۲۳:۵۹ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱

برنامه‌های وزارت راه برای تحقق اهداف برنامه هفتم زیر ذره بین مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: برنامه‌های زمانبند وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل در راستای تحقق اهدف برنامه هفتم توسعه در کمیته های تخصصی کمیسیون عمران مجلس بررسی می‌شود.
برنامه‌های وزارت راه برای تحقق اهداف برنامه هفتم زیر ذره بین مجلس می‌رود
کد خبر:۵۸۹۲

به گزارش اقتصاد معاصر؛عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست امروز (سه شنبه یکم آبان ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست با حضور ستار هاشمی وزیر ارتباطات به بررسی وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی پرداختیم. یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون از وزیر ارتباطات وضعیت نامناسب آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی کشور بود که پس از گزارش وزارت راه و شهرسازی در این خصوص مطرح کردند.

 

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین در رابطه با سایر مشکلات حوزه ارتباطات از جمله وضعیت خطوط مخابراتی، ضرورت نظارت میدانی کارشناسان و بررسی دقیق وضعیت آنتن دهی مناطق مختلف کشور، بروزرسانی سایت‌های وزارت ارتباطات بحث و گفت و گو صورت گرفت. با توجه به اینکه در شرایط فعلی کشور نبود آنتن در جاده‌های اصلی کشور به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و مقرر شد وزیر ارتباطات گزارشی دقیقی از وضعیت موجود و برنامه زمان‌بندی پوشش آنتن سراسر جاده‌های اصلی و روستاها ارائه کند. همچنین مقرر شد تا دو هفته آینده جلسه دیگری با حضور مسئولان وزارت راه، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات آنتن دهی نقاط کور جاده‌های کشور برگزار شود.

 

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: جلسه دوم کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در خصوص بررسی گزارش‌ها و برنامه‌های زمانمند این وزارت‌خانه برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه چهارگانه حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی، ریلی، دریای و جاده‌ای بود. همچنین در این نشست ضمن بررسی اعتبارات وزارت راه در لایحه بودجه ۱۴۰۴، پیشنهادات و نیازهای این وزارت‌خانه را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه اهدافی برای افزایش ترانزیت، توسعه بنادر، سوخت رسانی به کشتی‌ها، رفع نقاط حادثه خیر و .. ترسیم شده که تحقق آنها نیازمند تسکیل ستاد ملی گذر است، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی رفع مشکلات و تحقق برخی از چشم اندازها را در گروی تامین منابع مالی مناسب می‌داند در حالی طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، برخی از اقدامات صرفاً نیازمند سیاستگذاری است که در مدت حضور وزیر راه و شهرسازی گام موثری برداشته نشده است.

 

ایری اضافه کرد: البته وزیر راه و شهرسازی تاکید کردند آیین نامه‌های اجرایی برخی از احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل تدوین شده و به زودی گزارشی در این خصوص به مجلس هم ارائه می‌شود. اما به صورت کلی ما معتقدیم وزارت راه وشهرسازی نه تنها در این دولت بلکه در سایر دولت ها عموم تمرکز خود را به جذب منابع دولتی گذاشته و از سایر ظرفیت‌های خود استفاده مطلوبی ندارد لذا در کمیسیون هم به این نکته مهم تاکید شده و از وی خواسته شد تا به ظرفیت سرمایه بخش خصوصی و دارایی‌های خود وزارتخانه توجه بیشتری داشته باشد.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی‌های کثیری که در حوزه های مختلف حمل و نقل داریم مقرر شد معاونان هر وزارت خانه کمیته‌های تخصصی کمیسیون حاضر شده و تمامی مسائل را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند و سپس موارد مهم و اولویت دار را در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 مطرح کنیم./خانه ملت

ارسال نظرات