۰۹:۴۸ ۱۴۰۳/۰۸/۰۳

قرارداد‌های آتی روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، ابزاری برای مدیریت ریسک

مدیر عملیات ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران در رابطه با اهمیت قرارداد‌های آتی روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی نکاتی را مطرح کرد.
قرارداد‌های آتی روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، ابزاری برای مدیریت ریسک
کد خبر:۶۰۱۴

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سارا فرخی مدیر عملیات ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران گفت: قرارداد‌های آتی روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، ابزاری قدرتمند برای مدیریت ریسک و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار هستند.

 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد استفاده از این ابزار‌ها در بازار‌های جهانی، انتظار می‌رود که در آینده نیز شاهد توسعه و گسترش بیشتر آنها در بازار‌های مالی باشیم.

 

 با این حال باید توجه داشت که استفاده مؤثر از این ابزار‌ها نیازمند دانش و تجربه کافی بوده و ضروری است سرمایه‌گذاران با آگاهی کامل از ریسک‌ها و مزایای آن، تصمیم به استفاده از این قرارداد‌ها بگیرند.

 

پیش از این هم او بیان کرده بود: قرارداد‌های آتی روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، ابزار مالی کارآمدی است که در بازار‌های مالی پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 این قرارداد‌ها در اصل توافقی بین دو طرف برای خرید یا فروش واحد‌های مشخصی از یک صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در تاریخ معینی در آینده و با قیمتی از پیش تعیین شده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات