
تحویل قشم ایر با ۸ فروند هواپیمای سرخط و نقدینگی ارزی و ریالی مناسب به مدیر جدید

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ رامین حمزه از ابتدای دولت شهید رئیسی و به مدت ۳.۵ سال مدیریت شرکت هواپیمایی قشم را بر عهده داشت.
سیامند پیش از این در بخشهای مهندسی، تعمیرات و مدیریت هواپیمایی نفت و قشم ایر فعالیت میکرد.
اصلاح ساختارها، راه اندازی کمیته و کمیسیونهای مختلف و توجه ویژه به شفافیت، از مواردی بود که در این ۳.۵ سال در دستور کار قرار گرفت.
در این مدت با رعایت قوانین ایمنی هوانوردی، هیچ سانحه جدی در شرکت هواپیمایی قشم رخ نداد و مسافران با عملیات پروازی ایمن جابه جا شدند.
تمدید موفیقت آمیز مجوز TCO شرکت که موید سطح بالای ایمنی هوانوردی است، در این مدت محقق شد.
در دولت شهید رئیسی و با برنامه ریزی مدیران شرکت، یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ پس از ۱۱ سال زمین گیری با تأمین موتور در دهه فجر سال ۱۴۰۱ وارد ناوگان قشم ایر شد.
در ۳.۵ سال اخیر مسیرهای خارجی شرکت از ۱۳ مسیر به ۲۵ مسیر (در حدود AOC) تا سال ۱۴۰۳ رسید.
عملیات ساخت پروژه آشیانه قشم ایر در شهر فروردگاهی امام خمینی (ره) پیش از این در قشم ایر آغاز و تاکنون گود برداری و نقشه برداری با حداقل هزینه انجام شده است.
در ۳.۵ سال اخیر تأمین و خرید ۵ دستگاه موتور هواپیما در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.
در سال ۱۴۰۰ این شرکت ۷ فروند ناوگان عملیاتی با استهلاک بالا و موتورهای منقضی داشت، اما امروز دارای ۸ فروند هواپیما عملیاتی است که یک فروند آن در دهه فجر امسال پس از ۴ سال زمین گیر وارد ناوگان شد.
در سه سال و نیم سال اخیر به گواه اداره کل in بررسی سانحه سازمان هواپیمایی همه عملیات پروازی قشم ایر بی وقفه در شرایط پیک پروازی بدون رویداد جدی و حادثه با بالاترین ضریب ایمنی انجام شد.
کسب موفقیت در تمدید مجوز TCO این شرکت که مهر تأییدی است بر سطح بالای ایمنی در عملیات پروازی هواپیمایی قشم، در دولت شهید رئیسی انجام شد.
حضور در سه دوره عملیات جابه جایی زوار اربعین و پشتیبانی از عملیات حج ۱۴۰۲ به عنوان شرکت معین ایران ایر از دیگر خدمات قشم ایر به مردم در ۳.۵ سال اخیر بود.
این شرکت با سالم سازی و حذف واسطهها و اصلاح ساختار در سال ۱۴۰۲ سود خالص حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی را ثبت کرد که این عدد ا مجموع سود خالص سه شرکت هواپیمایی ایرانایر، آسمان و کیش ایر برابری میکند.
مجموع نقدینگی ثابت و در گردش این شرکت نزد بانکهای کشور حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تخمین زده میشود که مؤید شرایط پایدار اقتصادی است.
سود خالص ۵۰۰ میلیارد تومانی و نقدینگی حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی در حالی کسب شد که قشم ایر در این مدیریت همه دیون سنواتی و وامهای مدیریت پیشین را تسویه کرده بود که در این باره میتوان به ۱۳۰ میلیارد تومان وام کرونا و ۴۳ میلیارد تومان بدهی قشم ایر به هلدینگ سورینت اشاره کرد.