۰۸/ارديبهشت/۱۴۰۴ | ۱۸:۲۰
قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو در اردیبهشت ماه ثبت نام مزایده ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۴+ نحوه شرکت در مزایده اتابک: ارزش صادرات غیرنفتی ایران پارسال به حدود ۵۸ میلیارد دلار رسید تاثیر انفجار در بندر شهید رجایی بر خودرو قرعه کشی ایران خودرو امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴+زمان اعلام اسامی برندگان ایران خودرو مالکان خودرو‌های بندر شهید رجایی خسارت دریافت می‌کنند فعالسازی سهمیه واردات خودرو سواری جانبازی برای سال ۱۴۰۴ حمایت شورای رقابت از واردات خودرو برای تعادل در بازار نتایج قرعه کشی ایران خودرو امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴+ لینک برندگان ایران خودرو اسقاط ۱۷ هزار خودروی فرسوده در فروردین نامه قطعه‌سازان به وزیر صمت درباره توقف خطوط تولید هشدار اتاق اصناف به وزارت صمت درباره افزایش تورم و تعمیق رکود قرعه کشی ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۴+ لینک نتایج قرعه کشی ایران خودرو آیین نامه واردات خودروی جانبازان ابلاغ شد رونمایی وزارت صمت از بسته سرمایه‌گذاری برای تولید
۱۴:۰۶ ۱۴۰۳/۱۲/۲۲

هشدار به سیاستگذاران صنعت خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، گفت: جمع مطالبات معوق زنجیره تأمین در خصوص قراردادهای ۱۲۰ روزه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است و وعده‌های خودروسازان هم در پرداخت مطالبات قطعه سازان عملی نشده است.
هشدار به سیاستگذاران صنعت خودرو
کد خبر:۱۷۷۹۳

به گزارش اقتصاد معاصر؛  آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، اعلام کرد: با این وضعیت تأمین نقدینگی خودروسازی و عدم امکان پرداخت مطالبات معوق زنجیره تامین و قطعه سازها در ایام پایانی با مشکل تولید روبه رو خواهیم شد و حتی نتوانیم سفارش گذاری مواد اولیه را برای تولیدات 1404 انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط شرکت های خودروساز در شرایط نامناسبی قرار دارد، افزود: با این شرایط تعهدات 120 روزه‌ تسویه نخواهد شد. علاوه بر این قطعه سازان هم منابعی برای سفارش گذاری ندارند و حتی در پرداخت حقوق پرسنل و کارگران خود هم آمده است.

به گفته محبی نژاد، جمع مطالبات معوق زنجیره تأمین در خصوص قراردادهای 120 روزه حدود 50 هزار میلیارد تومان است و وعده‌های خودروسازان هم در پرداخت مطالبات قطعه سازان عملی نشده است.

وی با هشدار به سیاستگذاران صنعت خودرو، گفت: اگر هدف تولید پرتیراژ پایدار خودرو است نظم در پرداخت و تامین نقدینگی صنعت قطعه سازان باید در اولویت قرار گیرد. زیرا 64 صنعت وابسته به صنعت خودرو برای ادامه تولید نیازمند نقدینگی هستند. البته در حال حاضر به خاطر نوسانات نرخ ارز اکثر معاملات قطعه سازان نقدی شده است. در واردات نیز تخصیص ارز توسط بانک مرکزی به کندی انجام می‌شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه تصریح کرد: ما در جایگاه قطعه سازان کشور نمی‌دانیم متولی صنعت خودروی کشور کیست و وزارت صمت هیچ‌گاه مسئولیت این صنعت را به طور کامل قبول نکرده است./ تسنیم

ارسال نظرات