۱۶/مهر/۱۴۰۴ | ۱۲:۱۵
جزییات ثبت نام وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی اطلاعیه مهم شرکت ملی نفت ایران درباره رأی دادگاه انگلیسی وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۴ ۱۴ فرمان جدید برای بازکردن گره رسوب کالا در گمرک قرعه‌کشی ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ +لینک سایت اعلام نتایج ممنوعیت واردات گوجه‌فرنگی و پیاز به عراق لغو شد قیمت دلار و ارز در بازار ارز تجاری امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۱۳۶ همت گذشت شرایط جدید کاهش بازنشستگی زنان + مشمولان و جزییات قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ قیمت جهانی نفت امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۴ قیمت جهانی طلا امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۴ هشدار افزایش ناگهانی دما در ۴ استان جدول قیمت گوشی سامسونگ امروز سه شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ پایان تعمیرات اساسی ۲۹ سکوی پارس جنوبی تهرانی ها نیمه نخست امسال کمتر آب مصرف کردند آخرین وضعیت طرح ساماندهی نیروهای شرکتی از زبان حاجی بابایی قیمت مصوب تخم‌مرغ ابلاغ شد افزایش کارمزد معاملات بلوکی سهام و کالا تا ۳ ماه آینده برندهای مجاز خودرو جهت واردات ایرانیان مقیم خارج اعلام شد کاخ سفید دوباره هشدار اخراج صادر کرد طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا سه شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ + جدول قیمت روز گوشی ۱۵ مهر ۱۴۰۴ هزینه عمره دانشجویی امسال چقدر است؟ ثبت‌نام در labbayk.ir تا ۲۰ مهر + جزئیات و تسهیلات تحریم‌های یکجانبه شکلی پنهان از خشونت علیه مردم عادی‌ست چگونه در مناطق آزاد درخواست کد شیما دهید؟ راهنمای کامل ثبت نام و دریافت شناسه یکتا شیوه جدیدی برای مقابله با اسنپ بک اتخاذ کردیم/ دولت از نوسان قیمت‌ها با خبر است آمادگی کمیته ملی اسکان بشر برای برقراری و تقویت پیوندهای علمی و پژوهشی نرخ ارز ترجیحی با یک شیب ملایمی افزایش پیدا کند تمهیدات بانک مرکزی در تالار ارز اول و دوم برای عرضه و تقاضای ارزی گره‌گشاست اولویت دولت ایران برای تأمین مسکن در قالب برنامه هفتم جای قدردانی دارد انحصار در واردات و توزیع برنج عامل گرانی است معایب سامانه بازارگاه اصلاح می شود امروز، آغاز ثبت سفارش پیش‌فروش سکه به روش حراج سقف جدید تراکنش بانکی در سال ۱۴۰۴ زمان واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی + مبلغ و زمان واریز حقوق مهر ۱۴۰۴ وضعیت تردد در جاده‌های کشور امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۴ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو سه شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ قیمت جهانی نفت امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۴ قیمت جهانی طلا امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۴ گزارش هواشناسی امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۴ صدور مجوز شرکت هواپیمایی در درگاه ملی مجوز‌ها فعال شد سقوط درهم و عقب‌نشینی همزمان بازار ارز و طلا درخواست بخش خصوصی برای رفع معوقات ارزی و تأمین نهاده‌ها اعتراض وزیر جهاد کشاورزی به کاهش سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی کشف ذخایر جدید گاز و نفت در کشور جدول قیمت گوشی شیائومی امروز دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴ جدول قیمت گوشی سامسونگ امروز دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴ تصویب شیوه‌نامه جدید نظارت بر بنگاه‌های واگذار شده بورس سبزپوش ماند منابع آبی زیر زمینی به شرایط بحرانی رسیده‌اند عرضه کامیون فورس ۶ تن کابین خواب‌دار بهمن‌دیزل در بورس کالا خبر جدید درباره قیمت خرید تضمینی گندم طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴ + جدول کنتورهای هوشمند افزایش می یابند چرا ۵۷ هزار نفر از دریافت سود سهام عدالت جا ماندند؟ ذخایر بنزین کشور دو برابر شد تمامی منازل در مراکز استان‌ها تا شهریور سال آینده به فیبرنوری مجهز می شود قیمت روز گوشی ۱۴ مهر ۱۴۰۴ قیمت جهانی طلا و نقره امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۴ پاسخ به ۶۰ پرسش درباره سهام عدالت و وضعیت واریز سود حجم معاملات بازار ارز تجاری به ۱۴.۹ میلیارد دلار رسید قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴ قیمت دلار و ارز در بازار ارز تجاری امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۴ امروز پایان مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه زمان اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو طرح عادی و مادران مهر ۱۴۰۴ آغاز فصل جدید بارورسازی ابرها از نیمه آبان جزییات دستور العمل پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت شیوه‌نامه جدید همکاری ریلی ایران، ترکمنستان و ازبکستان امضا شد وضعییت تردد در جاده‌های کشور امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۴ هشدار هواشناسی امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۴ سرمایه‌گذاری ۱۲.۴ همتی دولت در صنعت هوایی ارزش گمرکی آیفون ۱۷ اعلام شد مدیرکل بانک مرکزی: اجرای حذف صفرها با دوره گذار 3 ساله و آماده‌سازی 2 ساله ۶۵ درصد مخازن سدهای کشور خالی است منظور: اسنپ‌بک بیش از تحریم، فشار روانی دارد لزوم حمایت مالی و ارائه تسهیلات خرید برای گسترش خودروهای هیبریدی ساخت داخل با مصوبه حذف ۴صفر هر ریال معادل ۱۰۰ قران شد مراسم اولویت‌بندی فروش محصولات ایران‌خودرو؛ ۱۶ مهر ۳۱ هزار میلیارد تومان مبادله اوراق بهادار و کالا در ۴ بورس ایران افتتاح ۲۳۵۷ واحد مسکونی در پردیس مصرف ۴۰ درصد بنزین در ۵ استان کشور جزئیات گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۳ اتاق بازرگانی | مازاد منابع بر مصارف بیش از ۳ همت شد لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی در دستورکار مجلس قیمت روز گوشی ۱۳ مهر ۱۴۰۴ رشد نقدینگی عامل پایدار تورم در اقتصاد ایران بانک های مرکزی جهان در یک ماه چقدر طلا خریدند؟ هواشناسی ایران۱۴۰۴/۷/۱۳؛هشدار کاهش ۱۰ درجه‌ای دما و سرمازدگی بیش از ۴ هزار سهامدار عدالت در دو بانک، سود دریافت نکردند پیش فروش جدید سکه با روش حراج برگزار می‌شود تعداد سهام‌داران فعال بورس در هفته گذشته از مرز ۲۳۶ هزار کد فراتر رفت عظیمی راد: پزشکیان در فرمانی به مسئولین اقتصادی بر کنترل نرخ ارز تاکید کند هشدار جدی سازمان برنامه درباره تبعات تورمی ارز تک نرخی فرزین: عرضه ارز در بازار دوم مرکز مبادله با نرخ توافقی افزایش می‌یابد رتبه اعتباری بدهکاران مالیاتی افت می‌کند امسال، از ۹۴۸ کیلومتر خط انتقال گاز بهره‌برداری می‌شود فاصله بیت‌کوین تا شکستن رکورد جدید کم شد قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۴ نقش صندوق‌های پروژه در تامین مالی توسعه میادین مشترک نفت‌ و گاز ایران مهلت خرید از کالابرگ الکترونیکی تا پایان آبان اعلام شد ورود همزمان بانک مرکزی به بازار رسمی و غیررسمی ارز از امروز مهلت توزیع قیر عمرانی سال ۱۴۰۳ دو ماه تمدید شد گفت‌وگوی سفیر ایران در روسیه و ریابکوف درباره اقدام ضدایرانی تروئیکای اروپا بانک تجاری ایران و اروپا تحریم شد ایلان ماسک نخستین فرد ۵۰۰ میلیارد دلاری جهان شد هشدار فرزین درباره اثرات تورمی افزایش نرخ ارز رسمی انتقاد از روش فعلی پرداخت کالابرگ/ دولت موظف به اجرای کالابرگ با نرخ شهریور ۱۴۰۰ است بیت‌کوین رکورد ۲ ماهه را شکست ظرفیت‌های جدیدی برای گسترش تجارت خارجی وجود دارد قیمت نفت برنت به ۶۴ دلار رسید پایان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ به حساب ۴۴ میلیون سهامدار تاریخ جدید حراج شمش طلا اعلام شد قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو جمعه ۱۱ مهر ۱۴۰۴ مکانیسم ماشه تجربه‌ای تکراری است/ اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها فلج نشد مرغ ۸۰ هزار تومانی آمد/ مرغ ارزان را از کجا بخریم؟ توانایی بالای معادن ایران در جذب سرمایه‌های کلان اقتصادی کشف ۷۵۵ مورد قاچاق انسان توسط مأموران گمرک بازرگان در سال‌جاری فرزین: نرخ کنونی دلار، «نرخ ترس» است تزریق مرغ منجمد به بازار با نرخ مصوب ۸۶ هزار تومان انتقال پایتخت از تهران انتخاب نیست، اجبار است امنیت غذایی را می‌توان ۱۰۰ درصد داخلی کرد تدوین آیین نامه تولید بدون کارخانه ضرب‌الاجل بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه برای اتصال به سامانه املاک و اسکان ظرفیت بازار ۳ میلیارد نفری منطقه برای ایران؛ ارز توان رشد بیشتر ندارد ضرورت تحول فوری و هوشمندسازی کامل نظام گمرکی اعلام قیمت منطقی مرغ؛ از این گران‌تر نخرید نرخ سود بین‌بانکی به قله ۲۴ درصد رسید آخرین قیمت ارزهای تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ تصویب بیانیه حکمرانی اتاق ایران و تغییر چارت اتاق قیمت گوشت قرمز امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۴ + جدول شوک نقدینگی در بازار بین‌بانکی لاریجانی: غرب نمی‌خواهد مذاکره واقعی کند پزشکیان: آموزش باکیفیت و مشارکت مردمی راه نجات مدارس کشور است دستور جدید انگلیس برای دسترسی به داده‌های محرمانه کاربران اپل اعلام سیاست‌های جدید دولت در قیمت‌گذاری گندم تا هفته آینده بدهکارترین کشورهای جهان معرفی شدند قیمت روز گوشی ۱۰ مهر ۱۴۰۴ بورس کالا تنها راه فرار از دلالی و زیان ۱۵۰ میلیاردی روزانه فراخوان جذب مدیران جوان تا دو هفته آینده اعلام می‌شود قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۴ جدول نرخ کالا‌های اساسی امروز پنجشنبه ۱۰ مهر برنامه اقتصادی دولت با آرایش جدید برای تأمین معیشت مردم تدوین شیوه‌نامه اجرایی ارزش در گمرک تمایل ایران و قطر به تسهیل و توسعه تجارت میان دو کشور قیمت جدید سیمان اعلام شد تمدید مهلت ثبت‌نام ایران خودرو مهر ۱۴۰۴ + شرایط، مراحل و لینک ثبت‌نام برنامه ایران‌خودرو دیزل برای گسترش ارتباط با قطعه‌سازان داخلی بررسی‌های مجمع برای پیوستن به CFT متوقف نشده است قطع تلفن‌های همراه وارداتی تعیین تکلیف می‌شود واریز سود سهم عدالت با مشارکت ۱۹ بانک آغاز شد قیمت میوه و سبزیجات امروز ۹ مهر ۱۴۰۴ ادامه خرید نفت روسیه توسط هند، چین و اروپا علیرغم تهدیدهای ترامپ ترامپ تعرفه‌های سنگین چوب و مبلمان را اعلام کرد کالاهای اساسی، نیازمند تنظیم‌گری صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا اولویت وزارت صمت افزایش ۳۵ درصدی تجارت ایران با اتحادیه اورآسیایی تقویت سرمایه بانک کشاورزی ضروری است طلای دست مردم مشمول مالیات نیست قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو چهار شنبه ۹ مهر ۱۴۰۴ ثبت بالاترین رکورد ارزش معاملات خرد در ۳ ماه گذشته جزییات واریز سود سهام عدالت مهر ۱۴۰۴+ مبلغ فروش بیش از ۳ هزار میلیارد ریال «کالای تملیکی» وزیر کار: برنامه‌های کاهش حوادث ناشی از کار مناسب با هر شهر و استان تدوین می‌شود نحوه ثبت درخواست استرداد اضافه پرداختی مالیات بر درآمد حقوق شرایط فروش سبدی بهمن موتور + زمان و آدرس سایت قیمت روز گوشی ۸ مهر ۱۴۰۴ وزیر تعاون: انتقال اختیار به استان‌ها راهکاری موثر برای کاهش حوادث کار است نشانی الکترونیک سامانه اعتراض به حذف یارانه اعلام شد قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو سه شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ قیمت جهانی نفت امروز ۸ مهر ۱۴۰۴ جدول قیمت گوشی شیائومی امروز دوشنبه ۷ مهر ۱۴۰۴ رکوردشکنی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ نه خریدار است نه فروشنده سازمان مالیاتی جزئیات واریز ۱۴.۷ همت به حساب شهرداری‌ها را اعلام کرد شرایط بخشودگی مالیات بر ارزش افزوده بهار امسال اعلام شد اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی تغییر کرد قیمت روز گوشی ۷ مهر ۱۴۰۴ «هوشمندسازی» سکوی صادرات دانش مالیاتی ایران به بریکس بیش از هزار برگ سند از فساد چای دبش تحویل مرجع قضایی شد قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو دو شنبه ۷ مهر ۱۴۰۴ پیشنهاد استفاده بهینه از نیروی مازاد دولت قیمت جدید سیمان اعلام شد واریز ۵۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب امورعشایر ایلام بریکس شرایط دورزدن تحریم‌های تسلیحاتی را برای ایران فراهم می‌کند ثبت نام ایران خودرو امروز ۶ مهر ۱۴۰۴+ لینک و شرایط نرخ تورم شهریور ماه اعلام شد ثبت نام ایران خودرو ویژه مهر ۱۴۰۴+ شرایط و مراحل ثبت نام+ لینک سایت ایران خودرو لیست قیمت جدید کارخانه‌ای ایران خودرو در مهر ۱۴۰۴+جدول ثبت نام خودرو‌های سایپا امروز ۵ مهر ۱۴۰۴+ شرایط و لینک ثبت نام سایپا تکلیف افزایش حقوق کارگران مشخص شد‌ دستیار اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد طلای جهانی پس رفت آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان ترامپ دستور فروش تیک‌تاک را امضا کرد تمدید به‌روزرسانی‌های امنیتی رایگان ویندوز ۱۰ بلومبرگ: هند خواستار از سرگیری واردات نفت ایران شد واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۴ منتفی شد؟ زیان ماهانه ۵ هزار میلیاردی به دلیل تاخیر وزارت کار در حذف یارانه پردرآمدها مجلس برای بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دست به‌کار شد کیف‌‏پول ایرانی‌‏ها چقدر امنیت دارد؟ ایست قیمت طلای جهانی رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی تسریع می شود همکاری بین دستگاه‌ها شرط اصلی ارتقای کیفیت خدمات است برگزاری چهاردهمین آزمون استخدامی فراگیر در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ مسیر تحول کشتیرانی جمهوری اسلامی در شش دهه عراق صادرات نفت را افزایش می‌دهد افزایش حجم تبادلات پستی ایران و ارمنستان با اجرای تفاهم‌نامه جدید عضو کمیسیون امنیت ملی: با تقویت بانک کشاورزی، ظرفیت های پنهان بخش کشاورزی شکوفا می شود درخواست میلیاردر اماراتی از کشورهای عربی برای تحریم هوایی رژیم اشغالگر توقف رشد طلا پس از رکوردزنی پیش از نشست فدرال رزرو سیم‌کارت الکترونیکی، گامی نوین در صنعت ارتباطات ایدکوپرس؛ بازوی پرسی سایپا در قلب صنعت قطعه‌سازی ایران جایگاه برتر بانک کشاورزی در شاخص خوداتکایی مالی سفر تهرانی ها کیفیت اینترنت موبایل را بهتر کرد قیمت ارزهای دیجیتال امروز جمعه ۲۱ شهریور ماه چگونه هوش مصنوعی مانع فروپاشی گوگل شد؟ «فضانوردان مصنوعی»، مسافران آینده مریخ خواهند بود! پیش‌فروش محصولات سایپا از فردا آغاز می‌شود وابستگی محبوب‌ترین وی‌پی‌ان‌های گوگل‌پلی فاش شد کروز؛ اولین و تنها تولیدکننده ایربگ جانبی با گواهینامه استاندارد ملی هیبریدی‌ها چگونه به امنیت انرژی ایران کمک می‌کنند؟ زنجیره تأمین در آستانه فروپاشی؛ هشدار قطعه‌سازان درباره حکم تعزیرات ادامه طرح تکمیل‌کاری محصولات پارس‌خودرو تا تحویل آخرین خودرو تقدیر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، از حضور قدرتمند سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد تولید روزانه سایپا از مرز ۱۶۰۰ دستگاه خودرو در روز گذشت آزمون های ارتقا شغلی کارکنان بانک ایران زمین برگزار شد دانسته‌های گمرکی اربعین ویژه زائران کدام خانه‌ها مشمول مالیات برخانه‌های خالی می‌شوند؟ میزان تقاضای مصرف برق همچنان نزدیک ۸۰ هزار مگاوات صدور صورتحساب الکترونیکی در ۱۲۰ ثانیه قیمت ارز اربعین/دلار مبادله‌ای رشد کرد افت قیمت دام زنده/ متعادل شدن قیمت گوشت قرمز در بازار تولید محصولات لبنی ؛ صنعتی حساس و استراتژیک در صنایع غذایی کشور خشکی تالاب گاو خونی منشأ ریز گرد‌ها و آلودگی هوا‌ی استان اصفهان تنور نفت
۱۱:۲۹ ۱۴۰۳/۱۱/۰۸

