
ورود ۵۰۰ اتوبوس برقی تا تابستان ۱۴۰۴ به پایتخت

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران در نشست خبری ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ درباره تحولات حملونقل پاک و توسعه ناوگان برقی پایتخت توضیحاتی ارائه داد.
محمدخانی با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری در برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی اظهار داشت: سال قبل آغاز رویکرد جدید شهرداری تهران در برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی را شاهد بودیم. تست موفقیتآمیز تراموای چرخ لاستیکی و ورود اولین بستههای اتوبوس و تاکسی برقی و همچنین آماده شدن قطار ملی از جمله اقدامات در این حوزه به شمار میرود که زمینهساز اقدامات بزرگتر در سال جاری خواهد بود.
وی با اعلام خبر آماده شدن قطار ملی گفت: در حوزه حملونقل خوشبختانه قطار ملی آماده شده و اواخر اردیبهشتماه راهاندازی خواهد شد. این اتفاق، یک اتفاق بزرگ و تاریخی است. اینکه با تلاش شرکتهای دانشبنیان و نیروهای داخلی موفق به دستیابی به این تکنولوژی شدیم تا قطار ملی وارد خطوط شود، اتفاق بزرگی است. همزمان با پنجاهمین سالروز بهرهبرداری مترو، قطار ملی وارد خط خواهد شد و ورودی یکی از ایستگاهها نیز بهرهبرداری خواهد شد.
تکمیل تمام ایستگاههای خطوط مترو تا پایان تابستان
محمدخانی در ادامه افزود: حداکثر تا پایان تابستان همه ایستگاههای خطوط هفتگانه به جز بخشهای توسعهای، تکمیل میشود. ساخت تونل در بخشهای توسعهای به سرعت پیش میرود اما به هر شکل همه ایستگاهها در تمام خطوط در سال جاری به بهرهبرداری میرسد و میتوانیم جشن تکمیل خطوط هفتگانه مترو را بگیریم.
ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان خرداد
سخنگوی شهرداری تهران درباره ورود اتوبوسهای برقی به ناوگان حملونقل شهری اظهار داشت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان خردادماه وارد شهر میشود. یکصد دستگاه در حال ورود به تهران است. مباحث مالی با جدیت در حال پیگیری است که بسته بعدی اتوبوسها وارد شود و بتوانیم به رکورد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسیم. اولویت ما برای استفاده از این اتوبوسها محدودههای طرح آلودگی هواست.
وی همچنین درباره زیرساختهای شارژ خودروهای برقی گفت: ما در ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، اتوبوسها را در اولویت قرار دادهایم. طبیعتا باید بخشی از ناوگان را که حجم و میزان بالاتری از خدماترسانی به شهروندان دارند، در درجه اول و در اولویت قرار دهیم. گرچه با توسعه ایستگاهها که در هفتههای آتی در معابر ایجاد میشوند، مشکل به صورت اساسی حل خواهد شد اما در حال حاضر اولویت اولیه ما اتوبوسها و خودروهای خدماتی هستند.