۲۰/ارديبهشت/۱۴۰۴ | ۲۱:۴۰
آقایان به جای مقصر تراشی مشکل قطعی‌های برق را ریشه‌ای حل کنند دستور کار هفته مجلس اعلام شد/ از بررسی موافقتنامه‌های دوجانبه، تا گزارش کمیسیون صنایع در مورد طرح ملی هوش مصنوعی وزرای راه و نیرو در کمیسیون عمران حاضر می‌شوند تدبیر وزیر رفاه برای اصلاح شاخص‌های درآمد خانوار ضروری است دستور فوری پزشکیان برای مقابله با ماینرهای غیرقانونی مدیران ناتوان در مولدسازی، پروژه‌ها را معطل پول نقد گذاشته‌اند! وزارت راه با فوریت به وضعیت نقاط حادثه‌خیز رسیدگی کند سامانه خودنویس موجب صرفه‌جویی حدود ۶ هزار میلیاردتومانی در هزینه‌های مردم شد پزشکیان برای ادارات خط و نشان کشید تعصبات خشک سازمانی صدور مجوز‌های کسب و کار را عقب انداخته است طرح‌های توجیه‌پذیر اقتصادی برای سرمایه‌گذاری تهیه شود شرط عدالت در توزیع کالابرگ الکترونیکی است مسکن ۶۰ درصد حقوق و هزینه زندگی کارگران را می بلعد تأکید پزشکیان بر تسریع اصلاح ساختاری و مدیریتی بنادر بی ثباتی؛ مهمترین مشکل جامعه کارگری است

نظر مرکز پژوهش های مجلس درباره فوق العاده خاص کارمندان

رییس مرکز پژوهش های مجلس، از پیشنهاد این مرکز برای تسری فوق العاده خاص کارمندان به سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و تصویب کلیات آن در مجلس خبر داد.
نظر مرکز پژوهش های مجلس درباره فوق العاده خاص کارمندان
کد خبر:۲۲۵۵۵

به گزارش اقتصاد معاصر؛ بر اساس آخرین اخبار از فوق العاده خاص کارمندان بابک نگاهداری،رییس مرکز پژوهش های مجلس به تشریح طرح دوفوریتی اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه هفتم پیشرفت پرداخت در مورد ضرورت این اصلاح بیان داشت: یکی از مسائل مهم در نظام اداره کشور، عدالت‌محوری در نظامات پرداخت دستگاه‌های اجرایی و پرهیز از تبعیض در میزان حقوق و مزایای دریافتی کارمندان نظام اداری است.

وی افزود: در این خصوص، در جزء ۳ بند «ب» ماده ۱۰۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت به دولت اجازه داده شده است در راستای عدالت در پرداخت، افزایش بهره‌وری و نگهداشت سرمایه انسانی دستگاه‌های اجرایی و تقویت امور حاکمیتی و نظارتی، اقدام قانونی لازم را درخصوص وضع فوق‌العاده خاص مشمول کسور انجام دهد و حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های مشمول این جزء را افزایش دهد.

نگاهداری در ادامه توضیحات خود گفت: در این راستا، از آنجایی که اهداف و مقاصد ناظر بر وضع این فوق‌العاده خاص درخصوص سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز صادق است، نباید تفاوتی بین دستگاه‌های اجرایی مشمول و غیرمشمول درخصوص بهره‌مندی از این فوق‌العاده خاص وجود داشته باشد. از این رو، به پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی مبنی بر اصلاح جزء ۳ بند ب ماده ۱۰۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت و تسری فوق‌العاده خاص مذکور به سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تدقیق حدود و ثغور برخورداری از آن مطرح شد.

وی با بیان اینکه کلیات این طرح در آخرین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، گفت: دراین راستا و براساس پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مشمول فوق‌العاده خاص یادشده، کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ازجمله نیروهای مسلح، نهادهای ذیل مقام معظم رهبری، نهادهای عمومی غیردولتی و اعضای هیئت علمی و قضات مشمول آن شدند. علاوه بر این، جهت افزایش عدالت و جلوگیری از بروز حقوق‌های نامتعارف و تبعیض در پرداختی دستگاه‌های اجرایی مختلف، برای این فوق‌العاده سقف تعیین شد و دامنه تأثیرگذاری آن بر سایر اقلام نظام پرداخت مشخص گردید.

نگاهداری در پایان از تعبیه سازوکارهای نظارتی سخن گفت و توضیح داد: سازوکار لازم برای نظارت بر عملکرد دولت در این زمینه تعبیه شد و دولت موظف شد گزارش عملکرد این جزء مشتمل بر دستگاه‌های اجرایی برخوردار از این فوق‌العاده خاص و میزان آن برای هر یک از آن‌ها را هر شش ماه یک‌بار به کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه، بودجه و محاسبات و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

ارسال نظرات