مشخصات و قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۲۵+ عکس

معرفی هیوندای سانتافه 2025 نشان داد که نسل پنجم این خودرو با نسخه های قبلی کاملا متفاوت بوده  در واقع هیچ شباهتی به مدل‌های پیشین خود ندارد، فضای داخلی آن بازسازی شده و اکنون دارای یک سیستم هایبریدی متشکل از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری جدید است. در ادامه به بررسی مشخصات و قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ می پردازیم.
مشخصات و قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۲۵+ عکس
کد خبر:۱۴۰۹۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سانتافه نامی محبوب نزد خانواده‌های پرجمعیت است، چون به سبب کابین بزرگ و جادار و سه ردیف صندلی، می‌تواند حداقل ۷ سرنشین بالغ را در خود جای دهد شاسی بلند سایزمتوسط هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ از طراحی جعبه‌ای برخوردار است تا بیشترین فضای ممکن درون کابین را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

تاریخچه هیوندای سانتافه

تاریخچه هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه خودرویی است که توسط شرکت هیوندای موتور کره جنوبی از سال ۲۰۰۰ تولید می‌شود. سانتافه یک خودروی کراس‌اوور ۵ در است که دارای دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک است. این نام از شهر سانتافه، نیومکزیکو گرفته شده است و برای مدل سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین اس‌یووی هیوندای معرفی شد. سانتافه نقطه عطفی در برنامه بازسازی این شرکت در اواخر دهه ۱۹۹۰ بود، زیرا این اس‌یووی مورد استقبال خریداران آمریکایی قرار گرفت. بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، سانتافه بین کراس‌اوور کامپکت کوچک‌تر توسان و مدل بزرگ‌تر وراکروز قرار گرفت.

