۲۱:۳۳ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار :

رفع ریشه‌ای مسائل بازار سرمایه زمان‌بر است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در بعضی موضوعات مرتبط با بازار سرمایه، در لایحه بودجه با محدودیت‌ها و مقاومت‌هایی روبه‌رو بودیم اما با اتخاذ یک رویکرد فعال برای حل مسائل، پیشنهادهایی ارائه کردیم که آثار آن در بودجه تنظیم‌شده دولت آشکار است. البته لازم است برخی دیگر از بندهای لایحه بودجه به نفع تولید و بازار سرمایه تغییر کند که ایجاد این تغییر، نیازمند کمک و همکاری همه فعالان بازار سرمایه است.
رفع ریشه‌ای مسائل بازار سرمایه زمان‌بر است
کد خبر:۶۰۰۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ حجت اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست مشترک با اعضای هیئت‌مدیره و دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به این‌که مسائل و مشکلات موجود بر سر راه بازار سرمایه باید همسو و همراه با یکدیگر برطرف ‌شوند، اعلام کرد: مسایل روز تأثیرگذار بر روند بازار، مربوط به چند ماه گذشته نیست بلکه انباشته‌شده از دوره‌های مختلف است که اکنون شاهد تأثیر آن‌ها بر روند معاملات بازار سهام هستیم.

 

وی با بیان این که برای حل و فصل موارد تأثیرگذار بر بازار باید جدی بود و به آن زمان داد، گفت: شاید مشکلات مانند کلافی سردرگم به نظر بیایند اما باید فرصت داده شود تا به صورت تدریجی گره‌ها را یکی‌یکی باز کنیم، تلاش ما این است که در سازمان بورس چنین رویه‌ای را در پیش بگیریم و کارها را هم با جار و جنجال پیش نبریم.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رفع ریشه‌ای موارد تأثیرگذار بر بازار را زمان‌بر دانست و افزود: در این مواقع، یکی از بهترین یاوران ما کانون نهادهای سرمایه‌گذاری است. موانع و مشکلات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بررسی شده و تصمیم داریم تا از طریق مذاکره با اعضای کانون به سمت رفع آنها پیش برویم. در این زمینه تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم که ضرر آن کمتر و سود آن بیشتر باشد.

 

صیدی با اشاره به اینکه در مناسب کردن فضای بازار سرمایه و مدیریت اخبار نیازمند برخی همکاری‌ها هستیم، گفت: پیگیری کاهش سودآوری شرکت‌ها نیازمند همکاری سهامداران است. همه سهامداران باید در کنار سازمان بورس مطالبات خود را از طریق نهادهای مختلف پیگیری کنند.


وی  تاکید کرد: تجربه نشان داده مسائل و مشکلات موجود بر سر راه بازار سرمایه باید همسو و همراه با یکدیگر برطرف ‌شوند.

 

صیدی به جلسه‌ای که اخیرا با رئیس‌جمهوری برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل بازار سرمایه و بیشتر موارد مربوط به بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ستاد اقتصادی دولت رویکرد مناسبی در این خصوص داشت.

برچسب‌ها:
بازار سرمایه
ارسال نظرات