۲۷/تير/۱۴۰۴ | ۲۳:۲۴
اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شدند/ «موسی احمدی»رئیس ماند بررسی جزئیات گزارش عملکرد وزارت کشور در تجاوز رژیم صهیونیستی فعلا نیازی به اصلاح بودجه نمی‌بینیم/ سرمایه‌گذاری برای تولید ۲۵۰ هزار بشکه نفت تصویب شد طرح تشکیل ۲ وزارتخانه جدید «انرژی» و «آب و محیط‌زیست» در مجلس کلید خورد تاکنون هیچ بسته معیشتی ویژه برای کارگران واحدهای تولیدی جنگ‌زده در نظر گرفته نشده است واکنش ایران به مکانیسم ماشه و تجاوز نظامی قاطع و متناسب خواهد بود اعضای هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی انتخاب شدند/عسکری رئیس ماند انتقاد رئیس کمیسیون عمران مجلس از افزایش نرخ بلیت پروازهای اربعین دولت موظف به پیگیری دریافت خسارات و غرامت جنگ تحمیلی ۱۲ روزه می‌شود جزئیات لایحه بدهی‌های عمومی دولت در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود تعیین اعضای هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس/ تاجگردون رئیس ماند تعیین اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس/علیزاده رئیس ماند ورود مجلس به افزایش قیمت خودرو تأکید قالیباف بر تسهیل تأمین کالای اساسی و حل مشکلات تولیدکنندگان راديو را مدتها است خاموش كرده‌ايد
فیاضی نماینده نور و محمود‌آباد:

ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس، با انتقاد از اینکه ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم ضمن برشمردن نقایص این صنعت گفت: روند تولید خودرو در کشور به شکل کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست بنابراین یا باید صنعت خودروسازی را منحل کنیم یا از نو بسازیم.
ما در تولید خودرو هنوز به بلوغ صنعتی نرسیده‌ایم
کد خبر:۱۹۸۶۲

به گزارش اقتصاد معاصر؛ عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس با بیان اینکه یکی از علت های وجود مشکلات در صنعت خودرو به بلوغ نرسیدن این حوزه است گفت: صنعت خودرو در دنیا باسرعت بسیار از ایران جلو زده است و ما همچنان در یک نقطه در جا می زنیم این در حالی است که پیرامونمان تولیدکنندگان قوی وجود دارند بنابراین در این حوزه باید سیاست ‌ هایمان را اصلاح کنیم.

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روند تولید خودرو در کشور به شکل کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست بنابراین یا باید صنعت خودروسازی را منحل کنیم یا از نو بسازیم.

وی تصریح کرد: ایران خودرو در یک برهه‌ای از زمان تنها سه شرکت داشت اما الان بیش از 300 شرکت دارد که شاید با پنجاه درصد کارکنانی که دارد بتواند خروجی کنونی را داشته باشد و مشخص نیست بقیه کارکنان آن کجا هستند و چه کار می‌کنند.

فیاضی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف صنعت خودروسازی دچار مشکل هستیم چرا که کیفیت محصولات پایین بوده و هزینه‌ها بالا است و این وضعیت باعث نابودی صنعت خودروسازی می‌شود و هر چقدر مدیران قسم بخورند که محصولات با کیفیتی تولید کرده‌ایم، مردم بر اساس خودروهایی که سوار می‌شوند، قضاوت می‌کنند آن هم در شرایطی که برای تحویل خودروها مبالغ گزافی پرداخت می‌کنند که از نظر کیفیت به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات بازار جهانی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: بنده معتقدم کمیسیون صنایع و معادن باید یک بار برای همیشه در بحث صنعت خودروسازی حرف آخر را بزند و شاید تمام‌کننده کار در این حوزه نباشد اما می‌تواند شروع‌کننده حرکت اصلاحی در سیاست‌ها و بازار هدف باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما باید با یک مجموعه‌ای از سیاست‌های خرد و کلان در ساماندهی صنعت خودروسازی بتوانیم به سراغ اصلاح وضعیت بازار برویم در غیر این صورت اگر به صورت بخشی ورود کنیم وضعیت کنونی تداوم خواهد یافت./خانه ملت