کشت خشخاش در تهران ناچیز است
به گزارش اقتصاد معاصر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار کرد: گزارشهای مربوط به کشت خشخاش عمدتاً مربوط به برخی استانهای غربی و شمالغربی کشور است که ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بر تمرکز آن در همان مناطق تأکید دارد.
وی با اشاره به نیازهای دارویی کشور افزود: بخشی از مواد موردنیاز دارویی کشور، ضرورتی قانونی و اجتنابناپذیر است که در صورت عدم تأمین داخلی، از مسیرهای کاملاً قانونی و با مجوزهای لازم تأمین و وارد میشود.
نیکوکار همچنین با تأکید بر وجود سازوکارهای نظارتی در این حوزه گفت: تأمین این نیازها تحت نظارت دقیق و در چارچوب قوانین انجام میشود و در سطح ملی نیز شورایعالی هماهنگی و دستگاههای ذیربط بر این فرآیند نظارت دارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پایان تصریح کرد: در استان تهران با اقدامات انجامشده، وضعیت کشت خشخاش بهشکل قابلتوجهی کنترلشده و در سطح ناچیز قرار دارد./تسنیم