۲۰:۵۲ ۱۴۰۳/۰۸/۰۴

در بازار اقلام اساسی چه می‌گذرد؟

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: علی رغم رفع چالش فعلی بازار شکر در خصوص اقلامی چون روغن، چای و حبوبات مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم.
در بازار اقلام اساسی چه می‌گذرد؟
کد خبر:۶۱۰۴

به گزارش اقتصاد معاصر؛ رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون چالش بازار شکر مرتفع شده به طوریکه قیمت محصول به کمتر از نرخ مصوب در بازار رسیده است.

 

به گفته او، وزارت جهاد هر کیلو شکر را با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان  در اختیار اتحادیه بنکداران می گذارد که با نرخ ۴۰ هزار تومان به خرده فروشان عرضه و در نهایت با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان باید بدست مصرف کننده نهایی برسد، اما اکنون هر کیلو شکر با نرخ ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان به عمده فروشی ها عرضه می شود که در نهایت با نرخ ۴۰ تا ۴۱ بدست مصرف کننده می رسد.

 

کنگری با اشاره به نوسانات قیمت برنج خارجی در بازار افزود: هم اکنون در خصوص برنج چالش هایی مربوط به ممنوعیت واردات و عدم ترخیص وجود دارد که همین امر موجب شده قیمت برنج هندی از ۴۵ به ۷۵ هزار تومان و پاکستانی از ۳۷ به ۶۵ برسد که متاسفانه این امر بر قیمت برنج ایرانی اثر گذاشته است. گفتنی است برنج خارجی با احتساب ۱۰ تا ۱۲ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

 

 رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هم اکنون قیمت روغن یکی از چالش های اساسی بازار است به طوریکه  شرکت ها توزیع نمی کنند یا به قیمت مصرف کننده توزیع می کنند، در حالیکه بنکداران باید حداقل ۷ تا ۸ درصد زیر قیمت مصرف کننده روغن را خریداری و با احتساب ۲ درصد سود بدست مصرف کننده نهایی برسانند که  اکنون در حال پیگیری برای رفع چالش فعلی هستیم.

 

 کنگری ادامه داد هم اکنون محدودیت هایی در تامین چای برخی برندها وجود دارد که این امر منجر به کمبود و نوسانات قیمت در بازار شده است.

 

رئیس اتحادیه بنکداران از افزایش ۱۵ درصدی قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت:  با توجه به نوسان قیمت لپه، روغن و رب گوجه بدلیل صادرات مکاتباتی انجام دادیم و کماکان در حال پیگیری رفع مشکلات هستیم./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات