عرضه سوخت در همه جایگاهها/ امکان پرداخت وجه با کارت بانکی یا نقد
به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر، از ساعتی پیش، اختلالی در سامانههای پرداخت الکترونیک بانک ملت ایجاد شد و مشتریان این بانک اعلام کردهاند که امکان پرداخت و استفاده از این سامانهها را ندارند.
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران، گفت: «تنها کارتخوانهای بانکی مربوط به بانک ملت در جایگاهها با اختلال فنی مواجه شدهاند و جایگاههایی که کارتخوان سیار از دیگر بانکها دارند، بدون اختلال به فعالیت خود ادامه میدهند.»
به گفته سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت در بیش از ۶۰ درصد جایگاههای سوخت کشور مشکلی ایجاد نشده است.
وی در ادامه افزود: «سامانه پرداخت الکترونیک بانک ملت با مشکل مواجه شده است و این موضوع ارتباطی با سامانه هوشمند سوخت ندارد. در حال حاضر، مردم میتوانند برای دریافت بنزین، وجه نقد پرداخت کنند یا به جایگاههایی که دستگاه پوز بانکهای دیگر را دارند، مراجعه کنند. تلاش بر این است که این مشکل تا کمتر از یک ساعت آینده حل شود.»
کرامت ویسکرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، نیز با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه پرداخت جایگاهها اظهار کرد: «سامانه هوشمند سوخت جایگاهها در سراسر کشور فعال است و هیچ مشکلی وجود ندارد. مشکل ایجاد شده مربوط به سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت بانک ملت است که بهزودی رفع خواهد شد.»
وی همچنین بیان کرد: «هموطنانی که به جایگاههای سوخت مراجعه میکنند، میتوانند پرداخت خود را بهصورت نقدی و یا با پوزهای سیار مربوط به بانکهای دیگر انجام دهند. تنها پوزهای مربوط به بانک ملت دچار اختلال شده است که به زودی به روال عادی باز خواهد گشت.»
لطفی نظری، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت، نیز از مشتریان این بانک به دلیل اختلال زیرساختی عذرخواهی کرد و گفت: «از حدود ساعت ۱۲:۴۰ این مشکل پیش آمده و همکاران بهشدت مشغولند تا مشکل را در اسرع وقت حل کنند.» با این حال، باید دید که این اختلال تا چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.