۱۵:۱۶ ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با «اقتصاد معاصر»؛

طلای داخلی متاثر از اونس جهانی/ مشکل تامین ارز تجارت نداریم

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت هیجانی موجود در ساختار اقتصادی کشور، افزایش قیمت در بازار‌های طلا و ارز را مقطعی و کوتاه مدت دانست.
طلای داخلی متاثر از اونس جهانی/ مشکل تامین ارز تجارت نداریم
کد خبر:۵۹۵۵

محمدرضا رنجبر فلاح، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با اقتصاد معاصر پیرامون علت نوسانات اخیر بازار ارز اظهار کرد: علت افزایش قیمت دلار در بازار آزاد ناشی از هیجاناتی است که شرایط جنگی منطقه به وجود آورد. در حال حاضر وضعیت ساختاری اقتصادی و همچنین منابع ارزی کشور در موقعیت مناسبی قرار دارد، در نتیجه این موضوع نمی‌تواند باعث بروز نوسان در نرخ ارز و طلا شده باشد.
 
این کارشناس اقتصادی همچنین درباره تغییرات قیمتی طلا هم گفت: ما در طول چند هفته اخیر شاهد بالا رفتن انس جهانی طلا و همچنین تاثیرپذیرفتن این بازار از نوسانات نرخ ارز بوده‌ایم. متاسفانه شرایط منطقه به گونه‌ای رقم خورده که مردم بر آن شدند که برای حفظ قدرت خرید خود، تبدیل دارایی انجام دهند.  با توجه به این نکته، افزایش قیمت طلا را می‌توان متاثر از فضای هیجانی موجود بر اقتصاد ایران دانست.
 
وی همچنین درباره تغییرات قیمت ارز نیز گفت: آخرین گزارش‌های بانکی مرکزی نشان از آن دارد که وضعیت عرضه ارز به فعالان اقتصادی در شرایط خوبی قرار داشته است. در نتیجه با در نظر گرفتن این نکته، نوسانات چند روز اخیر را می‌توان هیجانی و در عین حال کوتاه‌مدت در نظر گرفت.
 
رنجبر فلاح در پایان سخنان خود تاکید کرد: در صورت مخابره شدن علائم مثبت، شرایط هیجانی بازار‌ها فروکش کرده و روند افزایش قیمت در بازار‌ها حالتی معکوس به خود خواهند گرفت.

ارسال نظرات