۱۱/تير/۱۴۰۴ | ۱۸:۱۳
آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو ابلاغ شد قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد+جدول رقم عجیب بدهی جاری دو خودروساز بزرگ اعلام شد اصلاحیه شرایط فروش جدید محصولات ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد
۰۷:۳۹ ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
یک منبع آگاه در شرکت سایپا خبر داد؛

فعلا سایپا طرح فروش ویژه ندارد

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته یک مجوز به شرکت سایپا برای فروش خودرو‌ به صورت مستقیم داده شد اما هنوز به میزان مجوز صادر شده خودرو فروخته نشده است.
فعلا سایپا طرح فروش ویژه ندارد
کد خبر:۲۶۶۹

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ طی هفته‌های گذشته شاهد ثبت نام گروه خودروسازی ایران خودرو بودیم که متقاضیان با بلوکه کردن ۲۳۰ میلیون تومان می‌توانستند خودرو با قیمت کارخانه دریافت کنند.

 

برخی از مردم به دنبال این پاسخ هستند که آیا گروه خودروسازی سایپا هم مانند ایران خودرو طرح فروش محصولات دارد؟

 

بر اساس اطلاعی که خبرنگار اقتصاد معاصر کسب کرده فعلا خبری از طرح فروش در گروه خودروسازی سایپا نیست. این در حالی است که شرکت‌های مونتاژی تقریبا هر ماه طرح فروش ویژه برای محصولاتشان معرفی می‌کنند. همین موضوع باعث تعدیل قیمت خودروهای مونتاژی شده است.

 

یک منبع آگاه به خبرنگار اقتصاد معاصر خبر داد که چندی پیش گروه خودروسازی سایپا از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فروش مستقیم محصولات را دریافت کرده و هنوز این مجوز به صورت کامل اجرا نشده است.

 

با اجرای کامل این مجوز و تکمیل فروش آن یا باید این مجوز دوباره تمدید شود و یا طرح فروش به اطلاع عموم برسد. از آنجایی که اکنون سامانه یکپارچه خودرو کنار گذاشته شد باید یا فروش به صورت مستقیم و یا از طریق بورس کالا را شاهد باشیم.

 

البته خودروسازان به دنبال فروش در بورس هستند، به این دلیل که محصولاتشان را می‌توانند با قیمتی نزدیک به حاشیه بازار به فروش برسانند اما وزارت صمت آنچنان موافق این موضوع نیست.

 

همچنین باید توجه داشت روند تولید خودرو در تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افت داشته که البته هنوز مسؤولان وزارت صمت نسبت به این پرسش خبرنگار ما پاسخی ندادند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد هربار که افرایش عرضه از سوی خودروسازان اتفاق افتاده قیمت این کالا در بازار با افت زیادی همراه بوده است. به طوریکه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ خودروسازان انقدر محصول عرضه می‌کردند که قیمت کارخانه آنها بیشتر از نرخ بازار بود اما به دلیل اینکه تسهیلات ارائه می‌کرد متقاضیان ترجیح می‌دادند از آن طرح بهره ببرند. اما از سال ۹۷ خودرو وارد جاده آشفتگی شد و هنوز هم از آن خارج نشده است.

 

حالا سوال اینجاست در شرایطی که اکنون واردات خودرو باعث شده قیمت بازار بسیاری از خودرو‌ها روند نزولی داشته باشد چرا عرضه بیشتر از سوی خودروسازان داخلی به منظور آرامش بازار انجام نمی‌شود؟