۱۹:۴۰ ۱۴۰۳/۰۸/۰۶

عدم تخصیص منابع کافی به مسئله بهینه‌سازی مصرف انرژی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:عدم تخصیص منابع کافی به مسئله بهینه‌سازی مصرف انرژی، عدم تعیین نرخ سوخت نفتگاز معادن و پروژه‌های بالادستی نفت و گاز و... ازجمله موارد مهم مغفول مانده در لایحه بودجه به شمار می‌آیند.
عدم تخصیص منابع کافی به مسئله بهینه‌سازی مصرف انرژی
کد خبر:۶۲۹۵

به گزارش اقتصاد معاصر؛ رمضانعلی سنگدوینی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس  به جلسه امروز (یکشنبه ۶ آبان ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در این کمیسیون، به‌منظور بررسی ایرادات لایحه بودجه در بخش انرژی و ارائه راهکار برای حل این ایرادات به اعضای کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۴ اشاره کرد.

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع واردات فرآورده‌های نفتی و تولید نفت و گاز مسئله بسیار مهمی در لایحه بودجه است که باید آن را جدی گرفت چراکه احتمال واردات قابل‌ملاحظه فرآورده در سال آینده بسیار بالا است.

 

وی اضافه کرد: براساس صحبت‌های آقای پزشکیان در صحن علنی درصورت ادامه واردات فرآورده‌ها، طبق محاسبات صورت گرفته بیش از ۹ میلیون لیتر واردات بنزین خواهیم داشت که این مسئله آسیب‌های اقتصادی به همراه داشته و ارز بسیاری از کشور خارج می‌کند.  

 

سنگدوینی مطرح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در اولین هفته کاری پیش‌روی مجلس جلسات دیگری در کمیسیون جهت بررسی این موضوعات برگزار خواهیم کرد تا از طرف اعضای کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق مطرح و پیگیری شود و احکام خوبی همچون دوره یازدهم مجلس به کمیسیون تلفیق ارائه شده و گره‌گشا مشکلات دولت و مردم باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به برخی از موارد رعایت نشده در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص منابع به مسئله بهینه‌سازی مصرف انرژی، عدم تعیین نرخ سوخت نفتگاز معادن و پروژه‌های بالادستی نفت و گاز و... ازجمله موارد مهم مغفول مانده در لایحه بودجه به شمار می‌آیند. /خانه ملت

ارسال نظرات