نسل سوم سانتافه که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، در دو نسخه معمولی (کوتاه) و محور بلند توسعه یافته عرضه شد. مدل محور کوتاه در آمریکای شمالی به‌عنوان سانتافه اسپورت (صندلی‌های سه ردیفه موجود نبود) و در بازارهای جهانی به‌سادگی به‌عنوان سانتافه فروخته می‌شد (صندلی‌های سه ردیف استاندارد یا اختیاری بودند)، در حالی که مدل محور بلند سانتافه در ایالات متحده به نام سانتافه، در کانادا به نام سانتافه ایکس‌ال و در کره جنوبی به نام هیوندای مکس‌کروز فروخته می‌شد. مدل نسل چهارم که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، پیشرانه هیبریدی و پلاگین هیبریدی را معرفی کرد (از سال ۲۰۲۰) و مدل نسل پنجم که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، موتورهای دیزلی را متوقف کرد.

از سال ۲۰۲۳، سانتافه بین توسان کوچک‌تر و پالیسید بزرگ‌تر در خط تولید کراس‌اوورهای اس‌یووی جهانی هیوندای قرار گرفت. و اینک هیوندای سانتافه 2025 دنیای جدید از این خودرو محبوب را به همگان نشان  می دهد. 

مشخصات هیوندای سانتافه ۲۰۲۵

مرور مشخصات کلی هیوندای سانتافه ۲۰۲۵
قیمت پایه: ۵۵ هزار و ۵۰۰ دلار استرالیا (۳۶ هزار و ۹۰۰ دلار آمریکا)
طول: ۴ هزار و ۸۳۰ میلی‌متر
عرض: ۱۹۰۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۷۲۰ میلی‌متر
فاصله بین محورها: ۲ هزار و ۸۱۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۹۲۵ کیلوگرم تا ۲۱۰۵ کیلوگرم
پیشرانه: ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندری هایبرید
قدرت خروجی: ۲۳۱ اسب بخار – گشتاور ۳۶۷ نیوتن‌متر
جعبه‌دنده: ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت متوسط: ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومت
 

هیوندای سانتافه 2025 نسخه‌ای که قرار است به بازار ایران وارد شود، با یک موتور 1975 سی‌سی توربوشارژ عرضه خواهد شد که توان تولید 182 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه 4 سیلندر با استفاده از فناوری توربوشارژر توانسته است ترکیبی از قدرت بالا و مصرف سوخت بهینه را به‌طور هم‌زمان ارائه دهد. این موتور قادر است عملکردی روان و در عین حال قدرتمند را در تمامی شرایط رانندگی فراهم کند، چه در جاده‌های شهری و چه در مسیرهای خارج از شهرمیزان گشتاور 353 نیوتن متر، برای یک خودروی شاسی‌بلند در این کلاس کاملاً مناسب است و تجربه رانندگی پرقدرت و بدون احساس کمبود قدرت را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این گشتاور بالا به‌ویژه در مواقع شتاب‌گیری و عبور از مسیرهای شیب‌دار یا هنگام سبقت گرفتن از سایر خودروها کاربردی است و عملکرد خودرو را در تمامی شرایط بهینه می‌کند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک این خودرو به‌طور خاص برای هماهنگی با این موتور طراحی شده است. این گیربکس قادر است دقت بالایی در تغییر دنده‌ها ارائه دهد و به همین دلیل، تسلط کامل بر عملکرد خودرو در دست راننده خواهد بود. گیربکس 8 سرعته در کنار قدرت موتور، امکان شتاب‌گیری نرم و پیوسته را فراهم می‌آورد و در عین حال به مصرف سوخت بهینه کمک می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که هیوندای سانتافه 2025 تجربه رانندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای را در کنار بهره‌وری انرژی بالا برای کاربران فراهم کند. این مشخصات فنی، علاوه بر عملکرد قدرتمند و نرم، خودرو را به انتخابی مناسب برای استفاده روزمره و سفرهای طولانی تبدیل کرده است. موتور توربوشارژ با قدرت 182 اسب بخار و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل به شمار می‌آید که آن را به خودرویی کارآمد و جذاب برای بازار ایران تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی هیوندا سانتافه 2025

نام خودرو
هیوندا سانتافه 2025
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)
2025
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1975 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
353 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
8 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100
-
حداکثر سرعت
210 کیلومتر در ساعت
وزن
-
اندازه (میلیمتر)
4830 طول - 1900 عرض - 1770 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2815 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین هیوندا سانتافه 2025

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • -
  • 67 لیتر
  • -
  • -
  • مشخصات هیوندای سانتافه ۲۰۲۵

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵: هایبریدی اما متفاوت

هنگامی که هیوندای در جولای سال گذشته سانتافه جدید را معرفی کرد، نمای بیرونی دراماتیک و پر از تغییر آن بحث‌های داغی را در جامعه خودرویی برانگیخت. نکته‌ای که نیکولا دانزا، مدیر بخش طراحی نمای بیرونی هیوندای موتور اروپا نیز به آن اشاره کرد. برخی آن را دوست دارند، برخی دیگر از آن متنفرند، اما صرف نظر از احساسات شما در مورد طراحی تازه، یک حقیقت انکارناپذیر در مورد سانتافه جدید وجود دارد که در زمان رونمایی اخیر آن در استرالیا کشف کردیم: هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ یک شاسی‌بلند حقیقتا عالی و تحسین‌برانگیز است. اما چه چیزی باعث شده که سانتافه جدید انقدر خوب باشد؟

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ با سه سطح تریم و تک پیشرانه هایبریدی وارد بازار استرالیا شده است. این سیستم شامل یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری می‌شود که در کنار یک موتور الکتریکی نصب‌شده در جعبه دنده و یک بسته باتری کوچک ۱.۴۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی کار می‌کند. پیشرانه بنزینی ۲۳۱ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۶۷ نیوتن‌متر بین ۱۰۰۰ تا ۴۱۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند، در حالی که قدرت اضافه شده موتور الکتریکی به ۵۹ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

در حال حاضر، این سیستم هایبریدی تنها گزینه موجود در بخش پیشرانه‌ها است اما هیوندای در سه‌ماهه چهارم سال، یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ ۲.۵ لیتری نیز اضافه خواهد کرد. این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۲ نیوتن‌متر است و با یک جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه خواهد شد. متاسفانه، این خودروساز پیشرانه دیزلی ۲.۲ لیتری CRDi را که در سانتافه قدیمی یافت می‌شد و همچنان در کیا سورنتو فیس‌لیفت عرضه می‌شود، به دلیل فروش کم کنار گذاشته است. هیوندای همچنین اعلام کرد که یدک‌کشی اولویت خریداران سانتافه نیست، به این معنی که اکثر آن‌ها به ظرفیت یدک‌کشی اضافی که پیشرانه دیزل به طور سنتی فراهم می‌کند نیاز نخواهند داشت.

