۱۳/تير/۱۴۰۴ | ۰۵:۳۹
روایت هاآرتص از ضربه کاری ایران به زیرساخت‌های علمی و امنیتی اسرائیل قانون تعلیق همکاری با آژانس انرژی هسته‌ای ابلاغ شد بیش از ۲۰۰ خانواده آسیب‌دیده در هتل‌های شهرداری اسکان یافتند زیرساخت قانونی تدوام ارائه کالابرگ به مردم فراهم شده است ریزش سهام در شرایط جنگی امری طبیعی است افزایش قیمت محصولات تصور اشتباه خودروسازان برای جبران خسارات است ارائه طرح اختصاص ۱٪ از بیمه شخص ثالث به هلال‌احمر به هیات ‌رئیسه مجلس اکثر بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج با بهانه‌های مختلف سر باز می‌زنند سرمایه اجتماعی پشتوانه عبور کشور از بحران‌هاست با تقویت اصناف و مشارکت مردم تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود بقایی: ایران از حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دفاع می‌کند دستور معاون اول برای تدوین برنامه اداره کشور در شرایط پس از جنگ ۱۲ روزه فرآیند بازسازی باید با کمترین بروکراسی و پیچیدگی اداری انجام شود حمایت‌هایی از بنگاه های کوچک و بزرگ و بازارهای مالی انجام خواهد گرفت

اطلاعیه مجمع تشخیص درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های دولتی

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برخی ایرادات و ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های دولتی، اطلاعیه ای را صادر کرد.
اطلاعیه مجمع تشخیص درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های دولتی
کد خبر:۶۴۵۶

به گزارش اقتصاد معاصر؛  به دنبال اظهارات شتابزده و غیردقیق برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و طرح پاره ای از ایرادات و ابهامات در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های دولتی، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای صادر و مواردی را یادآوری کرد.

 

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی نخستین بار در جلسه هیأت عالی نظارت ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ و با حضور نمایندگان تام الاختیار سران قوا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولین ذیربط دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای هیأت آن را از حیث افزایش بی رویه نیروهای دولت، تبعیض در به کارگیری نیروها و نیز افزایش هزینه های عمومی کشور، مغایر بندهایی از سیاستهای کلی «نظام اداری» و «اقتصاد مقاومتی» تشخیص دادند.

 

مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مغایرت، اصلاحاتی در مصوبه خود انجام داد، اصلاحات انجام شده در مجلس طی دو مرحله در هیأت عالی نظارت مورد بررسی قرار گرفت و اعضاء این هیأت بالاتفاق نه تنها مغایرت های مذکور در ماده واحده و تبصره های آن را باقی دانستند، بلکه تغییرات اعمال شده توسط مجلس شورای اسلامی را موجب تشدید مغایرت با سیاستهای کلی، ارزیابی کردند.

 

پس از اظهار نظر شورای نگهبان و اعلام مغایرت مصوبه مذکور با بند (۲) اصل (۱۱۰) قانون اساسی و اصرار مجلس شورای اسلامی صرفا در تبصره (۲) ماده واحده، موضوع این بار به عنوان یک مورد اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای تشخیص مصلحت، ارجاع گردید و در جلسات مورخه۱۴۰۳/۰۵/۱۷ و۱۴۰۳/۰۶/۰۷ شورای مجمع مطرح و گزارش مسئولین دستگاههای اجرایی ذیربط و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس استماع شد. پس از انجام مذاکرات مبسوط و بررسی موضوع از ابعاد فنی و حقوقی و بیان دیدگاه های مخالفان و موافقان، رأی گیری به عمل آمد و اعضا، مصلحت مورد نظر مجلس شورای اسلامی در تبصره (۲) ماده واحده را احراز نکردند.

 

با توجه به اینکه ایراد هیأت عالی نظارت و مبنی بر آن ایراد شورای نگهبان متوجه کل ماده واحده بوده و مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع آن اقدامی ننموده و بر مصوبه خویش اصرار نورزیده بود، مطابق آیین نامه داخلی مجمع، محملی برای بررسی ماده واحده در مجمع وجود نداشت و لذا ضمن ابلاغ مصوبه مجمع در خصوص تبصره (۲)، مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر نمود مجلس شورای اسلامی با هماهنگی مسئولین ذی ربط اجرایی نسبت به رفع اشکالات ماده واحده اقدام نمایند. بنابراین مسئله از سوی مجمع پایان یافته است و مجلس محترم می بایست با هماهنگی دولت در جهت رفع اشکال و جلب نظر شورای محترم نگهبان اقدام نماید.

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق رویه خود فارغ از فضا سازی های رسانه ای و صرفاً بر اساس مباحث دقیق کارشناسی و ملاحظه مصالح عالی کشور مبادرت به اخذ تصمیم نموده و همگان را به رعایت دقت و انصاف در بیان مواضع دعوت می نماید.