۲۴/فروردين/۱۴۰۴ | ۱۶:۰۶
وزیر صمت باید پاسخگوی تخلف ۲همتی پیمانکار سامانه تدارکات الکترونیک باشد اپراتورها تعریف بسته‌های اینترنت بلندمدت را تغییر داده‌اند وزرای راه، کار و صمت به کمیسیون عمران مجلس می‌آیند اصلاح قانون مهریه؛ اولویت کاری این هفته صحن علنی وزیر نیرو به کمیسیون کشاورزی می‌آید خشکسالی و کمبود نهاده چالش پیش روی عشایر محرومیت برخی خانوارها از دریافت کالابرگ به دلیل ارزیابی اشتباه علل بروز حادثه معدن زغال سنگ مهمان دویه دامغان بررسی می شود پزشکیان: آمریکایی‌ها میتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند مجمع تشخیص مصلحت هفته آینده CFT و پالرمو را بررسی می‌کند قالیباف: ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت ۲ سول ملی از وزیر کار در مجلس اعلام وصول شد لایحه موافقتنامه مالیاتی بین ایران و بنگلادش تصویب شد سخنگوی دولت: به هفت دهک از هوطنان کالابرگ اختصاص داده شد سفر نظارتی اعضای کمیسیون صنایع و معادن به دامغان جهت بررسی ابعاد حادثه معدن دامغان
فیاضی نماینده نور و محمود‌آباد:

ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس، با انتقاد از اینکه ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم ضمن برشمردن نقایص این صنعت گفت: روند تولید خودرو در کشور به شکل کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست بنابراین یا باید صنعت خودروسازی را منحل کنیم یا از نو بسازیم.
ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم
کد خبر:۱۹۸۶۲

به گزارش اقتصاد معاصر؛ عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس با بیان اینکه یکی از علت های وجود مشکلات در صنعت خودرو به بلوغ نرسیدن این حوزه است گفت: صنعت خودرو در دنیا باسرعت بسیار از ایران جلو زده است و ما همچنان در یک نقطه در جا می زنیم این در حالی است که پیرامونمان تولیدکنندگان قوی وجود دارند بنابراین در این حوزه باید سیاست ‌ هایمان را اصلاح کنیم.

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روند تولید خودرو در کشور به شکل کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست بنابراین یا باید صنعت خودروسازی را منحل کنیم یا از نو بسازیم.

وی تصریح کرد: ایران خودرو در یک برهه‌ای از زمان تنها سه شرکت داشت اما الان بیش از 300 شرکت دارد که شاید با پنجاه درصد کارکنانی که دارد بتواند خروجی کنونی را داشته باشد و مشخص نیست بقیه کارکنان آن کجا هستند و چه کار می‌کنند.

فیاضی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف صنعت خودروسازی دچار مشکل هستیم چرا که کیفیت محصولات پایین بوده و هزینه‌ها بالا است و این وضعیت باعث نابودی صنعت خودروسازی می‌شود و هر چقدر مدیران قسم بخورند که محصولات با کیفیتی تولید کرده‌ایم، مردم بر اساس خودروهایی که سوار می‌شوند، قضاوت می‌کنند آن هم در شرایطی که برای تحویل خودروها مبالغ گزافی پرداخت می‌کنند که از نظر کیفیت به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات بازار جهانی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: بنده معتقدم کمیسیون صنایع و معادن باید یک بار برای همیشه در بحث صنعت خودروسازی حرف آخر را بزند و شاید تمام‌کننده کار در این حوزه نباشد اما می‌تواند شروع‌کننده حرکت اصلاحی در سیاست‌ها و بازار هدف باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما باید با یک مجموعه‌ای از سیاست‌های خرد و کلان در ساماندهی صنعت خودروسازی بتوانیم به سراغ اصلاح وضعیت بازار برویم در غیر این صورت اگر به صورت بخشی ورود کنیم وضعیت کنونی تداوم خواهد یافت./خانه ملت

ارسال نظرات