۱۴/تير/۱۴۰۴ | ۱۴:۴۳
روایت هاآرتص از ضربه کاری ایران به زیرساخت‌های علمی و امنیتی اسرائیل قانون تعلیق همکاری با آژانس انرژی هسته‌ای ابلاغ شد بیش از ۲۰۰ خانواده آسیب‌دیده در هتل‌های شهرداری اسکان یافتند زیرساخت قانونی تدوام ارائه کالابرگ به مردم فراهم شده است ریزش سهام در شرایط جنگی امری طبیعی است افزایش قیمت محصولات تصور اشتباه خودروسازان برای جبران خسارات است ارائه طرح اختصاص ۱٪ از بیمه شخص ثالث به هلال‌احمر به هیات ‌رئیسه مجلس اکثر بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج با بهانه‌های مختلف سر باز می‌زنند سرمایه اجتماعی پشتوانه عبور کشور از بحران‌هاست با تقویت اصناف و مشارکت مردم تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود بقایی: ایران از حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دفاع می‌کند دستور معاون اول برای تدوین برنامه اداره کشور در شرایط پس از جنگ ۱۲ روزه فرآیند بازسازی باید با کمترین بروکراسی و پیچیدگی اداری انجام شود حمایت‌هایی از بنگاه های کوچک و بزرگ و بازارهای مالی انجام خواهد گرفت

صنعت نمایشگاهی پیشران توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در ایران

سخنگوی دولت، در نشست مدیران عامل مراکز نمایشگاهی کشور اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی به‌عنوان یک صنعت پیشرو در دنیا، نقش کلیدی در توسعه تولید، تجارت بین‌المللی و اشتغال‌زایی دارد و باید با استانداردسازی و حمایت از بخش خصوصی در ایران تقویت شود. 
صنعت نمایشگاهی پیشران توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در ایران
کد خبر:۲۳۴۳۲

به گزارش اقتصاد معاصر؛ فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، از انجمن‌های نمایشگاهی خواست تا با همکاری دانشگاه‌ها و سازمان توسعه تجارت، این صنعت را به سمت حرفه‌ای‌سازی و مردمی‌سازی سوق دهند.

مهاجرانی با تأکید بر اهمیت صنعت نمایشگاهی، گفت: نمایشگاه‌ها نه‌تنها بستری برای معرفی محصولات و افزایش شأنیت آن‌ها هستند، بلکه در رویدادهایی مانند پاندمی کرونا، تأثیرگذاری خود را بر تولید و اقتصاد نشان داده‌اند.

وی افزود: این صنعت، از طراحی دکور تا حمل‌ونقل و تربیت نیروی انسانی، ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال در استان‌های مختلف دارد.

سخنگوی دولت از تشکیل انجمن‌های نمایشگاهی قدردانی کرد و اظهار کرد: انجمن‌ها در دنیا نقش مهمی در استانداردسازی و ایجاد ارتباط با سایر نهادها دارند. شما باید با انجمن‌های دانشگاهی همکاری کنید و به‌عنوان بازوی اجتماعی دولت و سازمان توسعه تجارت، استانداردهای پوشش، رفتار و چیدمان را تعریف کنید.

وی تأکید کرد: مردمی‌سازی اقتصاد، طبق فرمایشات رهبر انقلاب، از طریق انجمن‌ها محقق می‌شود.

مهاجرانی با اشاره به گره‌زدن نمایشگاه‌ها به مزیت‌های منطقه‌ای، گفت: تمرکز بر مزیت‌های رقابتی مناطق، به‌ویژه در استان‌های مرزی با کشورهای همسایه و پیمان‌های اوراسیا، می‌تواند تجارت خارجی را تقویت کند. به‌عنوان مثال، در منطقه آزاد اروند روزانه ۶ هزار عراقی تردد می‌کنند که می‌توانند مخاطب هدف نمایشگاه‌ها باشند.

وی در پایان از رویکرد دولت برای واگذاری امور به بخش خصوصی خبر داد و افزود: وزیر صمت با حمایت از بخش خصوصی، سیاست‌گذاری و نظارت را وظیفه دولت می‌داند. گفتگوهای شفاف و جلسات مشترک با بخش خصوصی برای حل مسائل ضروری است.

مهاجرانی همچنین وعده داد موضوع عضویت مراکز نمایشگاهی در شورای اداری استان‌ها و مشارکت در اکسپو ریاض را پیگیری کند.