عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر؛

مالیات بر خانه‌های لوکس باید با ابزار‌های خاص الزام‌آور شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در اخذ مالیات بر خانه‌های خالی یا خانه‌های لوکس باید روش‌هایی انتخاب شوند که دیگر دولت منتظر نباشد که مالک کارش گیر مراکز دولتی مثل شهرداری باشد تا شاید اقدام به پرداخت مالیات کند.
مالیات بر خانه‌های لوکس باید با ابزار‌های خاص الزام‌آور شود
کد خبر:۵۳۶۹

شاهرخ رامین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر با تاکید بر این که دولت‌ها هزینه‌های کشور‌ها را از محل مالیات تامین می‌کنند و این بهترین شیوه تامین مالی است، اظهار داشت: هزینه‌های هر کشوری از درآمد‌های آن تامین می‌شود و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. تکیه بر مالیات‌ستانی موجب می‌شود کشور از اتکا به درآمد‌های نفتی بی‌نیاز و تحریم‌گریز باشد. 

 

وی ادامه داد: در دنیای امروز، کشور‌ها متوجه شده‌اند که مالیات در هر نقطه از یک کشور نباید و نمی‌تواند برابر باشد. در کشور ما نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که مالیات باید بر اساس در آمد، رصد شود و پلکانی اضافه شود. در این شرایط نیز ما با عدالت اجتماعی فاصله داشتیم. پس مالیات بر ثروت را که به عنوان یک روش علمی و جا افتاده محسوب می‌شود، تدوین و تصویب کردیم. 

 

وی تصریح کرد: برای اخذ این مالیات باید ابزار قانونی صحیحی را انتخاب کنیم.

 

رامین در رابطه با مالیات برخانه‌های لوکس و عدم اجرای این قانون گفت: در اخذ مالیات بر خانه‌های خالی یا خانه‌های لوکس باید روش‌هایی انتخاب شوند که دیگر دولت منتظر نباشد که مالک کارش گیر مراکز دولتی مثل شهرداری باشد تا شاید اقدام به پرداخت مالیات کند. باید ابزار ویژه‌ای برای فرار‌های مالیاتی در نظر بگیریم تا پرداخت مالیات برای عموم به یک الزام غیرقابل فرار تبدیل شود. 

ارسال نظرات