۱۰/فروردين/۱۴۰۴ | ۱۵:۳۲
انتقاد از عملکرد ضعیف دولت‌ها در زمینه مولدسازی‌ دارایی های دولت هدف مجلس افزایش سهم کشاورزی از اقتصاد ملی است ارسال پاسخ رسمی ایران به نامه ترامپ از طریق عمان خرازی: ایران نه تنها همه راه‌ها را نبسته بلکه آماده مذاکره غیرمستقیم است پزشکیان: با جدیت پیگیر صدور به موقع مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران هستیم پزشکیان: پیگیر تحقق شعار سال هستیم پاسخ به یک شبهه درباره دخالت رهبری در برنامه ریزی اقتصادی دیدار نوروزی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مسیر سرمایه گذاری مردمی توسط مجلس تسریع، تسهیل و تضمین شد پزشکیان: به دنبال راهی برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه هستیم توضیحات قالیباف درباره پرداخت کالابرگ الکترونیکی + جزییات عارف: شرایط کنونی کشور از نظر چالش‌های اقتصادی با دهه ۶۰ تفاوتی ندارد پزشکیان: استفاده از پنل‌های خورشیدی الزامی خواهد شد ورود مجلس به موضوع قاچاق سوخت جدی است تذکر به میدری برای مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

نامه قالیباف درباره ایرادهای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور نکاتی را درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان طرح و ایراداتی را به مصوبه هیات وزیران وارد کرده است.
نامه قالیباف درباره ایرادهای متناسب سازی حقوق بازنشستگان
کد خبر:۸۵۰۱

به گزارش اقتصاد معاصر؛  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نامه ای که 2 روز قبل به مسعود پزشکیان رئیس جمهور زده مواردی را در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان و برخی ایرادات قانونی به مصوبه هیات وزیران را مطرح کرده است.

قالیباف در ابتدای این نامه تأکید کرده: بازگشت به رونوشت تصویتنامه هیات وزیران با موضوع اصلاح آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان و متعاقب بررسی ها و اعلام نظر مقدماتی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقی به قانون نحوه اجرا اصول هشتاد و پنجم و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصلاحات بعدی و ماده 10 آیین نامه اجرایی آن، برای اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می گردد.

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانوت، آن بخش از مصوبه که مورد ایرااد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

در بخشی از این نامه تأکید شده: نظر به مواد 8 و 19 قانون محاسبات عمومی کشور-مصوب 1366-که پرداخت بدهی های سنوات گذشته را بعنوان دین بر ذمه دولت می شمارد و توجهاً به جزء 1 بند ر ماده 28 قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب 1403 که دولت را در انجام متناسب سازی حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق شاغلان مکلف به افزایش 40 درصد رقم مزبور در سال جاری نموده، و از آنجا که منابع پیش بینی شده در بند ر تبصره 6 قانون بودجه امسال با فرض اینکه تکافوی تامین برای پرداخت تمام مبلغ معادل 40 درصد را ننماید به حکم مواد مندرج در قانون محاسبات، دولت موظف به تامین و پرداخت آن در سال آتی می باشد؛ بنابراین عبارت بدون ایجاد بدهی مندرج در ذیل تبصره 1 ماده 6 مصوبه اصلاحی، مغایر قانون برنامه هفتم و قانون محاسبات عمومی کشور است.

همچنین در بخش دیگری از این نامه آمده است، با نظر به میزان مقطوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران موضوع بند ر ماده 28 قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب 1403 و با عنایت به ماده 60 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت2 مصوب 1393 که مقرر میدارد: پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوانی توسط دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی باید در چهارچوب قوانین موضوع کشور باشد....؛ بنابراین بند 2 مصوبه اصلاحی مبنی بر پرداخت وجوهی تحت عنوان مابه التفاوت حداقل مبلغ متناسب سازی به مشمولانی که با اجرای مفاد ایین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان، حقوق آنها افزایش نیافته یا کمتر از 10 درصد حداقل موضوع جز 1-2 بند الف تبصره 15 قانون بودجه سال 1403 کل کشور افزایش یافته، از حیث توسعه شمول بند ر ماده 28 قانون برنامه پنج سال هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و فقدان مجوز قانونی، مغایر قانون است./ تسنیم

ارسال نظرات