاری کند.


 
بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه،‌هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی از جمله نیروی شرکتی در دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قانون خاص، صرفا با رعایت ماده ۷۱ قانون احکام دائمی بند ح ماده ۲۸ قانون اللحاق ۲ مبنی بر اخذ تاییدیه سازمان برنامه برای تامین بار مالی قبل از صدور مجوز استخدامی مجاز است.

 

نحوه افزایش حقوق در 1404

نحوه افزایش حقوق در 1404

 سیدحمید پورمحمدی، درباره نحوه افزایش میزان حقوق در سال ۱۴۰۴، گفت: معافیت مالیاتی طبقات پایین که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت به این معنا که تاکنون معافیت مالیاتی تا ۱۲ میلیون تومان حقوق در ماه بود که در راستای تحقق عدالت، این میزان به ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

 


رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: در همین راستا افرادی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند ضریب مالیاتی بیشتری نسبت به طبقات بالا دارند.

 

وی با بیان اینکه در کنار افزایش ۲۰ درصدی حقوق، با هدف اجرای قانون جوانی جمعیت حدود ۸ درصد پرداختی علاوه بر آن خواهیم داشت، گفت: یعنی در کل هزینه‌های دولت در مورد حقوق، ۲۸ درصد افزایش می‌یابد که عائله‌مندان دریافتی بیشتری دارند و آنهایی که از طبقه پایین هستند معافیت مالیاتی بالاتری خواهند داشت تا هم رقم عادلانه پرداخت شود و هم رشد حداقلی داشته باشیم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: ما در پیشنهاد خود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، از مدل افزایش ضریب و مالیات بر طبقه بالای حقوقی استفاده کرده ایم که در راستای تحقق عدالت نسبت به طبقه پایین اندکی بیشتر خواهد بود.

 

کد ویدیو

 

میزان افزایش حقوق کارمندان  زن و مرد

 

افزایش ضریب ریالی حقوق مطابق جدول زیر نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۳ لحاظ کنند. ضریب قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

مبلغ عیدی و پاداش کارمندان در 1404


 
کارکنان زن و مرد،‌ میانگین افزایش نظام پرداخت ۲۰ درصد خواهد بود،‌ با حق عائله مندی بدون فرزند ۲۳ درصد،‌ با حق عائله مندی با یک فرزند ۲۶ درصد،‌ با حق عائله متدی با دو فرزند۳۰ درصد،‌ با حق عائله مندی با ۳ فرزند ۳۶ درصد، با حق عائله مندی با ۴ فرزند ۳۹ درصد، و با حق عائله‌مندی با ۵ فرزند و بیشتر ۴۵ درصد افزایش همراه خواهد شد.سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کاری کارکنان در بودجه ۱۴۰۴ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۳۲ (مبتنی بر موافقت‌نامه سال ۱۴۰۳) پیش بینی نمایند.

 

جزییات جدید میزان افزایش حقوق کارمندان

مبلغ عیدی و پاداش کارمندان در 1404

مبلغ عیدی مکارمندان در 1404 نیز  مطابق ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه پیش‌بینی خواهد شد و مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.


 
در بخش الزامات برای تحقق رشد اقتصادی در سال آینده آمده است، به منظور تحقق رشد هدف‌گذاری شده برای سال ۱۴۰۴ در هر بخش و هر استان دستگاه‌های اجرایی باید سهم خود را علاوه بر ردیف‌ها و طرح‌های منابع عمومی پیوست بودجه سنواتی، در تأمین منابع لازم و موثر در رشد اقتصادی به تفکیک استان به سازمان برنامه اعلام نمایند.همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی که نیاز به اخذ مجوز ماده (۲۳) دارند، موظف بودند تا پایان شهریور ماه درخواست خود را برای طرح در کمیسیون ماده (۲۳) ارسال نمایند.


 
اولویت بندی تخصیص طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۴ منوط به تعیین روش تامین مالی از جمله مشارکت عمومی –خصوصی، مولد سازی، تامین منابع خارجی، واگذاری و فکتورینگ و تعهد دستگاه اجرایی به انجام آن در زمان مبادله موافقت‌نامه است.علاوه بر این، تخصیص نیمه دوم سال ۱۴۰۴ طرح‌ها منوط به ثبت موقعیت فازهای طرح در سامانه های سازمان نقشه برداری است.

 

 

 

ارسال نظرات