عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «اقتصاد معاصر»؛

دولت در لایحه بودجه به مقابله با شوک‌های اقتصادی پرداخته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در صورت تحقق منابع پیشنهادی لایحه بودجه ۱۴۰۴، رونق در اقتصاد و بازارهای کشور به وجود خواهد آمد، گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ به دنبال نزدیک کردن نرخ‌ها است تا صدمه و شوکی به اقتصاد و معیشت مردم وارد نشود.
دولت در لایحه بودجه به مقابله با شوک‌های اقتصادی پرداخته است
کد خبر:۵۹۴۹

سیدعبدالکریم هاشمی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر، در ارتباط با کلیات لایحه بودجه، اظهار داشت: چند روز قبل در کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس و معاونان سازمان برنامه جلسه‌ای داشتیم. این نکته مشخص شد که بودجه سال جدید انبساطی است.

 

وی ادامه داد: همچنین نرخ رشد اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد را مورد ملاحظه قرار دادند. امیدواریم که منابع پیشنهادی برای بودجه سال آینده (چه اوراق باشد و چه منابع نفتی یا مالیات) تحقق پیدا کند. در صورت تحقق امیدواریم رونقی را در کشور و در بازار‌های مختلف شاهد باشیم. 

 

هاشمی در ارتباط با این که آیا این پیش‌بینی‌ها درباره بودجه محقق خواهند شد یا خیر؟ گفت: امیدواریم. اگر عزم راسخی وجود داشته باشد، حتما اتفاق خواهد افتاد و ما در کشور منابع مختلف و ظرفیت‌های متفاوتی داریم که می‎‌توانیم رشد زیادی داشته باشیم. 

 

وی درباره برآوردش از نرخ تسعیر ارز، قیمت و فروش نفت، اوراق و غیره در لایحه بودجه اظهار داشت: دولت به دنبال نزدیک کردن نرخ‌ها بوده تا صدمه و شوکی به اقتصاد و معیشت مردم وارد نشود. البته توضیحات بیشتر داده نشده و در جلسات آتی، ما نیز به عنوان نماینده مردم در جریان جزئیات این مسائل قرار خواهیم گرفت. 

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد انتقاد برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به کلیات لایحه تصریح کرد: بله، انتقاداتی نیز وارد بوده اما عزمی لازم است تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود. 

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: این دولت تازه نفس است و ما می‌خواهیم با حمایت و پشتیبانی مجلس موفق باشد.

ارسال نظرات