۳۰/فروردين/۱۴۰۴ | ۰۴:۳۷
واریز مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی دهک‌های ۴ تا ۷ امروز+ کد دستوری استعلام کالابرگ و دهک بندی وقفه ۲ ساله صدور پرونده های جدید مالیاتی برای خانه‌های خالی وصول ۴۶۲ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های لوکس طی۳سال+جدول توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر با منابع صندوق توسعه ملی آیا خرید ۱۱ قلم کالای اساسی برای شارژ کالابرگ قابل رصد است؟ آخرین اخبار از ساماندهی کارکنان دولت+ زمان تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی مزایده سیم‌کارتهای توقیفی آغاز شد «طیب‌نیا»؛ گزینه‌ اصلی دولت برای وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد: یک ریال وجه نقد رسوبی در حساب دستگاهها نیست منشأ تناقض آمار رشد در مناظره نیلی و خاندوزی قانون مالیات برخانه‌های خالی در تنگنای نقص اطلاعات ادامه طرح کالابرگ در ۱۴۰۴ مشروط شد واریز مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۴+ نحوه استعلام و اعتراض تعیین تکلیف مالیات ارزش افزوده قراردادهای تامین اجتماعی واریز کالابرگ الکترونیکی + جزییات شارژ یارانه کودکان+ مشمولان میزان افزایش حقوق کارمندان در ۱۴۰۴+ حق عائله مندی و حق اولاد+ مبلغ
۲۰:۰۹ ۱۴۰۳/۱۲/۱۴

رونمایی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیک در آینده نزدیک

سازمان امور مالیاتی کشور از جایگزینی ارائه فیزیکی دفاتر با سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد که به موجب آن در مصرف بیش از ۱۲۷ میلیون برگ کاغذ در سال صرفه‌جویی خواهد شد.
رونمایی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیک در آینده نزدیک
کد خبر:۱۷۱۲۷

به گزارش اقتصاد معاصر؛ در راستای اجرای بند «ج» ماده ۴ قانون برنامه هفتم توسعه و بند «ج» ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه با هدف توسعه دولت الکترونیک، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) مکلف شده است سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی را راه‌اندازی کند که با این اقدام، کاهش هزینه‌ها و افزایش شفافیت مالیاتی صورت می‌گیرد.

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موظفند برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، دفاتر تجاری خود را مطابق قانون تجارت تنظیم و نگهداری کنند.

تاکنون این فرآیند به‌صورت سنتی و فیزیکی انجام می‌شد که علاوه بر تحمیل هزینه‌های اجرایی و اتلاف زمان، نیازمند مصرف بیش از ۱۲۷ میلیون برگ کاغذ در سال بود.

با اجرای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، ضمن صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیارد تومانی در منابع مالی، امکان دسترسی آسان و تسریع در روند حسابرسی مالیاتی نیز فراهم خواهد شد.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به پلمب دفاتر قانونی خود می‌کنند به عنوان کاربر سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی محسوب می‌شوند و کلیه فعالان اقتصادی مکلف که دفاتر خود را پس از ۲۳ تیر سال ۱۴۰۳ نزد سازمان ثبت اسناد و املاک پلمب کرده‌اند موظفند نسبت به ارائه دفاتر الکترونیک خود در این سامانه اقدام کنند.

گفتنی است مزایای حذف دفاتر فیزیکی پلمپ‌شده شامل کاهش هزینه‌ها، افزایش دقت در ثبت اطلاعات مالی، کاهش امکان دخل و تصرف در دفاتر و کمک به حفظ محیط زیست عنوان شده است.

مراحل استقرار و بهره‌برداری از سامانه در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی در حال انجام بوده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات