۰۷/تير/۱۴۰۴ | ۰۰:۴۸
آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره در شرایط فعلی؛ قانون صدور حکم تخلیه تغییر کرد؟ تمدید مجدد لغو پروازهای داخلی و خارجی تا ساعت ۱۴ فردا فروش بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود هشدار طوفان‌های شرقی و بادهای ۱۲۰ روزه جابه‌جایی بیش از۴۶ هزار زائر حج از مرزهای زمینی با ناوگان اتوبوسی رئیس کمیسیون عمران: کرایه حمل کالا حداکثر ۲۴ درصد افزایش می‌یابد استرداد وجه بلیت پروازهای لغو شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۴ تیر ۱۴۰۴ گزارش هواشناسی امروز ۴ تیر ۱۴۰۴ وزیر راه خطاب به رانندگان کامیون: در این جنگ ۱۲ روزه با غیرت کامیونداران هیچ باری روی زمین نماند هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران تمدید لغو پروازهای داخلی و خارجی تا ساعت ۱۴ چهارشنبه شماره‌ای برای اعلام خسارت به مردم اعلام می‌شود راه‌اندازی قطار فوق‌العاده در مسیر تهران–رشت نرخ بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری افزایش نمی‌یابد
۱۸:۱۶ ۱۴۰۳/۰۹/۱۳

حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم

مشاور مدیرعامل راه‌آهن گفت: حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم و ما در همین شرایط فعلی، بدون این که بخواهیم امکاناتی اضافه کنیم این مسیر را تا ۵ میلیون تن افزایش خواهیم داد.
حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم
کد خبر:۹۶۷۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سید محمدعلی امامی الطریقی، مدیر کل پشتیبانی و آماده‌سازی سازمان توسعه تجارت درمورد رقابت ایران بیان کرد: تصمیمات در حوزه کریدوری فقط اقتصادی نیست بلکه ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی دارد که توجه به همه ابعادش نتیجه و ثروتی است که حاصل می‌شود. اگر شرکت‌هایی که در چین هستند زنجیره تأمینشان درست نباشد مثل زمان کرونا اتفاقی که می‌افتد این است که روی بازار مصرف ما با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند و تأمین کالا برای آنها سخت می‌شود؛ بنابراین تمام ارکان و عناصر و زنجیره‌ی موجود باید در کنار هم باشند. 

او گفت: آن‌چه که در این خصوص برای ما مهم است این است که ظرفیت اشتغال ما بسیار افزایش پیدا می‌کند و ر حوزه حمل و نقل جاده، ریل و دریا می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. در نتیجه، ما می‌توانیم با کاهش هزینه‌های حمل و نقل و لجستیکی که اتفاق می‌افتند سهم بزرگی از این درآمد‌ها را کسب کنیم. در نتیجه، بین ۱ میلیارد تا ۵ میلیارد دلار برآورد شده است که می‌توانیم از ترانزیت و جا به جایی کالا از مسیر ایران درآمد کسب کنیم. 

در ادامه، محمد سیاوشی، کارشناس حمل و نقل و ترانزیت گفت: شاخص عملکرد لجستیک که هرچند سال، بانک جهانی منتشر می‌کند جایگاه و رتبه تمام کشور‌های جهان را از منظر لجستیک بررسی و تعیین می‌کند که در این شاخص، ۶ حوزه مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند و در نهایت، رتبه نهایی کشور‌ها مشخص می‌شود که این ۶ حوزه عبارتند از گمرک، زیرساخت‌ها، حمل و نقل بین‌المللی، پیگیری و رهگیری کالا، تحویل به موقع کالا و شایستگی و کیفیت خدمات لجستیکی.

سیاوشی اظهار کرد: ما در سال ۲۰۱۸، حائز رتبه ۶۴ و در سال ۲۰۲۳ حائز رتبه ۱۲۴ از میان ۱۳۹ کشور جهان بودیم که متأسفانه شاهد سقوط آزاد بودیم و درواقع، این حوزه‌ها مطالعه شده‌اند و ما امروز، مشکلات و موانع خودمان را می‌دانیم و می‌توانیم با یک برنامه راهبردی به اصلاح امور بپردازیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های لجستیکی و ترانزیتی خودمان بهره لازم را ببریم. 

در ادامه، سید محمدعلی امامی الطریقی، مدیر کل پشتیبانی و آماده‌سازی سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از جدی‌ترین مسائل، بحث‌های زیرساختی هستند و مسیر شمال به جنوب همین مشکل را دارد.

در ادامه، نورالله بیرانوند، مشاور مدیرعامل راه‌آهن افزود: در حال حاضر، شبکه ریلی مسیر شمال به جنوب از سه شاخه غرب دریای خزر، شرق دریای خزر و از خود دریای خزر فعال است و حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم و ما در همین شرایط فعلی، بدون این که بخواهیم امکاناتی اضافه کنیم این مسیر را تا ۵ میلیون تن افزایش خواهیم داد./باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:
ترانزیت ریلی
ارسال نظرات