۲۱/مرداد/۱۴۰۴ | ۱۶:۱۸
باید نان را برای دهک‌های پایین جامعه رایگان کنیم تضمین امنیت غذایی و چالش‌های آبی روی میز کمیسیون کشاورزی عملکرد اقتصادی کشور در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه دستور کار این هفته مجلس وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع می‌رود درخواست تحقیق و تفحص از نظام بانکی پای تیم اقتصادی دولت را به کمیسیون عمران کشاند عارف: تامین مسکن مردم از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم است نمایندگان تهران راه های رفع بحران آب در پایتخت را بررسی کردند پزشکیان: دولت وارث بسیاری از ناترازی‌هاست/آمادگی داریم با اپوزیسیون هم گفت‌وگو کنیم ارز ترجیحی را در جنگ برای کنترل قیمت‌ها برگرداندیم/ برخی بازسازی‌ها تا دو سال زمان می‌برد پزشکیان: ذخایر آب نگران‌کننده‌ است بقایی: در شرایط فعلی برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا نداریم / پیگیری حقوقی تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دارد وزرای جهاد کشاورزی و صمت به کمیسیون کشاورزی می‌روند انتقاد از تاخیر در اجرای مرحله سوم ارائه کالا برگ پزشکیان: راهکارهای رفع چالش کم‌آبی باید ریشه‌ای و منطقه‌محور باشد اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شدند/ «موسی احمدی»رئیس ماند

وزارت راه با فوریت به وضعیت نقاط حادثه‌خیز رسیدگی کند

متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلفات بالای تصادفات جاده‌ای، به ضرورت رسیدگی با فوریت، وزارت راه به مسئله رفع نقاط حادثه خیز، تاکید کرد و گفت: علاوه بر اقدامات دولت، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز نیز مورد حمایت خواهد بود چراکه می تواند امور را تسریع کند.
وزارت راه با فوریت به وضعیت نقاط حادثه‌خیز رسیدگی کند
کد خبر:۲۲۲۰۳

به گزارش اقتصاد معاصر؛  روح الله متفکر آزاد، با اشاره به وضعیت نامناسب بسیاری از جاده‌های کشور و تعدد نقاط حادثه‌خیز، گفت: سالانه تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیزمان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و چند برابر این رقم نیز دچار جراحت یا معلولیت می‌شوند. بخشی از این تلفات به وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای و نقاط پرخطر مرتبط است که نیاز به اصلاح فوری دارد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تصادفات جاده‌ای تنها به خسارات مالی یا از دست رفتن جان افراد محدود نمی‌شود، بلکه پیامدهای گسترده‌تری نیز به‌همراه دارد. این حوادث اغلب خانواده‌ها را با بحران‌های روحی، روانی و مالی مواجه می‌کند؛ از بی سرپرست‌ شدن ناگهانی یک کودک گرفته تا از کار افتادگی اعضای خانواده و هزینه‌های سنگین درمانی. در سطح کلان نیز، جامعه با افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش بهره‌وری نیروی کار و فشار مضاعف بر سیستم بهداشت و درمان مواجه می‌شود؛ بنابراین پیشگیری از این حوادث نه‌تنها یک وظیفه عمرانی، بلکه ضرورتی اجتماعی و انسانی است.وی افزود: طرحی با عنوان «نهضت اصلاح نقاط حادثه‌خیز» کلید خورد که در ابتدا نتایج خوبی داشت، اما با کاهش منابع مالی، اجرای آن متوقف یا کُند شد. از این‌رو ضرورت دارد از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت خیرین در این حوزه نیز استفاده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان‌طور که خیرین در حوزه‌هایی مانند آموزش و سلامت مشارکت فعال دارند، می‌توانند در ارتقای ایمنی جاده‌ای نیز نقش‌آفرین باشند. این اقدام نباید تنها پس از وقوع حادثه و برای کمک به مصدومان باشد، بلکه باید در قالب برنامه‌ای پیشگیرانه، پیش از وقوع فاجعه عمل کرد.

وی با بیان اینکه برخی جاده‌‌ای از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، گفت: حتی در برخی موارد تنها یک باند جاده قابل استفاده است و سایر بخش‌ها به دلیل فرسودگی بلااستفاده مانده‌اند. این وضعیت جان مردم را تهدید می‌کند.

متفکر آزاد ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید با برنامه‌ریزی مشخص، اقدام به اصلاح زیرساخت‌ها کند البته با ایجاد سازوکارهای شفاف، زمینه مشارکت خیرین را نیز فراهم سازد تا کار با سرعت بیشتر انجام شود همچنین پیشنهاد می شود صندوقی با عنوان «صندوق خیرین برای رفع نقاط حادثه‌خیز» با همکاری دولت و سازمان راهداری تشکیل شود. این صندوق می‌تواند با جذب مشارکت‌های داوطلبانه، منابع لازم برای ایمن‌سازی مسیرهای پرخطر را تأمین و با گزارش‌دهی شفاف، اعتماد عمومی را جلب کند. اگر این مشارکت محقق شود، می‌توان شاهد کاهش قابل توجه تلفات جاده‌ای و بهبود ایمنی سفرهای مردم بود و در این راستا نمایندگان نیز حمایت خواهند کرد./ خانه ملت