
جزییات واریز کالابرگ الکترونیک دهک های ۶ و ۷ / چقدر واریز شد؟

به گزارش اقتصاد معاصر؛ واریز کالابرگ الکترونیک دهک های 6 و 7 امروز صبح انجام شد. سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک، مرجان دبیری، اعلام کرد که به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار در این دو دهک واریز شده است. در ادامه به جزئیات این خبر و اطلاعات تکمیلی در مورد واریز کالابرگ الکترونیک میپردازیم.
جزئیات واریز کالابرگ الکترونیک دهک های 6 و 7
طبق اعلام سخنگوی طرح، واریز کالابرگ الکترونیک به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در دهکهای 6 و 7 انجام شده است. این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و برای خرید کالاهای اساسی از فروشگاههای طرف قرارداد قابل استفاده است. در مجموع ۴ میلیون و ۹۱۰ هزار نفر در این مرحله مشمول واریز کالابرگ شدهاند. لازم به ذکر است که پیش از این، واریز کالابرگ الکترونیک برای دهکهای 1 تا 5 نیز انجام شده بود.
مهلت استفاده از اعتبار کالابرگ
دهکهای 1 تا 7 تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا از اعتبار کالابرگ خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. پس از این تاریخ اعتبار کالابرگ منقضی خواهد شد.
آینده طرح کالابرگ الکترونیک:
ادامه طرح واریز کالابرگ الکترونیک به ویژه برای دهکهای پایین جامعه، از اولویتهای دولت است. با این حال، سخنگوی طرح اعلام کرد که ادامه این طرح در ماههای آینده منوط به تصمیم هیأت دولت و تأمین منابع لازم است.
کالاهای مشمول کالابرگ الکترونیک
با استفاده از اعتبار واریز کالابرگ الکترونیک ، میتوان کالاهای اساسی مانند روغن، شکر، مرغ، گوشت، تخم مرغ و برخی دیگر از محصولات را با تخفیف خریداری کرد. لیست کامل کالاهای مشمول طرح و میزان تخفیف هر کالا در اپلیکیشن و وبسایت مربوطه قابل مشاهده است.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک
- مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیاز خود کالاهای تعیین شده را خریداری کنند.
- محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
- مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
- اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی به مدت یک ماه از آغاز مرحله نهم قابل استفاده و خرید است.
- تعداد مشمولین مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از ۶۰ میلیون نفر است.
بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیرهای طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و در اجرای این طرح، مشارکت دارند.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
اطلاع رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک می شود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید می شود فاقد هر گونه «لینک» است. همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است.
مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
یادآور می شود دارندگان مانده اعتبار از مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند همچنان از اعتبار خود در دوره حاضر استفاده کنند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از هموطنان میخواهد مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
اعتبارات ویژه خرید ۱۱ قلم کالای اساسی
در این طرح، خانوارها میتوانند از اعتبار خود برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در سه گروه کالایی (لبنیات، پروتئین و خواربار) استفاده کنند. محدودیتی در انتخاب نشان تجاری کالا وجود ندارد و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار، مابهالتفاوت هزینه توسط خریدار پرداخت میشود.
ویژگیهای مهم طرح
-
خرید در چند نوبت امکانپذیر است و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
-
مهلت استفاده از اعتبار به مدت یک ماه از آغاز هر مرحله معتبر است.
-
بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیرهای طرف قرارداد طرح کالابرگ هستند.
راههای استعلام و مشاهده موجودی
برای اطلاع از فروشگاههای طرف قرارداد و مانده اعتبار، میتوان اپلیکیشن «شما» را از بسترهایی مانند «بازار» و «مایکت» دانلود کرد.
همچنین، اطلاعرسانی میزان اعتبار از طریق پیامک سرشماره v.refah انجام میشود (این پیامک فاقد لینک است).
استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ نیز امکانپذیر است.
هشدار امنیتی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواسته است مراقب کلاهبرداریهای اینترنتی باشند و به پیامکهای حاوی لینک ناشناس توجه نکنند.
نحوه استعلام کالابرگ الکترونیکی
برای استعلام کالابرگ الکترونیکی، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
1. کد دستوری:
با شمارهگیری کد 5001463# یا 78828# از طریق تلفن همراه خود، میتوانید وضعیت کالابرگ خود را استعلام کنید.
2. اپلیکیشن "شما":
میتوانید اپلیکیشن "شما" را از سایت اپلیکیشن شما دانلود و نصب کنید. پس از نصب، میتوانید با ورود به حساب کاربری خود، موجودی کالابرگ خود را مشاهده کنید.
3. وبسایت پیشخوان ۲۴:
با مراجعه به وبسایت پیشخوان ۲۴ و وارد کردن کد ملی و شماره موبایل سرپرست خانوار، میتوانید وضعیت کالابرگ خود را استعلام کنید.
4. پیامک:
داریک در مورد نحوه استعلام با پیامک اطلاعاتی ارائه نداده است، اما معمولاً برای استعلام یارانه یا کالابرگ از طریق پیامک، باید کد ملی خود را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز، به شماره اعلام شده از طرف دولت ارسال کنید.
استعلام از طریق سایت:
مراجعه به سامانه حمایت یا سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
وارد کردن کد ملی و شماره همراه سرپرست.
مشاهده وضعیت مشمول بودن و اعتبار تخصیص یافته.
نکات مهم:
کد ملی سرپرست خانوار:
در تمام روشهای استعلام، به کد ملی سرپرست خانوار نیاز دارید.
بروزرسانی:
اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را در سامانه مربوطه بروزرسانی کردهاید.
در صورت مشکل:
در صورت عدم موفقیت در استعلام یا بروز هر گونه مشکل، میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱-۶۳۶۹ تماس بگیرید