هیوندای انتظار دارد ۶۰ درصد از فروش سانتافه ۲۰۲۵ متعلق به نسخه هایبریدی باشد و نسخه ۲.۵ لیتری نیز بتواند سایر اهداف فروش را تامین کند.

امکانات و تجهیزات هیوندا سانتافه 2025

امکانات رفاهی هیوندای سانتافه 2025 شامل سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرمکن، سیستم صوتی با 12 بلندگو، صفحه نمایش 10.25 اینچی، قابلیت اتصال Apple CarPlay و Android Auto، شارژر بی‌سیم، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی، سیستم نورپردازی داخلی قابل تنظیم، سقف پانورامیک، دستگیره‌های درب مخفی، صندوق عقب برقی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، صندلی‌های عقب با قابلیت تنظیم، سیستم تهویه خودکار برای صندلی‌های عقب، نمایشگر HUD، سیستم ناوبری، آینه داخلی الکتروکرومیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم دسترسی بدون کلید، سیستم کنترل زاویه کور، و سیستم هشدار برخورد از جلو است. تجهیزات ایمنی هیوندای سانتافه 2025 شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی نگه‌داشتن خودرو در بین خطوط، سیستم هشدار ترافیک عقب، دوربین دید عقب با سنسور پارک، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز کمکی، سیستم کمک راننده در شرایط اضطراری، حسگر پارک جلو و عقب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از عقب، سنسور دمای هوای خودرو، سیستم نظارت بر فشار تایرها، و سیستم ایمنی کودک است.

امکانات هیوندا سانتافه 2025

امکانات هیوندا سانتافه 2025

کیسه هوا
6 کیسه هوا
سیستم صوتی
 
ترمز و پایداری
ABS - ESC - HAC - DBC
دیگر امکانات
ﻫﺸﺪار ﺗﻮﺟﻪ راﻧﻨﺪه، رادار پارک ﻋﻘﺐ، ﺗﺼﻮﯾﺮ معکوس، ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻓﺸﺎر ﺗﺎﯾﺮ ﺑﺎ ﻧﻤﺎﯾشگر دﯾﺠﯿﺘﺎل، کمک ﺟﻠﻮگیری از ﺑﺮﺧﻮرد ﺟﻠﻮ، ﻫﺸﺪار ﺑﺮﺧﻮرد رو ﺑﻪ ﺟﻠﻮ، ﻫﺸﺪار ﺧﺮوج از ﺧﻂ، کمک ﺧﺮوج از ﺧﻂ، آﺳﺘﺮ روﯾﻪ ﺟﯿﺮ، درب ﻋﻘﺐ ﺳﺎﯾﺒﺎن اﻟﻘﺎیی، کلید ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ + ﺷﺮوع ﺑﺎ یک دکمه، ترمز پارک برقی

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵: آشنایی اولیه با نسخه های متنوع

هیوندای سانتافه جدید بزرگ‌تر از مدل قبلی است. طول آن ۴ هزار و ۸۳۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۰۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۷۲۰ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور هم به ۲ هزار و ۸۱۵ میلی‌متر می‌رسد. بدین ترتیب، نسل پنجم سانتافه ۴۵ میلی‌متر بلندتر و ارتفاع و فاصله بین محورهای آن نیز به ترتیب به اندازه ۶۰ میلی‌متر و ۵۰ میلی‌متر بیشتر از مدل قبلی است. البته وقتی که خودرو را نزدیک مشاهده می‌کنید، این تفاوت ابعاد بیشتر به چشم می‌آیند و دلیل عمده این اتفاق هم به خاطر ظاهر جعبه‌ای‌تر و طراحی کلی اصولی‌تر خودرو است. خریداران استرالیایی می‌توانند سانتافه جدید را در یکی از ده رنگ موجود از جمله سفید مات و برنجی مات خاکی سفارش دهند.  
 
در شروع مجموعه، مدل استاندارد سانتافه قرار دارد که در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. بالاتر از آن مدل الیت (Elite) دیده می‌شود که فقط در نسخه چهارچرخ متحرک عرضه شده، در حالی که نسخه پرچم‌دار کالیگرافی (Calligraphy) قرار دارد که در نسخه‌های ۶ یا ۷ صندلی موجود است. هیوندای استرالیا معتقد است که حدود ۵۰ درصد از خریداران، تریم کالیگرافی را انتخاب خواهند کرد و انتظار دارد مدل الیت و مدل پایه هر کدام ۲۵ درصد از فروش را به خود اختصاص دهند. قیمت‌ها از ۳۶ هزار و ۹۰۰ دلار برای مدل پایه با دیفرانسیل جلو شروع می‌شود و به ۳۸ هزار و ۹۰۰ دلار با چهارچرخ متحرک می‌رسد. مدل الیت از ۴۳ هزار و ۳۰۰ دلار شروع شده در حالی که مدل کالیگرافی با قیمت ۴۹ هزار و ۹۰۰ دلار عرضه می‌شود.

