۱۶:۱۶ ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
مرکز آمار اعلام کرد؛

عرضه ۲۰۷ هزار تن گوشت طیور به کشتارگاه‌ها در یک ماه

گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریورماه حدود ۲۰۷ هزار تن بوده است.
عرضه ۲۰۷ هزار تن گوشت طیور به کشتارگاه‌ها در یک ماه
کد خبر:۶۱۴۴

به گزارش اقتصاد معاصر؛ بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ایران، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۳، جمعا ۲۰۷ هزار و ۴۹۹ تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

 

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۲۰۳ هزار و ۸۴۵ تن، ۹۸.۳ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

 

گوشت بوقلمون با ۲٬۱۴۵ تن و سایر انواع طیور با ۱٬۵۰۰ تن، به‌ترتیب یک درصد و ۰.۷ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۳ با ماه مشابه سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده افزایش ۳ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

 

مقدار عرضه گوشت طیور در شهریور ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال گذشته برای مرغ ۳ درصد، برای بوقلمون ۷۲ درصد، برای بلدرچین ۲۳ درصد و برای شترمرغ ۶۶ درصد افزایش و برای سایر انواع طیور ۱۵ درصد کاهش داشته است.

 

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته (مرداد ۱۴۰۳) حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

 

عرضه 207 هزار تن گوشت طیور به کشتارگاه‌ها کشور در شهریور

 

 

عرضه 207 هزار تن گوشت طیور به کشتارگاه‌ها کشور در شهریور

ارسال نظرات