۱۳/خرداد/۱۴۰۴ | ۱۱:۵۶
مدنی زاده ‌نخبه اقتصادی‌ است و امیدواریم مجلس به وی اعتماد کند عراقچی: هیچ توافقی بدون حق غنی سازی ایران امضا نمی‌شود بقایی: رفع تحریم‌ها پیش‌شرط هر تفاهمی است / هیچ متن تحمیلی پذیرفته نخواهد شد قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد ورود قالیباف به کاراکاس/ توسعه روابط اقتصادی با ونزوئلا در صدر برنامه‌ها نامه رئیس کمیسیون عمران مجلس برای حل مشکل کامیون‌داران نظارت میدانی دیوان محاسبات کشور بر فرآیند حذف و برقراری بیمه‌های حمایتی تداوم اجرای طرح کالابرگ ضرورتی انکارناپذیر برای حمایت از دهک‌های پایین گزارش وزیر نیرو در خصوص ناترازی‌ها هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت با اصلاحیه مجلس درباره فوق‌العاده حقوقی کارکنان موافقت کرد رهبر انقلاب: مبارزه با فساد از وظایف قطعی مدیران ارشد است پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان دولت تأیید شد بقایی: غنی‌سازی اصل بنیادین برای ایران در مذاکرات است وضعیت بانک آینده در انتظار تصمیم نهایی شورای سران قوا قالیباف: برای حل مسائل مردم تلاش می‌کنم
فیاضی نماینده نور و محمود‌آباد:

ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس، با انتقاد از اینکه ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم ضمن برشمردن نقایص این صنعت گفت: روند تولید خودرو در کشور به شکل کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست بنابراین یا باید صنعت خودروسازی را منحل کنیم یا از نو بسازیم.
ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم
کد خبر:۱۹۸۶۲

به گزارش اقتصاد معاصر؛ عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس با بیان اینکه یکی از علت های وجود مشکلات در صنعت خودرو به بلوغ نرسیدن این حوزه است گفت: صنعت خودرو در دنیا باسرعت بسیار از ایران جلو زده است و ما همچنان در یک نقطه در جا می زنیم این در حالی است که پیرامونمان تولیدکنندگان قوی وجود دارند بنابراین در این حوزه باید سیاست ‌ هایمان را اصلاح کنیم.

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روند تولید خودرو در کشور به شکل کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست بنابراین یا باید صنعت خودروسازی را منحل کنیم یا از نو بسازیم.

وی تصریح کرد: ایران خودرو در یک برهه‌ای از زمان تنها سه شرکت داشت اما الان بیش از 300 شرکت دارد که شاید با پنجاه درصد کارکنانی که دارد بتواند خروجی کنونی را داشته باشد و مشخص نیست بقیه کارکنان آن کجا هستند و چه کار می‌کنند.

فیاضی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف صنعت خودروسازی دچار مشکل هستیم چرا که کیفیت محصولات پایین بوده و هزینه‌ها بالا است و این وضعیت باعث نابودی صنعت خودروسازی می‌شود و هر چقدر مدیران قسم بخورند که محصولات با کیفیتی تولید کرده‌ایم، مردم بر اساس خودروهایی که سوار می‌شوند، قضاوت می‌کنند آن هم در شرایطی که برای تحویل خودروها مبالغ گزافی پرداخت می‌کنند که از نظر کیفیت به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات بازار جهانی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: بنده معتقدم کمیسیون صنایع و معادن باید یک بار برای همیشه در بحث صنعت خودروسازی حرف آخر را بزند و شاید تمام‌کننده کار در این حوزه نباشد اما می‌تواند شروع‌کننده حرکت اصلاحی در سیاست‌ها و بازار هدف باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما باید با یک مجموعه‌ای از سیاست‌های خرد و کلان در ساماندهی صنعت خودروسازی بتوانیم به سراغ اصلاح وضعیت بازار برویم در غیر این صورت اگر به صورت بخشی ورود کنیم وضعیت کنونی تداوم خواهد یافت./خانه ملت

ارسال نظرات