رقبای هیوندا سانتافه 2025 در بازار

هیوندای سانتافه 2025 که به‌زودی وارد بازار ایران خواهد شد، در سگمنت شاسی‌بلندهای متوسط با رقابت‌های جدی از سوی برندهای معتبر مواجه است. یکی از اصلی‌ترین رقبای سانتافه در بازار ایران، کیا سورنتو است که طراحی مشابه و ابعاد مشابهی دارد. سورنتو با موتورهای متنوع، امکانات رفاهی بالا و پلتفرم مشترک با سانتافه، رقیب جدی در این سگمنت محسوب می‌شود. ویژگی‌هایی همچون طراحی داخلی لوکس و سیستم‌های ایمنی پیشرفته، سورنتو را به گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای لوکس تبدیل کرده است. تویوتا راو4 یکی دیگر از رقبای هیوندای سانتافه است که در بازار ایران با استقبال خوبی روبه‌رو است. راو4 با کیفیت ساخت بالا و شهرت تویوتا در زمینه‌ی دوام و عملکرد، توانسته است جایگاه مناسبی در میان شاسی‌بلندهای بازار ایران پیدا کند. این خودرو با موتورهای هیبریدی و بنزینی، به مصرف سوخت کم و تکنولوژی‌های پیشرفته در بخش ایمنی و رانندگی خود معروف است. طراحی کابین راحت و امکانات متنوع این مدل، آن را به رقیبی جدی برای سانتافه تبدیل کرده است. هوندا HR-V نیز در بازار ایران حضور دارد و به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت و شاسی‌بلند کوچک‌تر در این سگمنت رقابت می‌کند. این خودرو با طراحی جذاب و فضای داخلی مناسب برای شهرنشینی، مورد توجه قرار گرفته است. هرچند HR-V از لحاظ ابعاد کمی کوچکتر از سانتافه است، اما ویژگی‌هایی همچون مصرف سوخت پایین و راحتی در رانندگی شهری باعث می‌شود که همچنان انتخاب محبوبی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان باشد. در مجموع، هیوندای سانتافه 2025 با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی، طراحی مدرن و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا، به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در این سگمنت شاسی‌بلندهای بازار ایران به حساب می‌آید. رقابت با کیا سورنتو، تویوتا راو4 و هوندا HR-V نشان می‌دهد که این خودرو از نظر طراحی، ویژگی‌های فنی و راحتی، در یک کلاس رقابتی قوی قرار دارد.

تمایز هیوندا سانتافه 2025 نسبت به رقبا

هیوندای سانتافه 2025 با ویژگی‌ها و امکانات خاص خود، تمایز قابل‌توجهی نسبت به رقبا در بازار ایران دارد. اولین تفاوت مهم آن، طراحی ظاهری مدرن و جسورانه است که از زبان طراحی "Sensuous Sportiness" هیوندای پیروی می‌کند. این زبان طراحی باعث شده است که سانتافه 2025 با خطوط منحنی و نمای جلو خاص، تفاوت قابل‌توجهی با رقبایی مانند کیا سورنتو و تویوتا راو4 داشته باشد. در حالی که سورنتو و راو4 طراحی‌های محافظه‌کارانه‌تری دارند، سانتافه با ظاهر برجسته و جسورانه خود توجه بیشتری را جلب می‌کند. از نظر فضای داخلی، سانتافه 2025 به‌ویژه با توجه به فاصله بیشتر محورها، فضای وسیع‌تری نسبت به رقبا ارائه می‌دهد. در مقایسه با هوندا HR-V که خودرویی کوچک‌تر است و حتی سورنتو که ممکن است فضای مشابهی داشته باشد، سانتافه فضای داخلی بیشتر و راحت‌تری برای سرنشینان فراهم می‌آورد. این ویژگی به‌ویژه در سفرهای طولانی و استفاده‌های خانوادگی بسیار حائز اهمیت است. در بخش امکانات رفاهی، هیوندای سانتافه 2025 به سیستم‌های پیشرفته‌تری مجهز است که شامل نمایشگر بزرگتر، سیستم صوتی حرفه‌ای، قابلیت اتصال بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، و سیستم نورپردازی داخلی قابل تنظیم می‌شود. این موارد در مقایسه با رقبای این کلاس، خصوصاً تویوتا راو4 که امکانات مشابه کمتری دارد، تمایز قابل‌توجهی به سانتافه می‌بخشد. در بخش ایمنی، سانتافه با تجهیزاتی همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده، و سیستم کمکی نگه‌داشتن خودرو در بین خطوط، از رقبا پیشی می‌گیرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که هیوندای سانتافه 2025 به‌عنوان یک خودرو امن‌تر و مدرن‌تر در بازار ایران شناخته شود. در مجموع، طراحی جسورانه، فضای وسیع، و امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، سانتافه 2025 را از رقبای اصلی خود در بازار ایران متمایز می‌کند.

شرایط استفاده از هیوندا سانتافه 2025

نگهداری هیوندای سانتافه 2025 در بازار ایران نیازمند رعایت نکات خاصی است تا عملکرد بهینه و طول عمر بالای خودرو تضمین شود. اولین نکته مهم در نگهداری این خودرو، توجه به شرایط آب و هوایی و جاده‌ای ایران است. با توجه به تنوع اقلیمی و جاده‌های مختلف در کشور، انتخاب لوازم یدکی مناسب و استفاده از روغن موتور و سوخت با کیفیت بالا بسیار ضروری است. استفاده از سوخت‌های استاندارد و با کیفیت بالا می‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد موتور و بهبود مصرف سوخت داشته باشد. یکی دیگر از مسائل مهم در نگهداری سانتافه، مراقبت از سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است. با توجه به جاده‌های ناهموار و در برخی مناطق خاکی، سیستم تعلیق این خودرو ممکن است تحت فشار قرار گیرد. بنابراین، توجه به وضعیت کمک‌فنرها، فنرها و تایرها اهمیت زیادی دارد. تایرهای مناسب و بررسی دوره‌ای فشار باد تایرها در این زمینه تأثیرگذار است. سیستم تهویه مطبوع و فیلترهای آن نیز نیاز به بررسی و تعویض منظم دارند. در فصول مختلف سال و با توجه به شرایط آب و هوایی، فیلتر هوا و فیلتر کابین باید به‌طور منظم تعویض شوند تا کارایی سیستم تهویه افزایش یابد و هوای داخل کابین تازه و سالم باقی بماند. در نهایت، به دلیل اینکه هیوندای سانتافه 2025 دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی است، نیاز به به‌روزرسانی نرم‌افزارها و بررسی سیستم‌های الکترونیکی آن به‌طور دوره‌ای احساس می‌شود. از آنجا که این خودرو به سیستم‌های مدرن و پیچیده‌ای مجهز است، رعایت نکات مربوط به تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای از سوی نمایندگی‌های معتبر و خدمات پس از فروش رسمی هیوندای در ایران، بسیار مهم است تا از بروز مشکلات فنی و خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری شود. با رعایت این موارد، نگهداری هیوندای سانتافه 2025 در بازار ایران می‌تواند به‌طور مؤثر و با هزینه‌های نسبتاً معقول انجام شود.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵: فضای داخلی تحول یافته و شگفت انگیز

فضای داخلی سانتافه جدید تقریبا هیچ شباهتی با مدل قبلی ندارد. اگرچه که فضای داخلی نسل چهارم هم دوست‌داشتنی و شاید حتی بدون ایراد بود اما فضای داخلی سانتافه جدید جاداتر و زیباتر است و از هر لحاظ، یک ارتقای پیشرفته و محسوس نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود.

با وارد شدن به هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ برای اولین بار، توجه نکردن به فرمان الهام گرفته از رنج روور غیرممکن است. این فرمان شبیه به فرمانی است که در هیوندای گراندور در کره یافت می‌شود و به درستی، بازتابی از ذات بزرگ و حجیم مدل جدید است. در جلوی فرمان، دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار دارند که در یک نمایشگر منحنی پانورامیک یکپارچه شده‌اند. از فناوری‌های اتصال Android Auto و Apple CarPlay بی‌سیم به صورت استاندارد پشتیبانی می‌شود. به‌روزرسانی‌های از راه دور اینترنتی موجود است و نرم‌افزارهای مربوط به سیستم‌های ایمنی، ترمز، عملکرد و سامانه‌های کمکی راننده بدون مراجعه به نمایندگی‌های هیوندای، قابل به‌روزرسانی هستند.

در زمان رونمایی از سانتافه جدید، ما زمان زیادی را در مدل پایه و مدل پرچم‌دار کالیگرافی سپری کردیم و هر دو عمیقا ما را تحت تاثیر قرار دادند. مدل پایه علی‌رغم شروع از قیمت رقابتی ۳۶ هزار و ۹۰۰ دلار، بسیار مجهز است. این مدل دارای همان صفحه نمایش‌های مدل پرچمدار است، از جمله یک نمایشگر اختصاصی برای کنترل آب و هوا و از یک پد شارژ بی‌سیم برای تلفن‌های هوشمند نیز بهره می‌برد.

یکی از تغییرات کلیدی در نسل پنجم سانتافه، جابجایی دنده از تونل به ستون فرمان و استفاده از سیستم انتقال قدرت با سیم است. این نه تنها به برند امکان نصب یک سینی ذخیره جدید در جایی که قبلا دسته دنده قرار داشت را داده، بلکه یک محفظه ذخیره بزرگ نیز در زیر تونل وجود دارد که بیشتر در خودروهای الکتریکی دیده می‌شود. صندلی‌های مدل استاندارد با یک پارچه نرم و زیبا پوشیده شده‌اند.

البته کابین هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ کالیگرافی حتی خاص‌تر هم به نظر می‌رسد. مقایسه سانتافه جدید با جنسیس GV80 شاید کار گزاف و پرمدعایی به نظر برسد، مخصوصا که محصول جنسیس حداقل ۴۰ هزار دلار گران‌تر از خودروی هیوندای است اما نسل پنجم سانتافه کالیگرافی از لحاظ ارائه تجهیزات لوکس و اولویت قرار دادن رفاه و راحتی سرنشین‌ها، می‌تواند به راحتی با GV80 رقابت کند.

فرمان، داشبورد، پنل‌های درب، کنسول مرکزی و صندلی‌های کالیگرافی با چرم نرم و زیبایی پوشیده شده‌اند که در چندین رنگ موجود است. همچنین یک سیستم نورپردازی محیطی قابل تنظیم و یک محفظه ذخیره در بالای داشبورد وجود دارد که از نور UV-C برای ضدعفونی کردن اقلامی مانند تلفن‌ها، کیف‌پول‌ها و عینک‌ها استفاده می‌کند. مدل‌های الیت و کالیگرافی از شارژرهای بی‌سیم دوگانه برای تلفن‌های هوشمند هم بهره می‌برند. همچنین، یک فرمان گرم‌شونده و صندلی‌های جلو گرمایشی و سرمایشی وجود دارد.

هیوندای یک سیستم صوتی ۱۲ بلندگو Bose به مدل‌های الیت و کالیگرافی اضافه کرده و صدای این نسخه‌ها را حقیقتا فوق‌العاده کرده است. کالیگرافی همچنین از یک آینه دید عقب دیجیتال و ۱۴ حالت پیش‌فرض برای صندلی راننده و ۸ جهت پیش‌فرض برای صندلی سرنشین‌ها بهره می‌برد.

ردیف دوم به ‌ویژه به خاطر صندلی‌های کاپیتان، بسیار جادار است،. فضای پا، فضای انگشتان پا و فضای سر کافی وجود دارد. نبود یک واحد کنترل آب و هوای اختصاصی برای ردیف دوم یک نقطه ضعف عجیب به شمار می‌رود. در عوض، راننده باید از صفحه نمایش جلو برای تنظیمات مخصوص سیستم گرمایش و سرمایش در ردیف دوم استفاده کند. ردیف سوم به طرز شگفت‌آوری جادار و برای بزرگسالان به اندازه کافی بزرگ است.

فضای بار سانتافه جدید افزایش یافته است. ظرفیت استاندارد ۶۲۸ لیتر است که می‌توان با خم کردن صندلی‌های ردیف عقب، آن را به ۱۹۴۹ لیتر افزایش داد.

فضای داخلی  هیوندای سانتافه ۲۰۲۵+ عکس

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵: لذت کار با یک خودروی تقریبا بی ایراد

برای بیشتر روز اول رانندگی با هیوندای سانتافه ۲۰۲۵، ما در مدل پایه بودیم. همان‌طور که اشاره شد، قیمت آن از ۳۶ هزار و ۹۰۰ دلار دلار شروع می‌شود که ۵ هزار دلار بیشتر از سانتافه پایه‌ای است که سه سال پیش بررسی شده بود. در حالی که این تفاوت قابل توجهی است، سانتافه جدید مشخصا لوکس‌تر به نظر می‌رسد و رانندگی با آن بسیار خوشایندتر است.

برای شروع، فضای داخلی بسیار مجهزتر است و تقریبا هیچ پلاستیک سیاه زبرز از مدل قدیمی وجود ندارد. این پیشرفت نه تنها یک قدم رو به جلو بلکه یک جهش عظیم به نظر می‌رسد. از چرم نرم در عناصر مختلفی استفاده شده و فضای ذخیره زیاد است. استفاده از دو صفحه نمایش آسان و راحت است و هر دو، عناصر گرافیکی واضح و باکیفیتی را نمایش می‌دهند. فضای اضافه هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ نیز غیر قابل چشم‌پوشی است.

