01/آبان/1403 | 17:10
میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ مشخص شد زمان قطعی اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات و مشمولین شارژ بن‌کارت خرید سبدغذایی برای ۱۳۴ هزار کودک زیر ۵ سال دارای سوتغذیه ضرورت اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات جدول عیدی کارگران در ۱۴۰۳+ نحوه محاسبه عیدی ۲ وزیر عضو جدید شورای عالی کار شدند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان وارد مرحله اجرایی شد آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام زمان دقیق افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان+ جزئیات همسان سازی حقوق چه کسانی می‌توانند برای وام ۳۰ میلیونی تامین اجتماعی ثبت‌نام کنند؟ ارائه اعتبار خرید ۵ میلیون تومانی به این بازنشستگان + جزئیات و مشمولین خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دستور سازمان برنامه برای صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان سهم سختی کار کارگر چگونه مشخص می شود؟/ سن بازنشستگی برای مردان و زنان اعلام زمان واریز ۳ میلیون تومان همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات و مشمولین
۱۵:۵۹ ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
«اقتصاد معاصر» گزارش می‌دهد؛

بازار کار در دولت سیزدهم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چگونه بود؟

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهند که جمعیت بیکار و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ۳ سال دولت سیزدهم کاهش یافته که البته این کاهش، برای زنان تحصیلکرده بیش از مردان بوده است.
بازار کار در دولت سیزدهم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چگونه بود؟
کد خبر:۴۷۹۲

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، معضلی است که به ویژه پس از اوج‌گیری جمعیت دانشگاهیان خودنمایی کرد. این وضعیت باعث شده تا طی سال‌های متمادی، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بسیار فراتر از میانگین باشد. بر همین اساس، یکی از وعده‌های دولت‌های مختلف، ایجاد اشتغال برای تحصیلکرده‌های دانشگاهی است. با انتشار آمار اشتغال و بیکاری تابستان ۱۴۰۳، عملکرد دولت سیزدهم در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری این قشر دانشگاهی بررسی شد.

 

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهند که جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار که در تابستان ۱۴۰۰، بیش از یک میلیون نفر بوده، در تابستان امسال به کمتر از ۹۰۰ هزار نفر رسیده که حاکی از کاهش حدود ۱۱۵ هزار نفری است. جمعیت زنان تحصیلکرده بیکار از حدود ۵۳۸ هزار نفر در تابستان ۱۴۰۰، به ۴۷۳ هزار نفر در تابستان امسال رسیده که کاهش ۶۵ هزار نفری را نشان می‌دهد. همچنین مردان تحصیلکرده بیکار از ۴۷۴ هزار نفر در تابستان ۱۴۰۰، به ۴۲۴ هزار نفر در تابستان امسال رسید که کاهش حدود ۵۰ هزار نفر را به دنبال داشت.

 

بازار کار در دولت سیزدهم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی چگونه بود؟

 

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز در این ۳ سال کاهش یافته و از ۱۴.۴ درصد در تابستان ۱۴۰۰، به ۱۱.۶ درصد در تابستان امسال رسیده است. کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان البته برای زنان شدیدتر از مردان بوده، به طوری که برای زنان از ۲۵ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۹.۵ درصد در تابستان امسال رسیده و این در حالی است که برای مردان از ۹.۷ درصد در تابستان ۱۴۰۰، به ۸ درصد در تابستان امسال کاهش یافت.

 

ارسال نظرات