۱۵:۴۸ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت‌گو با «اقتصاد معاصر»؛

تغییرات قیمت دلار مقطعی و کوتاه‌مدت است

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به روند صعودی نرخ ارز در بازار غیررسمی، بر مقطعی و همچنین کوتاه‌مدت بودن این موضوع تاکید کرد.
تغییرات قیمت دلار مقطعی و کوتاه‌مدت است
کد خبر:۵۹۵۱

سید حمید حسینی، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر، درباره وضعیت فعلی بازار ارز و نوسانات پیش‌آمده، اظهار کرد: شرایط جنگی چند وقت اخیر تاثیر به سزایی در وقوع این موضوع داشته است. در نتیجه طبیعی خواهد بود که در چنین شرایطی، بازار ارز دچار تکانه شود. در این میان عملکرد خوب بانک مرکزی مانع از تشدید بیشتر نوسانات نرخ ارز در بازار غیررسمی شد.
 
عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: اعتماد آحاد مردم به دولت پزشکیان یکی دیگر از عوامل مهمی بود که مانع از رشد بیشتر نرخ ارز در بازار غیر رسمی شده است.
 
وی در ادامه، سیاست وزارت اقتصاد برای کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی با نرخ بازار آزاد را به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی معرفی کرد و توضیح داد: این موضوع خود مزید علتی بر رشد تقاضا و به دنبال آن، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد شده است.
 
حسینی در ادامه تاکید کرد: افزایش نرخ ارز در طول چند روز اخیر مقطعی بوده و به نظر می‌رسد که ادامه‌دار نخواهد بود. یقینا با فروکش کردن تنش‌ها و تعیین‌تکلیف شرایط منطقه، نرخ ارز در بازار غیررسمی ریزش قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.
 
عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدهای ارزی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد. از سوی دیگر نیازهای ارزی بخش واردات هم به خوبی از سوی بانک مرکزی پاسخ داده می‌شود. ارز موجود در بازار آزاد نقش چندانی در حوزه تجارت خارجی ندارد و از همین‌رو، نوسان در نرخ ارز تاثیری در این بخش ندارد‌.

ارسال نظرات