در حالی که تصمیم هیوندای برای تجهیز سانتافه جدید به پیشرانه هایبریدی به عنوان گزینه استاندارد بحث‌هایی را برانگیخته است، تنها مدت کوتاهی طول کشید تا ما را متقاعد کند. سیستم هوشمندانه، بین قدرت الکتریکی خالص و حالت هایبریدی تغییر می‌کند. این شاسی‌بلند عایق‌بندی صدای بسیار خوبی دارد، به طوری که حتی زمانی که پیشرانه ۱.۶ لیتری روشن بود، من نمی‌توانستم چیزی بشنوم مگر اینکه با شتاب‌گیری سریع و کار بیشتر، فشار زیادی به آن بیاورم.

هوندای سانتافه هایبریدی سریع نیست، اما به راحتی و بدون دردسر به حداکثر سرعت خود می‌رسد. انتقال قدرت نیز بسیار نرم است. هیوندای مصرف سوخت متوسط ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در چرخه ترکیبی را اعلام کرده و در حالی که ما نتوانستیم به طور کامل به این عدد برسیم، به راحتی توانستیم به محدوده ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کیلومتر برای رانندگی طولانی دست یابیم.

هیوندای استرالیا در سال‌های اخیر با هدف بهینه‌سازی محصولات خود برای جاده‌ها و خیابان‌های محلی این کشور، به دستکاری و تغییرات جزئی شاسی و فنربندی پرداخته و این موضوع که منعکس‌کننده توجه و تعهد هیوندای به مشتریان خود است،‌ باعث افتخار و خوشحالی شعبه استرالیا بوده است. البته سانتافه جدید از تنظیمات محلی سواری و تعلیق بهره‌مند نمی‌شود زیرا به گفته هیوندای، مهندسان کره‌ای شرکت شرایط استرالیا را در همان زمان توسعه و مهندسی خودرو در نظر گرفته‌اند. دو نمونه اولیه به استرالیا برای آزمایش ارسال شد و هر دو بدون نیاز به تنظیم شاسی تایید محلی‌ها را دریافت کردند. ما می‌توانیم دلیل آن را ببینیم. این خودرو راحت است، واقعا راحت است و نیازی به دستکاری‌ها و تغییرات بیشتر ندارد.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵: آزمایشات رانندگی

مسیر ما {کاراسکوپز} از سیدنی ترکیبی از رانندگی بزرگراهی، جاده‌های کوهستانی و بخش‌های شنی و سنگ‌ریزه (گراول) بود که البته سانتافه همه آن‌ها را به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی پشت سر گذاشت. خودرو به قدری چابک و تیز است که بتواند پیچ‌ها را بدون دردسر رد کند. نسخه دیفرانسیل جلوی مدل پایه ما نیز برای وظایف روزمره رانندگی بیش از حد کافی بود.

ما متاسفانه نتوانستیم مدل میانی الیت را امتحان کنیم، اما مدل پرچم‌دار کالیگرافی که بیشترین فروش را خواهد داشت رانده‌ایم.  
 
هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ کالیگرافی علاوه بر دریافت یک فضای داخلی مجهزتر، بر روی چرخ‌های ۲۰ اینچی متمایز قرار دارد، دارای یک سقف دوگانه است و مانند الیت، شامل ویژگی‌های ایمنی بیشتری است. این ویژگی‌ها شامل «سیستم کمک‌رسان رانندگی در بزرگراه ۲» با عملکرد تغییر لاین خودکار، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و کمک پارک هوشمند از راه دور است. حتی یک دسته دستی روی ستون C برای دسترسی آسان‌تر به ریل‌های سقفی وجود دارد.

صندلی‌های چرمی ناپا فوق‌العاده راحت هستند و تنها فاقد عملکرد ماساژ هستند تا حس لوکس واقعی را بدهند. سیستم چهارچرخ متحرک به طور یکپارچه نیرو را بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. در حالی که ما مدل کالیگرافی را در گراول رانده‌ایم، نتوانستیم حالت‌های رانندگی سطوح مختلف دیگر را آزمایش کنیم. همچنین نتوانستیم قابلیت یدک‌کشی را آزمایش کنیم. هیوندای می‌گوید که سانتافه ۲۰۲۵ می‌تواند تا ۱۶۵۰ کیلوگرم را یدک‌کشی کند.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ برای اعاده حیثیت آمده است

اعتراف می‌کنم که به خاطر تصاویری که سال گذشته از سانتافه جدید منتشر شده بود، کمی به احتمال موفقیت آن شک داشتم. با این حال وقتی آن را در موقعیت و مشخصات مناسب و مخصوصا از نزدیک و با این رنگ جذاب سفید مات نسخه کالیگرافی می‌بینید، بعید است دلبسته و طرفدار آن نشوید.

به غیر از نمای بیرونی، کابین و فضای داخلی هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ نیز تحولی اساسی یافته است و از محصولاتی مثل کیا سورنتو هم باحال‌تر و لذت‌بخش‌تر است. مواد استفاده‌شده در کابین مرغوب و باکیفیت است و سطوح مخملی و مجلل باعث می‌شود که از دست زدن به هر بخش و عنصر فضای داخلی خسته نشوید. بعد از تغییرات ظاهری و رفاهی، به دیگر مزیت نسل پنجم سانتافه می‌رسیم که تجهیز شدن به فناوری‌های پیشرفته و مدرن است. فناوری‌هایی که علاوه بر ارائه استانداردهای جدید رفاهی و تفریحی، ایمنی خودرو را به شکل محسوسی ارتقا می‌دهند و به طور کلی، کار با خودرو را راحت‌تر می‌کنند.

با کنار هم قرار دادن تمام این ویژگی‌ها می‌توان فقط به یک نتیجه رسید: هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ خودرویی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. این مدل باید در بالای لیست محصولات احتمالی خریداران و مشتریان این سگمنت باشد. سگمنتی که اگر بخواهیم صادق باشیم، مدتی است که کمی خسته‌کننده و تکراری به نظر می‌رسد و سانتافه جدید آمده است که این تصویر را از بین ببرد.

قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۲۵

قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۲۵

قیمت سانتافه مدل ۲۰۲۵ از ۳۵ هزار و ۶۷۵ دلار برای نسخه پایه آغاز می‌شود و تا ۴۸ هزار و ۲۲۵ دلار ادامه می‌یابد. با توجه به دلار ۸۴ هزار تومانی، قیمت نسخه پایه به صورت خام، ۳ میلیارد تومان است.