۲۱:۰۶ ۱۴۰۳/۰۸/۰۵

نفوذ سامانه بارشی جدید از نواحی شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امشب از سمت شمال و شمال غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود.
نفوذ سامانه بارشی جدید از نواحی شمال کشور
کد خبر:۶۱۹۵

به گزارش اقتصاد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب‌غرب کشور و شمال فارس، رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد، گفت:  امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر، رگبارهای پراکنده در مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود و فردا بارش‌ها در این مناطق تشدید خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فردا یکشنبه بارش‌ها علاوه بر شمال و نواحی شمال غرب کشور در اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با شدت تداوم دارد که همراه با وزش باد شدید، کاهش موقتی دما و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز، بارش برف پیش‌بینی شده است.

 

او توضیح داد: فردا یکشنبه در برخی مناطق از شمال فارس، مرکز، شرق، شمال‌شرق و ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان نیز بارش پراکنده مورد انتظار است.

 

وی تصریح کرد : فردا در شمال‌شرق، شرق، جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

 

او از تلاطم در آب‌های جنوب و شمال کشور خبر داد و افزود: آب‌های جنوب کشور در سه روز آینده و دریای خزر از اواخر وقت امروز مواج و متلاطم می‌شود که فعالان دریایی باید به آن توجه داشته باشند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات