۱۰:۲۷ ۱۴۰۳/۰۸/۰۴

هواشناسی امروز؛ تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: جمعه ۴ آبان‌ماه شاهد تشدید بارش در نواحی شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود.
هواشناسی امروز؛  تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور
کد خبر:۶۰۶۶

به گزارش اقتصاد معاصر؛ صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه بارش‌های رگباری در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و جنوب غرب کشور و همین‌طور مناطق شمال شرق، شرق و مرکز کشور ادامه خواهد داشت؛ گفت: این بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور همراه با وزش باد شدید خواهد بود. همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه  داد: فردا جمعه چهارم آبان‌ماه بیشترین فعالیت این سامانه بارشی به سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از شرق و مرکز کشور محدود خواهد شد و در ارتفاعات این مناطق بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

 

او بیان کرد: همچنین فردا جمعه مناطقی از مرکز و شرق کشور وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد که در برخی نقاط منجر به ایجاد گردوخاک می‌شود.

 

ضیائیان با بیان اینکه شدت بارش‌ها امشب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و مناطق شمال و مرکز استان فارس بیشتر خواهد بود؛ گفت:  روز جمعه بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: این سامانه بارشی روز شنبه از کشور خارج خواهد شد. در همین راستا، آب‌های دریای خزر و خلیج فارس امروز و فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شوند و بارش‌های رگباری در مناطق شمالی خلیج فارس ادامه خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:
هواشناسی
ارسال نظرات