۲۶/مرداد/۱۴۰۴ | ۰۴:۴۸
دولت لایحه ای در حمایت از اقتصاد دیجیتال به مجلس ارائه دهد باید نان را برای دهک‌های پایین جامعه رایگان کنیم تضمین امنیت غذایی و چالش‌های آبی روی میز کمیسیون کشاورزی عملکرد اقتصادی کشور در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه دستور کار این هفته مجلس وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع می‌رود درخواست تحقیق و تفحص از نظام بانکی پای تیم اقتصادی دولت را به کمیسیون عمران کشاند عارف: تامین مسکن مردم از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم است نمایندگان تهران راه های رفع بحران آب در پایتخت را بررسی کردند پزشکیان: دولت وارث بسیاری از ناترازی‌هاست/آمادگی داریم با اپوزیسیون هم گفت‌وگو کنیم ارز ترجیحی را در جنگ برای کنترل قیمت‌ها برگرداندیم/ برخی بازسازی‌ها تا دو سال زمان می‌برد پزشکیان: ذخایر آب نگران‌کننده‌ است بقایی: در شرایط فعلی برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا نداریم / پیگیری حقوقی تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دارد وزرای جهاد کشاورزی و صمت به کمیسیون کشاورزی می‌روند انتقاد از تاخیر در اجرای مرحله سوم ارائه کالا برگ پزشکیان: راهکارهای رفع چالش کم‌آبی باید ریشه‌ای و منطقه‌محور باشد

علی آبادی، از وزارت صمت رئیسی تا نیروی پزشکیان/ شوق خدمت موج می‌زند!

عباس علی‌آبادی که پس از برکناری سیدرضا فاطمی امین، به وزارت صمت دولت سیزدهم راه یافت، اکنون در سودای راه‌یابی به وزارت نیرو دولت چهاردهم است.
علی آبادی، از وزارت صمت رئیسی تا نیروی پزشکیان/ شوق خدمت موج می‌زند!
کد خبر:۱۱۱

اقتصاد معاصر؛ عباس علی آبادی که سال‌ها در نهادی بدون نظارت عمومی فعالیت داشته و کارنامه وی طی حدود یک سال و دو ماه حضورش در وزارت صمت چنگی به دل نمی‌زند، طبق شنیده‌ها اکنون، سودای خدمت در وزارت نیروی دولت چهاردهم را ذهن می‌پروراند.

درحالی که همچنان اخبار مربوط به شهادت اسماعیل هنیه و تنش ایجاد شده در غرب آسیا پس از این رخداد در قلب پایتخت ایران در صدر قرار دارد، تقویت احتمال معرفی «عباس علی آبادی» وزیر کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای وزارت نیرو، در سرخط اخبار قرار گرفت. گزینه‌ای که در زمان چینش کابینه دولت سیزدهم نیز به صرافت سکانداری وزارت نیرو افتاد که البته از قافله جا ماند.


پس از کناره گیری سیدرضا فاطمی امین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجددا تکاپوی راه یافتن این گزینه عشق خدمت به هیات دولت سیزدهم، شعله ور شد و با تلاش فراوان، بر صندلی وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت تکیه زد.


بررسی عملکرد وی نشان می‌دهد که طی حدود یک سال و ۲ ماهی که او مدیریت وزارت صمت را عهده دار بود، تراز تجاری کشور منفی بود به این ترتیب که تراز تجاری سال ۱۴۰۲ تا منفی ۱۶.۸ میلیارد دلار سقوط کرد. رقمی که حتی در هشت سال دوره جنگ ایران و عراق، یعنی بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ هم ثبت نشده است که این امر ناشی از اشتباهات مدیریت و انتصابات مشعشع در این حوزه بوده است.


از سویی دیگر در حوزه صنعت خودرو نیز شاهد کاهش تولید و افزایش واردات خودرو‌های چینی بودیم که مبین ناموفق بودن وی در مدیریت صنعت پرحاشیه خودرو است.


آقای رئیس جمهور؛ از یک سوراخ دو بار گزیده نشوید
باتوجه به اینکه تاکید دولت پزشکیان بر استفاده از نیرو‌های جوان در کابینه است، به نظر می‌رسد علی آبادی بهتر است از شوق خدمت چشم پوشی کرده و به استراحت بپردازد.

وی سال‌ها در نهادی مشغول به فعالیت بود که به نظر می‌رسد نظارت عمومی بر عملکردش وجود نداشته است؛ بنابراین نمی‌توان کارنامه فعالیتی وی را چرتکه انداخت. به همین دلیل می‌توان به سهولت آنچه مطلوب رای است را به عنوان عملکرد وی در مپنا معرفی کرد که به نظر می‌رسد بسیاری از اطرافیان وی در این امر موفق بوده اند. این در حالی است که فعالیت میدانی وی طی حدود یک سال و دو ماه گذشته، موفقیت قابل توجهی به همراه ندارد./ تابناک